تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816194102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیابـانی به قدمت تهران +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
خیابـانی به قدمت تهران +عکس




همین طور که میان خیابان سنگفرش شده آن قدم می زنید صدای رهگذرانی را می شنوید که کلمه دارو را در گوشتان مدام زمزمه می کنند. انگار می خواهند به شما یادآور شوند خیابان ناصرخسرو بجز قدمتش به فروش دارو های غیرقانونی و نایاب هم معروف است.





وبسایت جام جم: روز تعطیل است؛ خیابان ناصرخسرو کم‌کم در حال بیدار شدن است. مغازه‌ها یکی در میان کرکره‌ها را بالا می‌کشند. صدای جوی میان خیابان گوش‌نواز است از ازدحام ترافیک و شلوغی هر روز آن خبری نیست.
 
از شمال خیابان ناصرخسرو که وارد می شوید اولین بنایی که به چشم می آید، بنای قدیمی آجری خیابان ناصرخسرو است. شاید مدرسه با گذشته بیش از یک قرن و اندی از عمرش و تخریب و دوباره ساختن اش به دست اعتمادالدوله صدای گام های امیرکبیر بنیانگذارش را به یاد نداشته باشد، اما هنوز این بنا یادآور اولین دانشگاه ایران است که باعث اتفاقات علمی و فرهنگی مهمی در تاریخ کشورمان شده است.


خیابـانی به قدمت تهران



تا همین اواخر این مدرسه مرکز تربیت معلمان بود. در حال حاضر نمی توانید از داخل آن بازدید کنید ولی در آینده که قرار است به موزه آموزش و پرورش تبدیل شود شاید امکان بازدید از آن را پیدا کنید. بعد از تاسیس دارالفنون، خیابان ناصریه محل تجمع کتابفروشی ها شد و اولین چاپخانه تهران هم در این خیابان شکل گرفت؛ هنوز هم بقایایی از آن کتابفروشی ها را در این خیابان می توان دید که البته بیشتر شان کتاب های مذهبی و حقوقی می فروشند.

خیابان را که به سمت جنوب بروید پاساژها و کوچه و البته مغازه های فروش دوربین و ملزومات آن خودنمایی می کنند. از دوربین های آنالوگ که کم کم به تاریخ می پیوندند و تا چند سال آینده سر از موزه ها یا کلکسیون ها درمی آورند تا دوربین های پیشرفته و حرفه ای دیجیتال که قدرت وضوح شان شما را شگفت زده می کند.


خیابـانی به قدمت تهران



اینجا هر دوربینی اعم از عکاسی و مداربسته و فیلمبرداری را با مارک ها و کارایی ها و البته قیمت های متفاوت پیدا می کنید. این مغازه ها به سمت خیابان صوراسرافیل ادامه می یابند. خیابان صوراسرافیل هم یکی از جاهای دیدنی این محدوده است و جولان لکوموتیوهای قدیمی و کالسکه ها که مسافران را جابه جا می کنند بر جذابیت آن افزودند.

همین طور که میان خیابان سنگفرش شده آن قدم می زنید صدای رهگذرانی را می شنوید که کلمه دارو را در گوشتان مدام زمزمه می کنند. انگار می خواهند به شما یادآور شوند خیابان ناصرخسرو بجز قدمتش به فروش دارو های غیرقانونی و نایاب هم معروف است.

وجود اولین داروخانه تهران در این خیابان و مغازه های فروش مواد شیمیایی و آزمایشگاهی در گذشته نه چندان دور و چند مغازه ای که هنوز مواد شیمیایی می فروشند شاید دلایلی برای فروش دارو در این خیابان باشد.


خیابـانی به قدمت تهران



یکی از بناهایی که در ناصرخسرو معماری و تزئینات و مجسمه های حک شده بر آن جلب توجه می کند بنای سرای روشن است که اگرچه نسبت به بخش های قدیمی ناصرخسرو قدمت کمتری دارد، اما یکی از شاخصه های این خیابان است.

خیابان ناصرخسرو یکی از اولین خیابان های تهران است که به دستور ناصرالدین شاه در سال 1281ساخته شد و خیابان ناصریه نامیده شد در حال حاضر بیش از یک قرن از ساخته آن می گذرد.

به همین دلیل خیلی از مکان های تاریخی و قدیمی هم در آن قرار دارد که مهم ترین آنها بنای زیبای شمس العماره است. شاید از زمانی که صدای ناقوس زنگ ساعتش تمام تهران را پرمی کرد زمان زیادی گذشته باشد، اما هنوز هم بنای شمس العماره به عنوان اولین ساختمان بلند تهران یکی از مکان های دیدنی تهران است که برای دیدن آن از نزدیک باید به کاخ گلستان در میدان ارگ بروید.

البته سردر عالی هم که بخشی از کاخ گلستان است هم در این خیابان قرار دارد. روبه روی این بنا یکی از کوچه ها قدیمی تهران به نام مروی قرار دارد گذر باریک و بلندی که تا خیابان پامنار ادامه می یابد.


خیابـانی به قدمت تهران



این بازارچه در زمان فتحعلی شاه به خواسته محمد حسین خان مروی بعد از مدرسه و مسجد مروی ساخته شد. در حال حاضر داخل آن را مغازه های به هم پیوسته شکل داده است که تنگاتنگ کنار هم همه چیز می فروشند؛ از لوازم آرایش و بهداشتی گرفته تا چای و قهوه و شکلات و خوراکی های تازه ای که شاید برای اولین بار اینجا می توان امتحانشان کرد. به اینها لباس های خارجی وسایل آنتیک را هم اضافه کنید که شاید همتای آن را در جای دیگر نتوانید بیابید.

خیلی از مغازه داران کوچه مروی از عرب های مهاجر عراق هستند و همین باعث شده یکی از غذاهای معروف آنها به نام فلافل اینجا طرفداران زیادی پیدا کند. در خیابان ناصرخسرو مغازه های متعددی از هر نوع صنفی هستند.

از لوازم آرایشی و بهداشتی که بارزترین آنها هستند تا موبایل فروشی و در ابتدای خیابان بیرق و پرچم و لوازم عزاداری برای محرم و کت و شلوارفروشی و حتی دوچرخه فروشی و آجیل فروشی و مغازه هایی که لوازم الکتریکی می فروشند ـ و خیلی موارد دیگر که باعث شده که شما از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در این خیابان پیدا کنید ـ خیابان ناصرخسرو میان میدان بزرگ و تاریخی میدان امام خمینی یا توپخانه سابق و خیابان پانزده خرداد و بازار قرار دارد با خیابان ها و کوچه های باریکی که بیشتر آنها یا بن بست هستند یا به خیابان پامنار می رسند.


خیابـانی به قدمت تهران



مهم ترین های آنها مروی و خدابنده لو و امام جمعه و ناظم الاطبا است. از آنجا که خیابان ناصریه یکی از خیابان های مهم دوره قاجار بوده خانه های خیلی از درباریان در آن قرار داشته که از آن جمله می توان به خانه امام جمعه اشاره کرد که در کوچه ای به همین نام قرار دارد.

این خانه در ابتدا متعلق به آقا خان نوری صدراعظم ناصرالدین شاه بوده که بعد به امام جمعه تهران می رسد. این خانه یکی از آثار دوره قاجاریه است. راه دسترسی به ناصرخسرو بسیار آسان است از آنجا که این خیابان نزدیک میدان توپخانه و بازار است تمام اتوبوس ها که به این دو میدان می روند به شما در رسیدن به خیابان ناصرخسرو کمک می کنند.

متروی میدان امام خمینی و خط یک در ایستگاه پانزده خرداد هم در رسیدن شما به خیابان ناصرخسرو کمک می کنند.


خیابـانی به قدمت تهران



خیابـانی به قدمت تهران



خیابـانی به قدمت تهران



خیابـانی به قدمت تهران



خیابـانی به قدمت تهران









تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن