تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814214792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت مستمري مهم‌ترين تعهد سازمان تأمين اجتماعي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۹:۴۵ق.ظ)
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي: پرداخت مستمري مهم‌ترين تعهد سازمان تأمين اجتماعي است موج - مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي پرداخت مستمري را مهم‌ترين تعهد اين سازمان دانست و تصريح کرد: پرداخت مستمري به بازنشستگان و مستمري‌بگيران بالاترين ميزان هزينه در بين تعهدات اين سازمان دارد و ارائه خدمات درماني پس از پرداخت مستمري مهم‌ترين تعهد اين سازمان است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي، دکتر سيد تقي نوربخش در نشستي با رئيس و اعضاي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي که در بيمارستان تأمين اجتماعي ميلاد برگزار شد، گفت: سازمان تأمين اجتماعي براي تهيه اسناد بالادستي با بهره‌گيري از سياست‌هاي کلي مقام معظم رهبري در بخش بيمه‌هاي اجتماعي پيشنهاد‌هايي را به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارائه داده است.
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي پرداخت مستمري را مهم‌ترين تعهد اين سازمان دانست و تصريح کرد: پرداخت مستمري به بازنشستگان و مستمري‌بگيران بالاترين ميزان هزينه در بين تعهدات اين سازمان دارد و ارائه خدمات درماني پس از پرداخت مستمري مهم‌ترين تعهد اين سازمان است.
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي هزينه ماهانه اين سازمان براي پرداخت مستمري به بازنشستگان، بازماندگان و بيمه بيکاري به همراه انجام ساير تعهدات 4 هزار و 200 ميليارد تومان اعلام کرد.
وي افزود: علاوه بر اين دو تعهد، بازنشستگان و مستمري‌بگيران 18 نوع خدمات بيمه‌اي و درماني از اين سازمان دريافت مي‌دارند.
نوربخش در خصوص آخرين آمار جامعه تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي کفت: براساس آخرين آمار 13 ميليون و 400 هزار نفر بيمه شده اصلي که 9 ميليون نفر از آنان بيمه‌شدگان اجباري و 4 ميليون و 400 هزار نفر نيز بيمه‌شدگان اختياري، مشاغل آزاد و ساير بيمه‌شدگان هستند که با احتساب مستمري‌بگيران و افراد تحت پوشش آنان در مجموع 40 ميليون و 300 هزار نفر از جمعيت کشور تحت پوشش اين سازمان قرار دارند.
وي به تشريح ارائه رايگان خدمات درماني در 80 بيمارستان و 350 مرکز درماني اين سازمان در بخش درمان مستقيم و خريد خدمت از مراکز طرف قرارداد با اين سازمان در بخش درمان غيرمستقيم پرداخت و اضافه کرد: در خريد خدمت از مراکز طرف قرارداد وحدت رويه بين همه سازمان‌هاي بيمه‌گر وجود دارد.
نوربخش در ادامه به سيستم بيمه‌اي سازمان تأمين اجتماعي که براساس مزاياي تعريف شده (DB) انجام مي‌شود، اشاره کرد و افزود: سيستم بيمه‌اي مزاياي تعريف شده براساس قانون سال 1354 و با محاسبات بيمه‌اي آن زمان و پارامترهايي مانند نرخ حق بيمه، سن بازنشستگي و ميزان مشارکت کارفرما شکل گرفته است.
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي تأکيد کرد: در همان سال 54 پيش‌بيني شده بود که قوانين سازمان تأمين اجتماعي هر 3 سال يک‌بار مورد بازبيني قرار بگيرد که اين امر تنها در سال 57 انجام شده و تاکنون تغيير ديگري انجام نگرفته است.
نوربخش خاطرنشان کرد: براي حل مشکلات و ارائه خدمات بهتر به جامعه تحت پوشش اصلاحات پارامتريک مورد توجه قرارگرفته است که اين امر توسط سازمان تأمين اجتماعي در حال پيگيري است.
وي سيستم بيمه‌اي مشارکت تعريف شده يا DC را از ديگر سيستم‌هاي بيمه‌اي کشورها ذکر کرد و اين سيستم بيمه‌اي را براساس ميزان مشارکت افراد و ذخيره آنان در صندوق بيمه‌اي تشريح کرد.
وي اضافه کرد: در برخي از کشورها ترکيبي از اين دو روش در سيستم بيمه‌اي آنان لحاظ مي‌شود.
نوربخش سهم 3 درصدي دولت در پرداخت حق بيمه را به معناي مشارکت تضامني دولت برشمرد که کل خدمات صندوق تأمين اجتماعي را ضمانت مي‌کند.
معاون فني و درآمد سازمان تأمين اجتماعي در اين نشست گفت: بيمه اجتماعي مبتني بر مشارکت کساني است که قادر به کار و فعاليت هستند و با پرداخت حق بيمه در تأمين آينده خود و خانواده‌شان همکاري مي‌کنند.
محمد حسن زدا با بيان اين که يک ميليون کارگر ساختماني تحت پوشش تأمين اجتماعي هستند، اظهار داشت: حوادث ناشي از کار در اين قشر به وفور مشاهده مي‌شود و به محض بيمه شدن از خدمات درماني اين سازمان برخوردار مي‌شوند.
وي برخي قوانين و گروه‌هاي جديد بيمه‌شدگان خاص را موجب افزايش هزينه‌هاي سازمان تأمين اجتماعي عنوان کرد.
معاون درمان سازمان تأمين اجتماعي نيز با بيان اين که 8 درصد تخت‌هاي بستري و 11 درصد نيروي انساني شاغل در حوزه سلامت کشور متعلق به سازمان تأمين اجتماعي است، گفت: اين سازمان دومين توليد کننده درمان و اولين خريدار درمان در کشور است.
محمدعلي همتي سه موضوع کتاب ارزش نسبي خدمات پزشکي، آزاد سازي نرخ ارز و پرداخت 2k تمام وقت جغرافيايي بابت خدمات بستري را موجب افزايش مصارف بخش درمان سازمان تأمين اجتماعي اعلام کرد.
وي اظهار داشت: در سال‌هاي 92 تا 94 به طور متوسط سالانه 44 درصد افزايش مصارف در بخش درمان سازمان تأمين اجتماعي اتفاق افتاده است.
همتي با بيان اين که تا دهه فجر سال جاري 2 بيمارستان و 6 درمانگاه سازمان تأمين اجتماعي افتتاح مي‌شود، گفت: 25 پروژه درماني متعلق به اين سازمان نيز در حال ساخت است.
همچنين معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان تأمين اجتماعي در اين نشست با اشاره به تدوين سند استراتژي اين سازمان در حوزه فرهنگي گفت: ترويج و گسترش مفاهيم بيمه، تغيير ديدگاه وظيفه مداري به مشتري مداري، هماهنگ‌سازي و استفاده از تمامي ظرفيت‌ها و جهت‌گيري ارزش‌ها از برنامه‌هاي اين بخش است.
منصور اعتصامي با بيان اين که دبيرخانه شرکاي اجتماعي در سازمان تأمين اجتماعي شکل گرفته است، اظهار داشت: ارتباط گسترده با نهادهاي آموزشي کشور و ائمه جماعات براي ترويج فرهنگ بيمه و شناخت از تأمين اجتماعي به عنوان عنصر توسعه پايدار در دستور کار قرار دارد.
مدير عامل بيمارستان ميلاد نيز در اين نشست با بيان اين که بيمارستان ميلاد به صورت هيات مديره‌اي اداره مي‌شود، اظهار داشت: اسناد پزشکي سازمان تأمين اجتماعي عملکرد اين مرکز درماني را بررسي مي‌کند.
محمودرضا فياض افزود: مهم‌ترين شاخصه بيمارستان ميلاد نوع اداره آن است که مي‌تواند با بازارهاي خصوصي رقابت کند.
وي مساحت بيمارستان ميلاد را 125 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: ظرفيت اين بيمارستان يک هزار تخت بستري است.
فياض به مشکل پارکينگ بيمارستان ميلاد اشاره کرد و اظهار داشت: براي رفاه حال مراجعه کنندگان اصلاحاتي در پارکينگ اين مرکز انجام شد.
قائم مقام مدير عامل بانک رفاه نيز در اين نشست با بيان اين که اين بانک با 55 سال سابقه و 11 هزار شعبه در سراسر کشور به مشتريان خدمات ارائه مي‌دهد، گفت: بانک رفاه ضمن حضور پر رنگ در صنعت بانکداري، رسالت اجتماعي خود را نيز حفظ کرده است.
رضا عظيمي افزود: 2 ميليون مستمري‌بگير سازمان تأمين اجتماعي از بانک رفاه مستمري دريافت مي‌کنند.
وي افزود: در 2 سال گذشته با حمايت سازمان تأمين اجتماعي منابع بانک رفاه 2 برابر شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن