تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814718402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم تاکيد روسيه بر حمايت از دولت اسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۷ق.ظ)
در ملاقات پوتين و اوباما رخ داد؛ تداوم تاکيد روسيه بر حمايت از دولت اسد موج - روسيه و ايالات متحده با وجود توافق در مورد يافتن راه حل ديپلماتيک براي بحران سوريه، در مورد ادامه زمامداري اسد به نتيجه نرسيدند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از رويترز، ولاديمير پوتين و باراک اوباما در ديدار روز گذشته با يکديگر بر يافتن راه حل ديپلماتيک براي پايان دادن به بحران جنگ هاي داخلي سوريه تاکيد کردند، اما؛ با اين وجود براي موضوع اصلي مورد اختلاف، يعني ادامه زمامداري بشار اسد و يا کنار رفتن دولت وي، به توافق نرسيدند.
روساي جمهور روسيه و ايالات متحده در اين ملاقات 90 دقيقه اي به توافق رسيدند که نيروهاي نظامي دو کشور بايد براي جلوگيري از درگيري هاي بيشتر در سوريه و البته به منظور ممانعت از درگيري هاي اتفاقي احتمالي ميان نيروهاي دو کشور، سر ميز مذاکره بنشينند. اين در حالي است که نيروهاي نظامي روسيه طي چند هفته گذشته از سوي مسکو در روسيه مستقر شده اند.
در ابتدا باراک اوباما اعلام کرد که ايالات متحده در صدد يافتن راه حلي ديپلماتيک با همکاري روسيه و جمهوري اسلامي ايران، براي پايان دادن به جنگ هاي داخلي سوريه است.
اين در حالي است که ايالات متحده که در 4 سال گذشته با برافروختن آتش جنگ هاي داخلي در سوريه و آموزش و تجهيز شورشيان تروريست در اين کشور، به هدف خود براي کنار زدن دولت قانوني بشار اسد، نرسيده؛ قصد دارد اين بار از راه سياسي وارد شود.
ولاديمير پوتين در مقابل اين صحبت هاي اوباما، گفت: «هيچ گزينه ديگري جز حمايت و همکاري با دولت بشار اسد براي پايان دادن به بحران جنگ هاي داخلي و نابودي تروريست هاي داعش در سوريه وجود ندارد.»
پوتين همچنين از تشکيل يک ائتلاف بين المللي گسترده تر و قدرتمندتر صحبت کرد که بسياري از تحليلگران هدف وي از يک ائتلاف جديد را مقابله و به رخ کشيدن ناتواني ائتلاف آمريکايي مي دانند.
رئيس جمهور روسيه پس از ملاقات با اوباما، اعلام کرد که روسيه درصدد يافتن راه هاي بيشتر براي حمايت از دولت سوريه و کردهاي اين کشور در مقابله با تروريست هاي داعش است.
پوتين گفت: «در فکر آن هستيم که چه راه هاي ديگري براي حمايت از کساني که در ميدان نبرد با تروريست ها هستند، مي توان يافت و در حال حاضر موقعيتي براي حل مشکلات به همراه يکديگر پيش آمده است.»
از سوي ديگر ايالات متحده و متحدان غربي وي مدعي بمباران مواضع داعش در قالب ائتلاف بين المللي ضدداعش هستند، اين در حالي است که اين ائتلاف تابحال به هيچ موفقيتي در مقابله با داعش دست نيافته است. از سوي ديگر ايالات متحده با اجراي طرح آموزش و تجهيز شبه نظاميان شورشي سوريه، مدعي آموزش آنها براي مقابله با داعش است در حالي که اغلب اين نيروها براي ضربه زدن به دولت و نيروهاي سوريه از سوي آمريکا تربيت مي شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن