تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820229611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري همايش شعر و خاطره دفاع مقدس در نمايشگاه کتاب لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۲۰:۴ب.ظ)
برگزاري همايش شعر و خاطره دفاع مقدس در نمايشگاه کتاب لرستان موج - خرم آباد - همايش شعر و خاطره دفاع مقدس روز جمعه، سوم مهر در نهمين نمايشگاه کتاب لرستان واقع در نمايشگاه بين‌المللي لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين برنامه که به‌همت بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس و با همکاري اين اداره‌کل برگزار شد، حشمت‌الله خالقي، محمدعلي ساکي و حجت‌الله مهدوي از شعرا و نويسندگان صاحب نام و پيشکسوت استان و امين نورالهي، فرزانه حسيني، زهرا دريکوندي، علي‌رضا حکيم، زينب نعمتي و فاطمه موسوي از شعراي جوان لرستاني در حوزه دفاع مقدس به شعرخواني پرداختند.
در بخش ديگري از اين همايش سردار حاج اسماعيل سپهوند، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که مجموعه‌ کاملي از خاطرات وي با موضوع جنگ تحميلي در دست انتشار است به بيان خاطره‌اي از جنگ تحميلي پرداخت.
همچنين، نشست بررسي ابعاد فرهنگي دفاع مقدس در سومين روز نهمين نمايشگاه کتاب لرستان محل بحث فعالان حوزه شعر و ادبيات استان قرار گرفت.
شاعران و نويسندگان فعال در حوزه دفاع مقدس در حاشيه نمايشگاه کتاب گرد هم آمده و نظرات خود را در خصوص ابعاد فرهنگي دفاع مقدس مطرح کردند.
در اين نشست محمد کاظم علي‌پور شاعر و منتقد لرستاني، شتاب زدگي و شعارزدگي را از المان‌هاي اصلي شعر دهه اول جنگ تحميلي دانست و گفت: غالب آثار ساخته شده توسط شعراي کشور در اين دوره به‌ صورت شعار بود.
وي افزود: در دهه دوم پس از جنگ، شوري در شعرهاي اين بخش ايجاد شد اما هنوز آن رنگ و بوي المان‌هاي شعارزدگي و رئاليسمي در اشعار شاعران وجود داشت و در اين اشعار از واژه‌هاي توپ و تانک استفاده مي‌شد.
علي‌پور با بيان اين‌که در دهه سوم پس از جنگ فضاي اجتماعي وارد شعر دفاع مقدس شد، عنوان کرد: در اين دوره مشکلات خانواده‌هاي شهدا به‌ويژه خواهران و مادران شهيد در اشعار دفاع مقدس نمود پيدا کرد که نتيجه آن پويايي هنر شعر و ادبيات دفاع مقدس شد.
اين شاعر و منتقد لرستاني گفت: با وجود اين‌که اکنون دشمن بعثي نداريم ولي شخصيت‌هاي سياه و سفيد و خاکستري هنوز در ادبيات دفاع مقدس ما وجود دارند که شاعران هنوز هم مي‌توانند آثار زيبايي در حوزه دفاع مقدس ارائه دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن