تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816331149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشخيص 67 بيماري متابوليکي با ورود دستگاه NGS به کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۴۴ب.ظ)
تشخيص 67 بيماري متابوليکي با ورود دستگاه NGS به کشور موج - دبير علمي دوازدهمين کنگره بين‌المللي زنان و مامايي ايران از ورود دستگاه NGS که قادر به بررسي 30 هزار ژن موجود در هر سلول است، خبر داد و افزود:‌ اين دستگاه مي‌تواند 67 بيماري متابوليکي را تشخيص دهد.
به گزارش خبرگزاري موج،شهلا چايچيان در آستانه برگزاري دوازدهمين کنگره بين‌المللي زنان و مامايي ايران، گفت: از 700 مقاله‌اي که به دبيرخانه کنگره رسيده است، 503 مقاله برگزيده شده‌اند.
وي از ورود دستگاه NGS در آينده‌اي نزديک به کشور خبر داد که قادر به تشخيص بيماري‌هاي ژنتيکي خواهد بود.
دبير علمي دوازدهمين کنگره بين‌المللي زنان و مامايي ايران اظهار داشت: اکنون يکي از متخصصان کشور براي آموزش استفاده از دستگاه NGS به آمريکا رفته است و پس از بازگشت، روش کار با اين دستگاه پيشرفته را به ساير متخصصان کشور آموزش خواهد داد.
وي ادامه داد: با اين دستگاه مي‌توان از بزاق دهان با پنبه نمونه‌برداري کرده، DNA آن را جدا و تمام 30 هزار ژن موجود در هر سلول را بررسي کرد. همچنين ليکوئيد بايوپسي نيز روشي است که طي آن مايع دور توده نمونه‌برداري مي‌شود و با قرار دادن اين مايع در اين دستگاه مي‌توان نوع سرطان فرد را تشخيص داد؛ از طرفي تشخيص 67 بيماري متابوليکي با بهره‌مندي از اين دستگاه ميسر است.
دبير علمي دوازدهمين کنگره بين‌المللي زنان و مامايي ايران گفت: بررسي اثر و دوز داروهاي سرطاني در هر فرد، درمان اعتياد و برخي بررسي‌هاي ژنتيکي با اين دستگاه ميسر است.
وي خاطر نشان کرد: بيماري‌هاي عضوي دستگاه تناسلي مانند پليپ‌هاي رحمي، آندومتريوز، سرطان‌هاي زنان، بيماري‌هاي سينه، اختلالاتي که موجب نازايي مي‌شود، روش‌هاي تصويربرداري در بارداري و جراحي نوزادان جزو برنامه‌هاي دوازدهمين کنگره بين‌المللي زنان و مامايي ايران خواهد بود.
ناهيد خداکرمي رئيس انجمن علمي مامايي ايران نيز در اين نشست اظهار داشت: دوازدهمين کنگره بين‌المللي زنان و مامايي ايران جام جهان‌نماي گروهي است که سال‌هاست در کنار هم کار مي‌کنند و نتيجه مديريت علمي هدفمند و ثبات مديريت است که توانسته اين افراد را دور هم جمع کند.
وي افزود: در اين کنگره متخصصان همه رشته‌ها حضور دارند زيرا هر عضو يا بافتي از بدن انسان به ساير اعضا ارتباط دارد.
رئيس انجمن علمي مامايي ايران از اجراي دو پنل در زمينه چالش‌ها و راهبردهاي طرح تحول سلامت در زمينه زايمان طبيعي و همچنين مسائل زناشويي خبر داد و اظهار داشت: تنها 15 درصد از زايمان‌ها به دليل مخاطراتي که دارند بايد با سزارين انجام شوند.
وي با اشاره به اهميت ابلاغ سياست‌هاي افزايش جمعيت و اجراي آن در کشور، گفت: ما نمي‌توانيم صرفاً با رايگان کردن زايمان طبيعي در نوسازي زايشگاه‌ها به اجرا و تشويق زنان براي انجام زايمان طبيعي بپردازيم بلکه عوامل ديگري مانند تجهيز زايشگاه‌ها به برخي ملزومات و انجام زايمان طبيعي بدون درد مي‌تواند در اين رابطه کمک‌کننده باشد.

*اجراي پنل چالش‌هاي و راهبردهاي طرح تحول سلامت و مسائل زناشويي در کنگره
خداکرمي افزود: جهت کاهش آمار طلاق و مشکلات باروري پنل مسائل زناشويي را برگزار مي‌کنيم و اميدواريم حاصل اين کنگره موجب شود تا پنجره‌هايي جهت تحقيقات آينده باز شود.
وي خاطر نشان کرد: اکنون به لحاظ درماني و توليد علم در رشته مامايي و زنان و زايمان در منطقه اول هستيم و شاهد آن ورود بيماران از منطقه و حتي کشورهاي اروپايي به کشور است.

*بررسي بُعد اجتماعي و اقتصادي در آسيب‌پذيري زنان
صفيه شهرياري افشار متخصص زنان و زايمان نيز در اين نشست اظهار داشت: دوازدهمين کنگره بين‌المللي زنان و مامايي ايران تنها کنگره‌اي است که به بررسي بعد اجتماعي و اقتصادي در آسيب‌پذيري زنان مي‌پردازد؛ بر اين اساس برنامه‌اي براي معرفي ايدز و عوامل ابتلا به آن خواهيم داشت.

برپايي غرفه انجمن علمي جراحي‌هاي کم‌تهاجمي زنان ايران
آمنه حق‌گو متخصص زنان و زايمان از برپايي غرفه انجمن علمي جراحي‌هاي کم‌تهاجمي زنان ايران خبر داد و اظهار داشت: هدف از اين انجمن، ارتقاي سطح علمي و عملي جراحان زنان در زمينه جراحي‌هاي کم‌تهاجمي است.
وي افزود: جراحي‌هاي کم‌تهاجمي رشته‌اي نوپا و وابسته به وسايل گران‌قيمت است بنابر اين لازم است نسبت به آموزش آن توجه بيشتري شود.
اين متخصص زنان و زايمان خاطر نشان کرد: اين انجمن در دوازدهمين کنگره بين‌المللي زنان و مامايي ايران از علاقه‌مندان به رشته‌هاي کم‌تهاجمي زنان دعوت به عضويت در انجمن مي‌کند و فضايي را براي گردهمايي علاقه‌مندان و بهره‌گيري از تحقيقاتي که انجام داده‌اند نيز در غرفه انجمن در نظر گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن