تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814743916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزهايي به رنگ انتقاد و فرصتي كه نبايد هدر برود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: روزهايي به رنگ انتقاد و فرصتي كه نبايد هدر برود
با پايان يافتن جام جهاني واليبال ، اين روزها دلواپسان واليبال منتظر اقدام فدراسيون در راستاي ريشه يابي علل نتايج ضعيف ملي‌پوشان ايران هستند.
به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  نمايش ضعيف تيم ملي واليبال ايران در سيزدهمين دوره جام جهاني بازخوردهاي فراواني در تمامي زمينه‌ها و به خصوص درابعاد رسانه‌اي داشت.

**وقتي حامیان همیشگی منتقد شدند

 تحليل‌ها و مصاحبه‌هايي متعدد در فضاي رسانه‌ها منتشر شد تا جايي كه حتي خيلي از رسانه‌هايي كه پيش از آغاز مسابقات چشم بسته با بهانه –امروز وقت حمايت است-  از تيم ايران با تمام مشكلات و كاستي‌هايش حمايت مي‌كردند، كمر به انتقادات تند و تيز از تيم ملي واليبال ايران بستند.

در اين بين گفتگوهاي مربيان و كارشناسان واليبال هم يكي پس از ديگري در خروجي خبرگزاري‌ها قرار مي‌گرفت و يا در صفحات روزنامه‌ها منتشر مي‌شد. مربياني كه بي برو برگرد سرمربي تيم ايران را مقصر اين نتايج ضعيف مي‌دانستند و كواچ و دستيارانش را عامل اصلي اين نتياج بد عنوان مي‌كردند.

اين كه نوك پيكان اكثر انتقادات به سمت كادر فني نشانه رفته بود شايد  اتفاق خوبي بود زيرا اين از معدود دفعاتي بود كه كارشناسان واليبال هم عقيده بودند و اين موضوع كار ريشه‌يابي مشكلات تيم ملي را كمي ساده‌تر مي‌كرد.

  با اين حال تيم ملي ايران اين نتايج ضعيف و دور از انتظار را كسب كرده بود و حالا نياز به كمك و حركتي بزرگ داشت تا رشد موشكي آن جايش را به سقوط موشكي عوض ندهد و اين شائبه كه شايد موفقيت واليبال اتفاقي بوده است و ديگر تكرار نخواهد شد، را از بين ببرد.


**صعود سه‌پله‌اي و غرور کاذبی که جايز نيست

هر چند انتشار خبري مبني بر صعود سه پله‌اي تيم ملي ايران در رنكينگ جهاني پس از رقابت‌هاي جام جهاني واليبال ، تصوري ايجاد كرد كه شايد مسئولان فدراسيون واليبال در صدد هستند اين نتايج ضعيف را در سايه صعود رنكينگي ايران گم كنند.

با تمام اين تفاسير نگاهي گذرا به جدول رنكينگ جهاني نشان از آن داشت كه تيم ايران در اين صعودِ سه رده‌اي، بالاتر از  تيم‌هايي نظير صربستان و آلمان قرار گرفت. تيم‌هايي كه در جام جهاني 2015 حضور نداشتند و امتياز اين مسابقات را كسب نكردند.

 با اين حال كسب جايگاه هشتمي جهان براي تيمي مانند ايران كه دو سه سالي است اسم و رسمي در جهان براي خود دست و پا كرده است، اتفاق خوبي است اما شايد بالارفتن توقعات و انتظارات از رشته‌اي مانند واليبال اين روزها شرايطي فراهم كرده است كه موجي از نارضايتي در جامعه واليبال دوستان به راه افتاده باشد.


روزهايي با رنگ پررنگ انتقادات و فرصتي كه نبايد هدر برود/// منتشر نشود



**بازیکنان هم سهامدار ناکامی والیبال با کواچ

تيم ملي ايران 11 ديدار را در مسابقات جام جهاني برگزار كرد و با تحمل 7 شكست و كسب 4 پيروزي رده هشتم مسابقات را بين 12 تيم كسب كرد. عنواني كه شايد پيش از اعزام تيم به اين مسابقات از سوي بدبين‌ترين كارشناسان هم پيش‌بيني نمي‌شد.

بازيكنان و كادرفني معتقد بودند كه با آمادگي كامل راهي ژاپن خواهند شد و تلاش خواهند كرد در جمع 6 تيم برتر جهان قرار گيرند اما اين اتفاق رخ نداد و نمايش بدون انرژي و كم انگيزه بازيكنان ايران از همان روزهاي ابتدايي همه را نگران و حتي شوكه كرد.


با وجود اين كه به اعتقاد اغلب كارشناسان، نقش اسلوبودان كواچ و دستياران كم‌تجربه‌اش در كسب نتايج ضعيف بي تاثير نبود، اما نمي‌توان از نقش بازيكنان هم به راحتي گذشت. بدون شك در شكست يك تيم همه نفرات تاثيرگذار هستند و اين موضوع قطعا شامل حال تيم ملي واليبال ايران هم شده است.

 خيلي از ستاره‌هايي كه در 11 ديدار تيم ملي ايران به ميدان رفتند آن‌هايي نبودند كه توقع داشتيم. خيلي‌ها ضعيف‌تر از قبل ظاهر شدند و شايد ميدان ندادن به بازيكناني نظير محمد جواد معنوي ن‍ژاد و حسن صنوبر، بستري را هم فراهم نكرد كه شاهد درخشش بازيكنان جديد در تركيب تيم ملي ايران باشيم و به آن‌ها دلخوش كنيم.


روزهايي با رنگ پررنگ انتقادات و فرصتي كه نبايد هدر برود/// منتشر نشود



**موسوي بهترين مدافع شد تا دلمان خنك شود

 شايد بتوان گفت در جمع تركيب هميشگي  اين روزهاي تيم ملي ايران، همان تركيبي كه گاهي فقط در صورت مصدوميت يا شرايط خاص در آن تغيير ايجاد مي‌شد،  تنها سيد محمد موسوي نمايش خوبي داشت هرچند او هم همان سيد هميشگي نبود.

 بازيكني كه در پايان مسابقات موفق شد عنوان بهترين مدافع را از آن خود كند. عنواني كه آبي شد بر آتش نتايج ضعيف تيم ملي واليبال ايران. سعيد معروفي هم كه گمان مي‌كرديم،  با تجربه‌هايي زيادي كه از حضور در ليگ روسيه بدست آورده است، از جان و دل براي تيم ملي مايه مي‌گذارد و نمايش  خيره‌كننده‌اي در جام جهاني  خواهد داشت، از همان ابتدا پراشتباه ظاهر شد تا خيلي زود پي ببريم كه  اين كاپيتان ، آن كاپيتان هميشگي نيست.

 با اين حال مهدي مهدوي، پاسور دوم تيم ملي در دقايقي كه جايگزين سعيد معروف شد نمايش بهتري نسبت به معروف داشت. در مجموع شايد بتوان اذعان داشت كه ستاره‌هاي واليبال ايران ، آن هميشگي‌ها نبودند.هر چند برخي كارشناسان بر اين باورند كه نمايش بد بازيكنان حاصل بي تدبيري كادر فني بوده است.


روزهايي با رنگ پررنگ انتقاد و فرصتي كه نبايد هدر برود/// انتشار شب




**شجاعي: نمايش بازيكنان تحت الشعاع كادر فني قرار گرفت

مصطفي شجاعي، يكي از كارشناسان واليبال ايران كه در سال‌هاي نه چندان دور، به عنوان دستيار خوليو ولاسكو سمت هدايت تيم ملي واليبال ايران را برعهده داشت از آن دسته كارشناساني است كه معتقد است نمايش بازيكنان ايران در مسابقات جام جهاني تحت الشعاع عملكرد كادر فني قرار گرفت و شخص بازيكنان را نمي‌توان چندان در اين موضوع مقصر دانست: « اگر يكي يا دو بازيكن نسبت به قبل افت داشتند مي‌شد توجيه كرد كه بازيكنان ضعيف شده‌اند اما وقتي بيش از نيمي از نفرات تيم مانند قبل از انگيزه و انرژي برخوردار نيستند و نمي‌توانند توامندي‌هاي فني خود را به نمايش بگذارند ، پس اشكال كار را بايد در جاي ديگري جستجو كرد. به اعتقاد من تيم ملي ايران از لحاظ وضعيت فني بازيكنان در بين 5 يا 6 تيم نخست جهان قرار دارد.»

شجاعي در بخش ديگري از صحبت‌هايش همچنين به صعود سه پله‌اي تيم ملي واليبال ايران در رنكينگ جهاني اشاره كرد و گفت: « رنكينگ جهاني واليبال بسيار متغير است و برگزاري هر تورنمنت يا مسابقه‌اي كه داراي امتياز باشد ممكن است منجر به تغيير جايگاه تيم‌ها شود. بعد از پايان جام جهاني تيم‌هاي شركت كننده در اين مسابقات توانستند با امتيازاتي كه بدست آورند، جايگاه خود را ارتقا دهند. با اين حال نبايد در باد اين صعود رنكينگي قرار بگيريم و از ياد ببريم نتايج ايران در جام جهاني ضعيف بوده است.»

 مربي سابق تيم ملي واليبال ايران در پايان با بيان اين كه مشكلات فعلي تيم ملي كه بخش گسترده‌اي از آن مسائل روحي و رواني است و بايد ريشه‌يابي شود،  خاطرنشان كرد: «اميدوارم تشكيل كارگروهي كه رئيس فدراسيون واليبال از آن صحبت كرده است زودتر عملي شده و در نهايت آرزوي المپيكي شدن ايران تحقق پيدا كند. همين كه شخص محمدرضا داورزني اذعان كرده كه تيمش نتيجه خوبي در مسابقات نگرفته است نكته مثبتي است و قطعا قدم‌هاي مهمي در راستاي بهبود اوضاع تيم ملي برداشته خواهد شد.»

**همه در انتظار سرنوشت،كواچ یا والیبال کدام مهمترند

تيم ملي ايران در حال حاضر در استراحت به سر مي‌برد و بازيكنان پس از آن كه به تهران بازگشتند اين روزها را استراحت مي‌كنند تا با آغاز مسابقات ليگ به تيم‌هايشان ملحق شوند. اسلوبودان كواچ همه كه مستقيما از تركيه راهي صربستان شد، 6 ماه ديگر به ايران برمي‌گردد آن هم در حالي كه هنوز نمي‌توان پيش‌بيني كرد كه اين مربي همچنان هدايت تيم ملي والبيال ايران را برعهده خواهد داشت يا براي فسخ قرارداد به كشورمان باز خواهد گشت.

واليبال دوستان اين روزها در تعطيلي مسابقات به شدت منتظرند تا شاهد اقدامات فدراسيون واليبال بدون هدر دادن كمترين فرصت،  در راستاي سروسامان دادن به تيم ملي واليبال ايران باشند. اقداماتي كه لازم است هر چه زودتر صورت بگيرد تا واليبال ايران در  مهم‌ترين آزمون چند سال اخيرش سربلند باشد و باز هم همان واليبال محبوب و دوست داشتني هميشگي شود.
آن‌هم با ستاره‌هايي كه ديگر غرق در غرور نباشند و روزهاي خوبشان را به راحتي با خلقيات غيرحرفه‌اي نابود نكنند.


روزهايي با رنگ پررنگ انتقادات و فرصتي كه نبايد هدر برود/// منتشر نشود





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

شهنازی: کم‌تجربگی کار دست کواچ داد
صعود سه پله اي واليبال ايران در رنكينگ جهاني
عطایی: در انتخابی المپیک جایی برای اشتباه کردن نداریم
برترین‌های جام سیزدهم مشخص شدند
موسوی بهترین مدافع جام سیزدهم شد
تعبیر وارونه یک رویا / موشکی که تنها یک پله پرید





۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن