تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804078173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری نخستین همایش تخصصی کشت پاییزه در استان فارس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: برگزاری نخستین همایش تخصصی کشت پاییزه در استان فارس
نخستین همایش تخصصی کشت پاییزه در استان فارس برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برگزاری اولین همایش تخصصی کشت پاییزه در استان فارس خبر داد و گفت : همایش برنامه ریزی کشت پاییزه استان فارس با محوریت مکانیزاسیون و نهاده های کشاورزی از 6 لغایت  9 مهرماه 1394 در محل شیراز، کیلومتر 5 اتوبان شیراز-مرودشت، مرکز همایش های بین المللی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس (نمایشگاه اکبرآباد) برگزار می شود.

دکتر محمد مهدی قاسمی به اهدف  برگزاری این همایش هم اشاره ای کرد و گفت :ارائه آخرین دستاوردهای تخصصی و نمایش تولیدات شرکت ها در زمینه ادوات خاک ورز حفاظتی، کارنده های غلات، سیستم های آبیاری نوین و نهاده های کشاورزی (کود، بذر، سم) ، برگزاری نشست های تخصصی مرتبط با مکانیزاسیون گندم از اهداف این همایش خواهد بود .

وی دعوت از کارشناسان ، محققین و صاحبنظران ، کشاورزان ، بهره برداران و تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی، صاحبان و رانندگان حرفه ای ماشین های کشاورزی، تشکل های بخش کشاورزی موثر در تولید (تعاونی های تولید و روستایی، شرکت های مکانیزاسیون و...)  را از دیگر اهداف این همایش نام برد .

این مسئول ازبرنامه ریزی جهت ارتقاء سطوح کشت مکانیزه غلات استان ،کاهش هزینه های تولید از طریق مدیریت مصرف نهاده های کشاورزی خبر داد و گفت :کاهش مصرف آب در تولید غلات با استفاده از تکنولوژی های روز از طریق بکار گیری ماشین های جدید و تجهیزات آبیاری نوین  وافزایش تولید در واحد سطح و اقتصادی کردن تولید غلات در استان  از دیگر اهداف همایش کشت پاییزه خواهد بود .
وی با بیان اینکه فارس در زمینه مکانیزاسیون بخصوص مکانیزاسیون غلات در سطح کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است افزود : درصد قابل توجهی از سطح زیر کشت شتوی استان با دستگاه های کارنده غلات کشت  می شد. اما در چند سال گذشته بخاطر مشکلات بوجود آمده  سطح زیر کشت مکانیزه محصولات شتوی کاهش یافته و به 34  درصد رسیده است. همچنین بدلیل مشکلات فوق که مهم ترین آنها موضوع خشکسالی و کم آبی حادث شده است موجب شده که متوسط تولید در واحد سطح و در نتیجه تولید استان را تا نصف کاهش داده است.

قاسمی" از برگزاری جلسات مکرر با کارشناسان و صاحبنظران در خصوص مشکلات کشت مکانیزه گندم،کمرنگ شدن نظارت در مزارع،کاهش برنامه های آموزشی ترویجی،خرد شدن و کوچک شدن اراضی،مشکل کمبود آب، خشکسالی و شور شدن اراضی خبرداد.
عالی ترین مقام کشاورزی فارس خاطر نشان کرد :وجود اراضی زیر کشت محصولات تابستانه مثل ذرت، پنبه،برنج، چغندر و جالیز باعث تاخیر در کشت گندم شده و بایستی به سرعت گندم کاشته شود که امکان استفاده از بذرکارها در مقایسه با کودپاش راکم می کند.

قاسمی اقتصادی نبودن تولید گندم در مقایسه با سایر محصولات بویژه صیفی جات و اینکه هزینه کشت با بذرکار بیشتر از کودپاش است را از مشکلا ت مکانیزه گندم برشمرد .

وی افزود: وضعیت اقتصادی کشاورزان گندم کار خوب نیست ،لذا قادر به هزینه کردن برای تولید گندم نبوده و با کمترین هزینه  اقدام به کشت می کنند ؛به گونه ای که این موضوع برای خرید کود و بذر و سم نیز وجود دارد.

قاسمی "با بیان این مطلب که هزینه خرید ماشین های کشاورزی بویژه بذرکارها و همچنین هزینه تعمیرات و نگهداری آنها بالاست افزود :  از طرفی نسیه کاری رایج بین کشاورزان باعث جمع نشدن مطالبات تراکتورداران و کاهش ارائه خدمات مکانیزه شده و سطوح کشت با بذرکارها  را کاهش داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ،تعداد تراکتور استان را 28000 دستگاه و تعداد بذرکارها راحدود 1000 دستگاه  اعلام کرد و گفت : سطح کشت گندم استان 420 هزار هکتار است. لذا به ازاء هر 15 هکتار یک تراکتور  در استان وجود دارد. ولی به ازاء هر 28 تراکتور یک بذرکار داریم وبا توجه به اینکه متوسط سطح گندم استان کمتر از 5 هکتار برای هر کشاورز است لذا برای کشاورز دارای تراکتور مقرون به صرفه نمی باشد که از خدمات بخش مکانیزاسیون یا رانندگان حرفه ای استفاده کند.

وی" اظهار داشت :سیاست گذاری توزیع ماشین های کشاورزی کشور طی چند سال اخیر بر تضعیف بخش خدمات مکانیزاسیون (شرکت های مکانیزاسیون و رانندگان حرفه ای) بوده و هدف تجهیز کشاورزان کم زمین به ماشینهای کشاورزی است که برای کشاورز 5 هکتاری خرید یک دستگاه بذرکار توجیه اقتصادی ندارد.

 این مقام مسئول به قیمت بالای بذرکارها و عدم تخصیص یارانه کافی برای خرید بذرکارها اشاره کرد و ازکیفیت پایین بذرکارهای تولید داخل کشور و عدم تناسب آنها با شرایط مزارع کشور و همچنین عدم نظارت کافی برتولیدو خدمات پس از فروش آنها وهمچنین عدم فعالیت موثر بخش تعاونی در مراحل تولید و نظارت بر عملیات ماشینی در سطح استان خبر داد.

وی افزود: سیاست گذاری ها و برنامه های شتابزده گذشته و خارج نمودن تعدادی از فعالین بخش از چرخه تولید (مثل اجرای طرح کشاوری حفاظتی و کشت مستقیم که برای کشت با این دستگاه مبالغی به کشاورزان پرداخت شده و برای سایر بذرکارها مبلغی پرداخت نشد ، باعث دلسردی صاحبان دستگاه ها که غالبا رانندگان حرفه ای بوده ، شده و آنها  اقدام به فروش دستگاه های خود به خارج از استان نمودند و این درحالی است که تعداد 350 دستگاه کمبینات در استان بود که پس از اجرای این طرح به 160 دستگاه کاهش یافت.

وی با بیان این مطلب که با پی گیری دولت تدبیر و امید و وزیر محترم جهاد کشاورزی ،خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون  توانسته است کمک شایانی به تقویت مکانیزاسیون کشاورزی کشور انجام دهد گفت : استان فارس با جذب 930 میلیارریال مقام اول جذب این خط اعتباری در سال های 92و93 را داشته است .
قاسمی از مشکل تامین سوخت ماشین های کشاورزی خصوصا برای رانندگان حرفه ای و مشکل نداشتن کارت سوخت خبرداد و افزود :اعتبارات ناچیز طرح افزایش تولید گندم و مشکلات تامین خودرو وکاهش انگیزه کارشناسان برای نظارت  هم از دیگر مشکلات موجود خواهد بود .

وی راهکارهاو برنامه اجرائی حل این مشکل را در شناساندن بذرکارها و تولیدات جدید شرکت ها به بهره برداران دانست و افزود : باهمکاری فعالین بخش کشاورزی بویژه تولید کنندگان ،  اقدام به برگزاری این همایش شده تا با برگزاری نشست های تخصصی و تبادل نظر بین تولید کنندگان، بهره برداران و صاحب نظران مشکلات پیش رو شناسایی و برای حل آن راه کارهایی پیشنهاد شود.

وی ادامه داد : با توجه به اقلیم و شرائط مختلف مزارع استان انواع بذرکارهای تولیدی با مشخصات متنوع در این همایش حضور دارند تا کارشناسان، کشاورزان و رانندگان حرفه ای ماشین های کشاورزی بتوانند به راحتی بذرکاری متناسب با مناطق خود انتخاب و خرید کنند.

قاسمی بابیان اینکه در قیمت فروش بذرکارهای تولیدی ،درصدی تخفیف داده شود افزود: با مذاکره با مدیران مربوط در سطح استان مذاکره شده و ازوزارت نیزقول های مساعدی مبنی بر مساعدت در خرید بذرکارها از طریق پرداخت تسهیلات بلاعوض اخذ گردیده تا امکان خرید و رغبت کشاورزان به استفاده از این بذرکارها بیشتر شود.

در ادامه مهندس علیرضا پرویزی رئیس اداره امور فناوری مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برنامه های  همایش کشت پاییزه گفت و اظهار کرد :در این همایش همه تولید کنندگان دستگاه های کودکار بذرکار ، تجهیزات آبیاری تحت فشار و تولیدکنندگان نهاده های کشاورزی سراسر کشور حضور دارند.

 پرویزی  با بیا ن این مطلب که  از صاحبنظران، محققین و کارشناسان بخش کشاورزی دعوت به عمل آمده است. گفت :کشاورزان، بهره برداران و صاحبان و رانندگان ماشین های کشاورزی نیز دعوت شده و برنامه روزانه برای حضور در همایش از طریق انتقال ایشان از شهرستان ها به شیراز  را داریم.

وی از برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با حضور بهره برداران و محققین و تولید کنندگان  خبر داد و گفت : پس از سپری شدن ایام همایش ،دستگاه های فوق در مرکز همایش ها نگهداری شده و کارشناسان و کشاورزان مناطق مختلف استان می توانند نسبت به بازدید از دستگاه های فوق اقدام کنند.

پرویزی خاطر نشان کرد :با هماهنگی انجام شده با شرکت های تولید کننده نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح مزارع استان اقدام خواهد شد تا کشاورزان از نزدیک  نحوه کارآنها در مزرعه آشنا گردند.

وی افزود:از طریق سایت مرکز همایش های سازمان  به آدرس  WWW.FARSTWM.IR  اطلاع رسانی شده و نقشه غرفه ها و مکان برگزاری همایش نشان داده شده است که تولید کنندگان با مراجعه به سایت فوق و درخواست حضور در همایش ثبت نام کرده و مقدمات حضور ایشان در همایش مذکور فراهم شده است.

رئیس اداره امور فناوری مکانیزه با بیان اینکه از طریق چاپ پوستر و دعوت نامه اطلاع رسانی عمومی انجام شده، اظهار داشت : از کلیه کشاورزان گندم کار استان و فعالین بخش کشاورزی دعوت می شود تا در همایش فوق شرکت کرده و پیشنهادات، ایده ها و نقطه نظرات اصلاحی خود را برای برگزاری این همایش و همایش های بعدی اعلام کنند.

در ادامه مهندس جهانزیرعدالتی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس گفت: این شرکت در راستای توسعه کشاورزی دانش بنیان و پایدار، وظیفه خودمی داند نهاده های سالم، استاندار و مورد تائید مراکز علمی و فنی کشور را به نحو مطلوب و شایسته در اختیارتولیدکنندگان وبهره برداران بخش کشاورزی استان قرار دهد .

وی با بیان اینکه در این همایش 4روزه انواع نهاده ها شامل کود،سم ،بذر اصلاح شده در کنار ادوات و ماشین های کارنده در معرض دید و استفاده بهره برداران قرار می گیرد؛ افزود  : علاوه بر عرضه کود های یارانه دار ،تعداد 16 نوع کود الی و زیستی که توسط تولید کنندگان داخلی با کیفیت مطلوب و استاندارد ارائه شده معرفی می شود.

انتهای پیام/گ



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

تجمع جامعه ی روحانیت شیراز در حمایت از جان باختگان حادثه منا
توقيف کاميون حامل برنج قاچاق در " كازرون "
هشدارهاي پليس فارس به مناسبت آغاز بازگشايي مدارس
واکنش سایت های محلی استان فارس از حادثه غمبار"منا"
راه اندازی کمپین بی کفایتی آل سعود در کازرون





۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن