تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821139248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادستان كل كشور مأمور پيگيري حادثه منا شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دادستان كل كشور مأمور پيگيري حادثه منا شد
رئيس قوه قضائيه از دادستان كل كشور خواست با هماهنگي و همكاري وزارت امور خارجه و رايزني با كشورهاي مسلماني كه در حادثه اخير منا شهروندان خود را از دست داده‌اند، اين مسئله را تا حصول نتيجه نهايي پيگيري كند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با تسليت مجدد به خانواده‌هاي جان باختگان حادثه اخير منا و با تأكيد بر اينكه «عربستان نمي‌تواند با گردن‌كشي از زير بار مسئوليت حادثه اخير و عذرخواهي از مسلمانان جهان شانه خالي كند»، گفت: اين روزها ملت عزيز ايران و مسلمانان جهان داغدار حادثه‌اي بسيار دردناك و اسف انگيز هستند؛ به ملت بزرگ ايران و خانواده‌هاي داغدار جان باختگان تسليت مي‌گوييم و علو درجات را براي حجاج جان باخته در اين حادثه خواستاريم.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه «جان باختگان اين حادثه دردناك در بهترين مكان معنوي به ديدار معبود شتافتند»، تأكيد كرد: با اين حال اين حادثه از منظر انساني و عاطفي بسيار دردناك است و كشورهاي اسلامي بايد براي پرهيز از تكرار چنين حوادثي چاره‌اي بينديشند.
رئيس قوه قضائيه افزود: پس از حادثه اخير متأسفانه شاهد نوعي فرافكني از سوي مسئولان سعودي هستيم كه شايد عجيب‌ترين آن نسبت دادن اين حادثه به قضا و قدر الهي بود؛ به‌هر حال قضا و قدر الهي در اين جهان هستي همواره در جريان است اما اين مسئله رافع مسئوليت حكام سعودي در تأمين امنيت برگزاري مراسم حج و حفظ جان انسان‌ها نيست. رئيس دستگاه قضا گفت: دولت‌ها و ملت‌هاي مسلمان پرونده اين حادثه دردناك را نخواهند بست و هرگز از خاطر مسلمانان زدوده نخواهد شد.
آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به درد و رنج خانواده‌هايي كه اكنون داغدار عزيزان خود شده‌اند و بايد به جاي آمادگي براي استقبال از حاجيان خود با لباس عزا منتظر پيكر آنان باشند، افزود: اين حادثه و تعداد جان‌باختگان و مصدومان آن بسيار قابل توجه و بزرگ است اما بزرگ‌تر از آن بي‌توجهي و بي‌مسئوليتي حكام سعودي و پاسخگو نبودنشان در قبال افكار عمومي جهان اسلام است.
رئيس دستگاه قضا با تأكيد براينكه دولت عربستان بايد از تمام جهات از جمله از ابعاد حقوقي و قضايي اين حادثه را جبران كند از دولت خواست با «اقتدار و صلابت» و در عين حال با رويكردي منطقي نسبت به شفاف شدن ابعاد اين حادثه اقدام كند. آيت الله آملي لاريجاني اظهار كرد: مقامات عربستاني نمي‌توانند بدون عذرخواهي و رسيدگي قضايي و حقوقي نسبت به عاملان و مقصران حادثه از كنار اين حادثه عبور كنند.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به لزوم توجه به نحوه مديريت حرمين شريفين به ويژه در ايام حج افزود: كشورهاي مسلمان بايد براي سامان‌دهي به مديريت حرمين شريفين چاره‌اي بينديشند و به نظر مي‌رسد سازمان همكاري كشورهاي اسلامي مي‌تواند بستر مناسبي براي انجام اين امر باشد.





تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن