تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820961092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در ليگ قهرمانان تنها اسپانيايى ها مى توانند قهرمان شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۹:۲۳ق.ظ)
در ليگ قهرمانان تنها اسپانيايى ها مى توانند قهرمان شوند موج - آلمان فاتح جام جهانى فوتبال است، اما؛ اسپانيا قدرت اول فوتبال جهان محسوب مى گردد.
به گزارش خبرگزاري موج، فوتبال اسپانيا هفته اى جنجالى را پشت سر گذاشته است، در ديدار تيم ملى اين كشور مقابل اسلوواكى در شهر اوويدو جرارد پيكه، مدافع بارسلونايى لاروخا، با سوت هاى اعتراضى تماشاگران حاضر در استاديوم مواجه شد. چون وى پيش از اين رئال مادريد را مورد تمسخر خود قرار داده بود و اين اتهام به وى وارد شده كه پيكه از جنبش استقلال طلبانه ايالت كاتالان حمايت مى نمايد. صحبت هايى كه با هيجانات سياسى فراوانى روبرو بوده است.

سرخيو راموس، كاپيتان رئال مادريد و زوج پيكه در عمق دفاعى لاروخا، نيز خود را در جمع شاكيان صحبت هاى پيكه قرار داده، ‌اما فلورنتينو پرز رئيس باشگاه رئال مادريد و مندز دى ويگو وزير فرهنگ محافظه كار اسپانيا اعتراض تماشاگران را چندان درست ندانسته اند، با اين وجود جرارد پيكه نسبت به اظهارات خود عذرخواهى و ابراز پشيمانى ننموده است. شايد پايان تعطيلات يك هفته اى فوتبال باشگاهى به نفع فوتبال اسپانيا تمام گردد، چون تنها چنين مشكلاتى مى تواند "Futbol Espanol" را به چالش كشانده و حريفان اروپايى نمى توانند به مشكل و يا مانع بزرگى براى آنها بدل گردند.

نگاهى به نتايج باشگاهى فوتبال در اروپا چنين مسأله اى را بهتر نمايان مى نمايد، تيم هاى اسپانيايى چهار عنوان اخير تورنمنت هاى اروپايى در دو سال اخير را از آن خود نموده اند و بين سال هاى 2010 تا 2013 هفت عنوان را به خود اختصاص داده بودند. به عبارتى ديگر از ابتداى قرن جديد ميلادى تيم هاى اسپانيايى عناوين بيشترى را نسبت به مجموع عناوين تيم هاى انگليسى، آلمانى و ايتاليايى در رقابت هاى اروپايى كسب كرده اند. از سال 2000 ميلادى بارسلونا چهار مرتبه و رئال مادريد سه مرتبه ليگ قهرمانان را فتح نموده و تيم هاى سويا، اتلتيكومادريد و والنسيا به ترتيب چهار، دو و يك مرتبه فاتح يورو ليگ بوده اند.

همين پنج تيم نام برده شده در اين فصل از رقابت هاى ليگ اروپا، فوتبال اسپانيا را نمايندگى مى كنند، چون سويا در سال جارى براى اولين بار به عنوان فاتح يورو ليگ مجاز به حضور در ليگ قهرمانان اروپا بوده است كه اين مسئله ركوردى ديگر براى ملت ديوانه فوتبال اسپانيا محسوب مى گردد، ملتى كه با افتخارات خود ما بين سال هاى 2008 تا 2012 در تاريخ فوتبال ماندگار شده اند. سبك خاص فوتبال اسپانيا مبتنى بر پاس هاى كوتاه به الگويى براى تمامى باشگاه هاى اروپايى بدل گشته و همه باشگاه ها سعى مى كنند عملكردى همانند بارسلونا از خود بروز دهند و خود را شبيه به اين تيم نمايند. حتى يوگى لوو، سرمربى فاتح جام جهانى، نيز خود را طرفدار مكتب اسپانيايى فوتبال نشان مى دهد و در واقع مى توان ادعا نمود كه اسپانيا جايگاه برزيل در فوتبال دنيا را تصاحب نموده و به كعبه آمال دوستداران فوتبال بدل گشته است.

چنين مسأله اى را حتى مى تواند با نگاهى به بازار نقل و انتقالات نيز به اثبات رساند. بازيكنان آموزش ديده،‌خوش تكنيك و تاكتيك پذير اسپانيايى در سال هاى اخير به يكى از صادرات مهم اين كشور بحران زده اقتصادى بدل گشته اند. روزنامه اسپانيايى Marca در همين زمينه مدعى شده كه 362 بازيكن از اسپانيا در ليگ هاى مختلف و معتبر اروپايى حضور دارند و حتى بزرگترين رقباى اروپايى تيم هايى نظير رئال مادريد و بارسلونا نيز از بازيكنان و به ويژه هافبك هاى متخصص اسپانيايى بهره مى برند.

در بايرن مونيخ بازيكنانى نظير ژابى آلونسو، تياگو آلكانتارا، خاوى مارتينز و خوان برنات از مهره هاى اصلى محسوب مى گردند، در منچستريونايتد خوان ماتا و آندر هررا، در منچسترسيتى داويد سيلوا، در چلسى سسك فابرگاس، پدرو رودريگوئز و ديگو كاستا و در آرسنال سانتى كازورلا، هكتور بلرين و ناچو مورئال كه همگى اسپانيايى هستند از بازيكنان تاثيرگذار به حساب مى آيند. ضمن اينكه سرمربيان اسپانيايى نيز از جايگاه خاصى در فوتبال باشگاهى اروپا برخوردار هستند.

در فصل هاى اخير در وضعيتى نادر در چلسى و بايرن مونيخ بازيكنان اسپانيايى بيشترى نسبت به تيم هايى نظير رئال مادريد حضور دارند،‌ تيمى كه بعد از خروج ايكر كاسياس تنها از يك اسپانيايى به نام سرخيو راموس در تركيب اصلى خود بهره مى برد. در بارسلونا نيز كه براى سال ها بازيكنان اسپانيايى اين تيم ستون اصلى تيم را تشكيل مى دادند، بازيكنان بومى به اقليتى بدل گشته اند، در سويا، والنسيا و و اتلتيكومادريد نيز اوضاع مشابهى به چشم مى خورد. البته بايد در نظر داشت كه فوتبال باشگاهى بى ترديد براى موفقيت از فاكتورهاى متفاوتى نسبت به فوتبال ملى برخوردار است و تيم هايى نظير رئال مادريد و بارسلونا با جذابيتى كه دارند مى توانند بهترين هاى فوتبال دنيا را جذب نمايند و به خصوص در سال هاى اخير اين دو تيم با جذب ستارگانى نظير نيمار، سوارز، رودريگوئز و بيل جايگاه خود را در صدر فوتبال اروپا بيش از پيش تقويت نموده اند.

علاوه بر اين دو غول اسپانيايى، تيمى نظير اتلتيكو مادريد موفقيت خود را بيشتر مديون فلسفه و ايده فوتبالى ديگو سيمئونه مى باشد، در سويا برنامه مونچى رودريگوئز مدير ورزشى تيم در ثبات عملكرد اين باشگاه بسيار تاثيرگذار بوده و براى والنسيا نيز با وجود سرمايه گذارى پيتر ليم سنگاپورى آينده بسيار خوبى پيش بينى مى شود. اما آنچه كه اين تيم هاى اسپانياي را به هم بيشتر مرتبط مى نمايد، علاوه بر روحيه پيروزى طلبانه آنها، اين نكته است كه آنها در هر ديدارى از سوى همگان به عنوان مدعى اول پيروزى محسوب مى گردند. از بين اين پنج تيم اسپانيايى كه در هر دو فصل گذشته عناوين قهرمانى در يورو ليگ و ليگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داده اند، تنها رئال مادريد بوده است كه با شكست مقابل تيمى غير اسپانيايى به نام يوونتوس تورين به عنوانى در سطح اروپا دست نيافته است، در موارد ديگر تنها تيم هاى اسپانيايى بوده اند كه موفق به شكست تيم هاى اسپانيايى شده اند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن