تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816278325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توطئه آل‎سعود برای دفن حجاج در عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توطئه آل‎سعود برای دفن حجاج در عربستان
یکی از مقامات ایرانی حاضر در حج از توطئه سعودی ها برای واردار کردن ایران به پذیرش دفن پیکر های حاجیان در عربستان خبر داد و گفت: سعودی ها با افزایش دمای کانتینرها می خواهند اجساد غیر قابل شناسایی شوند.
مهر: یکی از مقامات جمهوری اسلامی ایران و از شاهدان عینی فاجعه منا در خصوص حوادث روز واقعه منا در واکنش به ادعای سعودی ها مبنی بر اینکه عامل حادثه منا ازدحام و حضور ایرانیان بوده است گفت: از ابتدای حضور در مراسم حج در مکه یا مدینه هر جا ازدحام جمعیت ایجاد می شد شرطه ها و ارتش سعودی وارد شده و جمعیت را متفرق می کردند.

وی ادامه داد: در روضه رضوان در مسجد النبی هم ارتش برای متفرق کردن جمعیت حضور یافتند اما در فاجعه منا علی رغم گذشت ساعت ها از ازدحام جمعیت ارتش برای متفرق کردن جمعیت وارد عمل نشد.

شاهد عینی فاجعه منا اظهار داشت: نیرو های آتش نشانی سعودی تا محل فاجعه فقط ۵۰ متر فاصله داشتند و ماشین های خود را طوری در مسیر حجاج قرار داده بودند که ازدحام جمعیت بیشتر شده و مردم تحت فشار قرار گیرند و عرصه بر جمعیت تنگ تر شود.

وی تاکید کرد: اگر نیرو های آتش نشانی سعودی عرصه را تا این حد بر مردم تنگ نمی کردند، حاجیان جوان ایرانی می توانستند جمعیت گره خورده را باز کنند اما متاسفانه اجازه ندادند.

این شاهد عینی فاجعه منا گفت: حاجیان ایرانی ضعف شدیدی داشتند و ازدحام جمعیت طاقت آن ها را کمتر کرده بود این وضعیت حاجیان سیاه پوست را که دارای قوای بدنی بیشتری بودند دچار خفگی کرد چه برسد به حاجیان ایرانی که دچار ضعف جسمانی نیز بودند.

وی گفت: سربازان و فرماندهان اداره کنند حج در عربستان نیرو های جوان بودند که تجربه ای نداشتند و از سر جوانی نه تنها تدبیری نمی کردند بلکه سعی می کردند حرف خود را به کرسی بنشانند.

این شاهد عینی فاجعه منا تصریح کرد:شدت فاجعه به حدی بود که نشان می داد یا عزمی از سوی ارتش و نیرو های سعودی برای حل مشکل ازدحام وجود ندارد یا برنامه ریزی برای حل بحران ها وجود نداشت که این فاجعه حدود ۳ تا ۴ ساعت طول کشید.

در ادامه این مقام ایرانی حاضر در حج امسال گفت: مقامات آل سعود لج کرده اند و اجازه بازگرداندن ۱۳۰ جنازه شناسایی شده را هم نمی دهند.

این شاهد عینی حادثه منا ادامه داد: برای نگهداری اجساد باید دمای کانتینرها کمتر از منفی ۲۰ درجه باشد اما مقامات سعودی برای وادار کردن ایران به پذیرش دفن اجساد به صورت دست جمعی در عربستان دمای کانتینرها را به منفی ۴ تا ۵ درجه کاهش داده اند تا اجساد غیر قابل شناسایی شده و عملا  امکان انتقال به تهران فراهم نشود.





تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن