تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820420938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان همکاري اسلامي دولت سعودي را مجبور به همکاري کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۹ب.ظ)
مدير حوزه هاي علميه خواهران کشور: سازمان همکاري اسلامي دولت سعودي را مجبور به همکاري کند موج - قم - مدير حوزه هاي علميه خواهران کشور گفت: سازمان همکاري هاي اسلامي و کشورهاي اسلامي با همفکري و همکاري، دولت سعودي را وادار به پذيرش اداره حرمين شريفين توسط اين سازمان کند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم به نقل از مركز خبر حوزه، مدير حوزه هاي علميه خواهران کشور ضمن تسليت به خانواده هاي حجاج جان باخته در حادثه منا گفت: حادثه اي که در روز عيد قربان اتفاق افتاد و باعث کشته شدن بيش از 2 هزار مسلمان شد حادثه اي دلخراش و ناگوار بود که آلام اين مصيبت به زودي قابل تسکين نيست.
وي افزود: درست است که طبق روايات و احاديث کساني که در حال انجام مناسک حج از دنيا بروند در قيامت از درجات رفيعي برخوردار هستند، اما؛ فقدان آنها براي عموم امت اسلامي به خصوص خانواده هاي اين عزيزان بسيار سخت و طاقت فرسا است.
حجت الاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدي با اشاره به علل پديد آمدن اين حوادث گفت: حادثه منا دومين حادثه و فاجعه امسال در مناسک حج بود که براي مسلمانان اتفاق افتاد و اين حوادث و فجايع يک سند گواه و روشن براي اثبات بي کفايتي مسوولان برگزار کننده حج بود که نتوانستند به وظايف خود عمل کنند.
وي افزود: درست است که کعبه مقدس و مزار نبي مکرم اسلام در کشور عربستان قرار دارد؛ اما اين دو مکان مقدس متعلق به تمامي مسلمانان است و بايد به نحوي که شايسته مسلمانان است اداره شود تا ما شاهد فجايع و مشکلاتي از اين قبيل نشويم.
مدير حوزه هاي علميه خواهران کشور با تاکيد بر بي کفايتي مسوولان برگزار کننده حج گفت: مسوولان برگزار کننده حج و مسوولان حکومتي سعودي بايد مسووليت اين اتفاق ناگوار را برعهده بگيرند و از تمام مسلمانان جهان به علت کوتاهي از وظايف خود عذرخواهي کنند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با تاکيد بر لزوم همکاري مسوولان حکومتي سعودي و مسوولان برگزار کننده حج براي شناسايي مفقودان گفت: دولت و مسوولان سعودي بايد همکاري لازم جهت شناسايي مفقودان را با نيروهاي امدادي جمهوري اسلامي انجام دهند تا و ضعيت مفقودان و کشته شدگان اين حادثه دلخراش مشخص شود.
حجت الاسلام و المسلمين جمشيدي افزود: بلاتکليفي زائران ايراني و کشورهاي اسلامي ديگر قابل قبول و توجيه نيست و مسوولان سعودي بايد هرچه سريع تر اقدامات لازم را براي شناسايي همه مفقودان انجام دهند.
وي با تاکيد بر لزوم همفکري و همکاري کشورهاي اسلامي و سازمان همکاري هاي اسلامي گفت: کشورهاي اسلامي و سازمان همکاري هاي اسلامي بايد راهکارهايي را ارائه دهند و مواضع رسمي خود را اعلام کنند تا در آينده شاهد چنين اتفاقات و فجايع دلخراشي براي حجاج نباشيم.
مدير حوزه هاي علميه خواهران کشور با اشاره به مقاومت و مخالفت دولت سعودي با اداره مراسم حج توسط سازمان همکاري هاي اسلامي گفت: طبيعي است که دولت سعودي با اين طرح مخالفت کند، اما؛ سازمان همکاري هاي اسلامي و کشور هاي اسلامي مي توانند با همفکري و همکاري، دولت سعودي را وادار به پذيرش اين طرح کنند و همچنين بايد براي تمام مسلمانان جهان روشن شود که کوتاهي مسوولان سعودي باعث اين اتفاقات ناگوار و فجايع شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن