تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815551338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازي و نصب 8 دستگاه ناوبري به ارزش تقريبي ۶ ميليون يورو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۵۹ب.ظ)
راه‌اندازي و نصب 8 دستگاه ناوبري به ارزش تقريبي ۶ ميليون يورو موج - مدير کل ارتباطات و ناوبري شرکت فرودگاه‌هاي کشور گفت: در دو سال گذشته ۵ دستگاه ناوبري ILS/DME و ۳ دستگاه ناوبري DVOR/ DME به ارزش تقريبي ۶ ميليون يورو در فرودگاه‌هاي نصب و راه‌اندازي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد اميراني، مدير کل ارتباطات و ناوبري شرکت فرودگاه‌هاي کشور، در حاشيه نمايشگاه الکترونيک هواپيمايي که به مناسبت روز جهاني الکترونيک هواپيمايي برگزار شد، با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در بخش الکترونيک هوانوردي در دوران تحريم گفت: يکي از زيرساخت‌هاي مورد نياز به منظور امنيت پرواز تجهيزات ناوبري و مسيريابي است.
وي با اشاره به اين که در صنعت هوانوردي چهار سيستم ناوبري NDB،DVOR-VOR،DME و ILS در فازهاي مختلف هوايي و مسيريابي هواپيماها فعاليت مي‌کنند، گفت: سيستم ناوبري NDB حداقل سيستم ناوبري براي فعاليت هر فرودگاه است که موقعيت فرودگاه را براي خلبان مشخص مي‌کند و در حال حاضر حدود ۵۰ دستگاه از اين سيستم در کشور وجود دارد.
مدير کل ارتباطات و ناوبري شرکت فرودگاه‌هاي کشور با اشاره به کارآيي سيستم ني آوري DVOR-VOR گفت: اين سيستم نيز به هواپيما زاويه مي‌دهد که هم در مسيرهاي پروازي و طرح‌هاي تقرب و ورود و خروج هواپيما از فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد و در حال حاضر ۴۷ دستگاه از سيستم در فرودگاه‌هاي کشور موجود است.
اميراني ادامه داد: سيستم ناوبري DME نيز فاصله را از يک نقطه مشخص براي هواپيما تعيين مي‌کند که در سه فاز مسيرهاي هوايي، طرح‌هاي تقرب و ورود و خروج هواپيما همچنين نشست و برخاست هواپيما استفاده مي‌شود. در حال حاضر حدود ۵۰ دستگاه از اين سيستم در فرودگاه‌هاي کشور وجود دارد.
وي افزود: سيستم ناوبري ILS نيز در زمان ديد کور خلبان، هواپيما را براي فرود در فرودگاه هدايت مي‌کند. اين دستگاه در فرودگاه‌هاي شلوغ و در شرايط نامساعد بودن جوي قابل استفاده است که ۲۱ دستگاه از اين سيستم ناوبري در فرودگاه‌هاي کشور وجود دارد.
مدير کل ارتباطات و ناوبري شرکت فرودگاه‌هاي کشور با بيان اين که در مجموع ۱۷۰ دستگاه ناوبري در فرودگاه‌هاي کشور وجود دارد، گفت: کشورهاي سازنده اين تجهيزات از تحريم کنندگان ايران بودند بنابراين در دوره تحريم تمام تعميرات دستگاه‌هاي ناوبري در کشور بومي شد و نصب اين دستگاه‌ها توسط متخصصان داخلي انجام مي‌شد.
اميراني افزود: خوشبختانه شرکت‌هاي دانش‌بنيان در ساخت دستگاه‌هاي ناوبري NDB و DME ورود پيدا کرده‌اند و به تدريج اميدواريم دستگاه‌هاي ناوبري ILS و DVOR نيز در داخل کشور ساخته شود.
وي تاکيد کرد: در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي با شناسايي و به‌کارگيري ظرفيت‌هاي علمي و فني داخلي اقدامات مهمي در اداره کل ارتباطات و ناوبري شرکت فرودگاه‌هاي کشور صورت گرفته است به طوري که نصب و راه‌اندازي سامانه‌هاي ناوبري که در گذشته توسط کارشناسان خارجي انجام مي‌گرفت امروز بومي‌سازي شده است.
مدير کل ارتباطات و ناوبري شرکت فرودگاه‌هاي کشور ادامه داد: در دو سال گذشته ۵ دستگاه ناوبري ILS/DME و ۳ دستگاه ناوبري DVOR/DME به ارزش تقريبي ۶ ميليون يورو نصب و راه‌اندازي شده است.
اميراني با بيان اين که بومي‌سازي فناوري طراحي و سايت‌يابي و نصب شبکه سامانه‌هاي ارتباطي کنترل ترافيک هوايي موجب بهينه‌سازي در منابع تجهيزاتي شده ادامه داد: صرفه‌جويي حاصل از آن در ۳۰ سال گذشته ۵۰ ميليارد ريال برآورد مي‌شود.
وي افزود: در دوران تحريم رادار تقرب فرودگاه شيراز و مهرآباد در بخش‌هاي مختلف مکانيکي و الکترونيکي دچار آسيب شده بود که به دليل عدم پشتيباني شرکت ريتيون کانادا از کار افتاده بود که به رغم قدمت اين سامانه‌ها متخصصان الکترونيک توانستند با صرفه هزينه‌اي بالغ بر ۲۰۰ ميليون تومان اين سامانه‌ها را مجددا راه‌اندازي و به شبکه راداري کشور بازگردانند که ارزش يک دستگاه رادار تقرب فرودگاهي حدود ۶ تا ۸ ميليون يورو برآورد مي‌شود.
مدير کل ارتباطات و ناوبري شرکت فرودگاه‌هاي کشور با بيان اين که توليد منابع اشعه دستگاه‌هاي کمک بازرسي ايکس - ري (XRAY) در انحصار چند کشور است، افزود: به دليل محدوديت‌هاي اعمال شده کشورهاي غربي از فروش آن‌ها به کشورمان خودداري مي‌کردند. در چند سال اخير با همت و تلاش متخصصان الکترونيک هواپيمايي تعمير و اورهال به طور کامل در داخل کشور انجام شده که صرفه‌جويي ده‌ها هزار دلاري را در پي داشت.
وي ادامه داد: قطعات يدکي سامانه‌هاي هوانوردي از جمله ارتباطي، ناوبري راداري و کمک بازرسي به دليل انحصاري بودن و استفاده از فناوري‌هاي پيچيده در آن بسيار گران‌قيمت است. خريد هر يک از اين قطعات به فرض فروش توسط شرکت‌هاي سازنده از ۵ تا ۱۰۰ هزار دلار هزينه در بر خواهد داشت. عدم همکاري شرکت‌هاي غربي به فروش اين قطعات در چند سال گذشته موجب آزادسازي ظرفيت‌هاي بالقوه داخلي شد به طوري که سالانه صدها عدد از قطعات و ماژول‌هاي چندلايه الکترونيکي و مکانيکي اين سامانه‌ها توسط نيروهاي توانمند و متخصصان الکترونيک هواپيمايي در آزمايشگاه‌ها و کارگاه‌هاي تخصصي تعمير و جهت استفاده مجدد به سايت‌هاي هوانوردي سراسر کشور ارسال مي‌شود. صرفه‌جويي حاصل از اين اقدامات در دو سال گذشته ميليون‌ها دلار برآورد مي‌شود.
اميراني با بيان اين که صنعت هوانوردي يک صنعت پويا است، گفت: افزايش روز افزون تقاضاها و ظهور فناوري‌هاي جديد هدايت و کنترل پرواز، تعميرات زيادي را بر شبکه زيرساخت سامانه‌هاي هوانوردي تحميل مي‌کند. ضمن اين که در ۱۰ سال گذشته شرکت‌هاي تأمين‌کننده تجهيزات هوانوردي کوچک‌ترين همکاري را با کشور جمهوري اسلامي انجام ندادند و افزايش ظرفيت‌ها و تعميرات اجتناب‌ناپذير در دهه گذشته تنها به دست توانمند کارشناسان و متخصصان الکترونيک هواپيمايي انجام گرفت که نمونه بارز آن ظهور پديده داعش در کشور عراق و بسته شدن فضاي هوايي آن کشور بر روي پروازهاي عبوري بود که موجب افزايش ۱۰۰ درصدي تقاضاهاي پرواز از مسيرهاي هوايي کشورمان شد که با افزايش ظرفيت زيرساخت‌هاي هوانوردي در مسيرهاي هوايي مورد تقاضا به دست متخصصان داخلي شرکت فرودگاه‌هاي کشور ميليون‌ها دلار درآمد ارزي براي کشورمان به ارمغان آورد.
مدير کل ارتباطات و ناوبري شرکت فرودگاه‌هاي کشور ادامه داد: در حال حاضر طراحي و اجراي شبکه ارتباطي ماهواره‌اي با همکاري شرکت‌هاي توانمند داخلي در راستاي افزايش قدرت مقاومتي و کاهش آسيب‌پذيري در کشور به ارزش تقريبي ۴۰ ميليارد ريال در حدود ۳۰ نقطه کشور در حال انجام است.
وي افزود: صنعت حمل‌ونقل هوايي داراي ظرفيت‌هاي بالقوه بسياري در اجرايي سازي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است که توجه به آن ظرفيت‌هاي شغلي زيادي را در کشور ايجاد کرده و با توليد ثروت، جايگزيني مناسب بر درآمدهاي نفتي خواهد بود.
اميراني افزود: امروزه صنعت حمل‌ونقل هوايي به عنوان موتور محرکه در ساير حوزه‌ها شناخته شده به طوري که بعضي از کشورهاي نفت‌خيز همسايه جنوب کشورمان با سرمايه‌گذاري در اين حوزه تا سال ۲۰۳۰ عمده درآمدهاي حاصل از توليد ناخالص ملي ‌(GDP) را از محل اين صنعت به دست خواهند آورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن