تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821117745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش طالبان براي به دست گرفتن کنترل شهر کندز افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۵۱ب.ظ)
تلاش طالبان براي به دست گرفتن کنترل شهر کندز افغانستان موج - منابع خبري از ورود نيروهاي طالبان به شهر کندز افغانستان با هدف به دست گرفتن کنترل اين شهر خبر داده اند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از الجزيره، جنگجويان طالبان صبح امروز (دوشنبه/ 6 شهريور) طي يک حمله به شهر کندز افغاستان وارد شدند و تلاش کردند که کنترل اين شهر را به دست بگيرند.
بنا بر اخبار منتشره از کابل، صدها نفر از جنگجويان طالبان از سه جهت وارد شهر کندز شده اند که اين موضوع نشان دهنده تلاش آنها براي به دست گرفتن قدرت در اين شهر است.
گزارش هاي رسيده از کابل از کشته شدن هشت نفر از جمله چند تن از افسران پليس و زخمي شدن 50 نفر ديگر خبر داده اند.
عبدالله شاهود، يکي از مسئولان امنيتي افغانستان به الجزيره گفته است که نيروهاي امنيتي افغانستان موفق شدند نيروهاي طالبان را به عقب برانند.
وي توضيح داده است: نبرد سنگين در سراسر اين شهر ميان نيروهاي امنيتي و طالبان ادامه دارد، جاده ها مسدود شده و برخي از ايستگاه هاي پليس توسط نيروهاي طالبان محاصره شده است.
سخنگوي طالبان و يک منبع پليس افغانستان از محاصره يک بيمارستان 200 تخت خوابي در شهر کندز به وسيله نيروهاي طالبان خبر داده اند.
برخي کارشناسان تصريح کرده اند که به دليل فساد دولت محلي کندز، طالبان حمايت اوليه ساکنان اين شهر را به دست آورده است.
برخي منابع خبري اعلام کرده اند که وضعيت در اين شهر بسيار بد است و به ويژه در مطنقه جنوب شرقي اين شهر درگيري ها شديد است.
بنابر گزارش منتشره توسط الجزيره، جنگجويان طالبان جستجو خانه به خانه در اين شهر براي دستگيري مقامات دولتي را آغاز کرده اند.
همچنين برخي گزارش ها از مسدود کردن جاده هاي منتهي به فرودگاه ها و بيمارستان ها توسط طالبان براي جلوگيري از فرار افراد غير نظامي خبر داده اند.
نيروهاي اضافي دولت براي کمک به نيروهاي امنيتي کندز به اين منطقه اعزام شده اند، امّا؛ به گفته الجزيره اين نيروها نتوانسته اند خود را به داخل شهر برسانند.
اين دومين بار از ابتداي سال جاري ميلادي است که طالبان قصد دارد کنترل شهر کندز افغانستان را به دست بگيرد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن