تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804718046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحشتی سینمایی در دل دنیای بازی های کامپیوتری وحشتی سینمایی در دل دنیای بازی های کامپیوتری


واضح آرشیو وب فارسی:سخت افزار: به نظر می رسد که این روز ها سبک وحشت حسابی در دنیای بازی های کامپیوتری احیا شده است و پس از موفقیت قابل توجه عناوینی نظیر Dead Space و Amnesia در سال های اخیر، دوباره بازی سازان مختلف به سمت ساخت آثار ترسناک متمایل شده اند. جالب این جاست که به سبب راه افتادن این موج جدید و همه گیر، اکنون حتی می توانیم رد پایی از تم وحشت را در عناوین ماجراجویی سبک اشاره و کلیک نیز پیدا کنیم. به نظر می رسد که این روز ها سبک وحشت حسابی در دنیای بازی های کامپیوتری احیا شده است و پس از موفقیت قابل توجه عناوینی نظیر Dead Spaceاگر چه عنصر ترس، المان صد در صد جدید و بکری در ساختار بازی های ماجرایی اشاره و کلیک محسوب نمی شود، اما سیاقی که بازی The Dark Inside Me قصد به تصویر کشیدن آن را دارد، در سبک مذکور کاملاً نو و تا حدی امتحان نشده جلوه می کند. داستان این بازی از آن جایی آغاز می شود که شما خود را در حالی که توسط دستبندی آهنین به تخت یک بیمارستان چفت شده اید می یابید و با گوش سپردن به دیالوگ های رد و بدل شده میان دو کاراگاه پلیس و شنیدن جمله ای از سوی یکی از آن ها که مرگ شما را بهتر از زندگی می داند، تنها راه نجات را در فرار از بیمارستان می یابید. بر اساس کلیشه های رایج موجود در بافت داستانی بسیاری از آثار صنعت سرگرمی، شما در ابتدای داستان این بازی چیزی از گذشته به یاد نمی آورید و از همین رو ما بقی داستان این اثر (پس از بخش بیمارستان) به واکاوی وقایع گذشته و چگونگی سر در آوردن شما از بیمارستان مذکور اختصاص خواهد داشت. بازی The Dark Inside Me توسط کارگردان سرشناس اهل ترکیه یعنی Akçay Karaazmak ساخته خواهد شد که تخصص اصلی اش ساخت فیلم های ترسناک است. بنابر این یکی از المان های اصلی بازی The Dark Inside Me عنصر ترس خواهد بود و این ترس بیشتر از جنس حس ترس موجود در فیلم هایی نظیر اره است تا بازی هایی نظیر Amnesia. یکی از خصوصیات اصلی این بازی ساختار سینمایی و تعاملی آن است؛ به این ترتیب که حتی معمولی ترین تصمیمات شما در طول این اثر می تواند تبعات بسیار مهمی در طول مرحله ی مورد نظر و یا حتی در مراحل بعدی این اثر برایتان به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است در طول یک مرحله از این بازی، شما از کشتن فردی خاص منصرف شوید و او در طول مراحل بعدی این اثر در امر حل معما ها (که مهم ترین رکن گیم پلی این اثر نیز محسوب می شود) به یاریتان بشتابد. البته عکس این قضیه نیز صادق است و فرد نجات یافته می تواند در مراحل بعدی، بلای جانتان شود و حتی کلک شما را بکند. به گفته ی سازندگان این اثر، در طول داستان The Dark Inside Me بیش از یک شخصیت قابل بازی وجود خواهد داشت و از همین رو می توان شباهت های این اثر به عناوینی نظیر Heavy Rain را در زمینه ی تعدد شخصیت ها بسیار محتمل دانست. همان گونه که در سطور بالا ذکر شد، حل کردن معما های مختلف مهم ترین بخش گیم پلی این بازی محسوب می شود و نکته این جاست که هر کدام از معما های موجود در دل این اثر را می توان به روش های مختلفی حل کرد که مسلماً هر کدام از این روش ها به نحو خاص خود داستان این بازی را دستخوش تغییر می سازند. سوای داستان پویا و بسیار قابل تعامل (با روایت کاملاً سینمایی) دوربین دو و نیم بعدی این بازی نیز ساختاری کاملاً سینمایی دارد و با به نمایش گذاشتن زوایای متعدد، از برخی جهات نخستین عناوین سری Resident Evil را در ذهن تداعی می کند. گذشته از این موضوع، یکی از نکات بسیار مهمی که گیمر ها باید حتماً در امر تجربه کردن بازی The Dark Inside Me به آن توجه کنند، رده بندی سنی این بازی است. در واقع این اثر به دلیل وجود صحنه های بسیار خشن و به کار گیری مواردی از این دست در ساختار داستانی و روایی خود، تنها برای افراد بالای 18 سال طراحی شده است و دارای درجه بندی M خواهد بود. البته بازی The Dark Inside Me در حال حاضر مراحل ابتدایی طراحی خود را طی می کند و به تازگی برای تامین مخارج ساخت خود وارد پروسه ی آشنای کیک استارتر شده است. تا کنون سازندگان این بازی توانسته اند بیش از هزار دلار از 35 هزار دلار هدف گذاری شده برای تولید این بازی را در جریان پروسه ی مذکور تامین نمایند و برای تهیه ی مابقی مبلغ مورد نیاز نیز حدود یک ماه دیگر فرصت دارند. به هر حال بازی The Dark Inside Me (که تنها مهمان پلتفرم PC خواهد شد) با تلفیق گیم پلی آشنای سبک ماجرایی اشاره و کلیک و آثار سینمایی به سبک بازی های دیوید کیج، قصد به تصویر کشیدن وحشت و هراسی افسار گسیخته را دارد. در پایان لازم است یک بار دیگر هم بر این موضوع تاکید کنیم که این بازی تنها مخاطبان سنین بالا را مد نظر قرار داده است و تمامی گیمر ها باید حتماً به این نکته ی بسیار مهم توجه داشته باشند. اگر چه عنصر ترس، المان صد در صد جدید و بکری در ساختار بازی های ماجرایی اشاره و کلیک محسوب نمی شود، اما سیاقی که بازی The Dark Inside Me قصد به تصویر کشیدن آن را دارد، در سبک مذکور کاملاً نو و تا حدی امتحان نشده جلوه می کند. داستان این بازی از آن جایی آغاز می شود که شما خود را در حالی که توسط دستبندی آهنین به تخت یک بیمارستان چفت شده اید می یابید و با گوش سپردن به دیالوگ های رد و بدل شده میان دو کاراگاه پلیس و شنیدن جمله ای از سوی یکی از آن ها که مرگ شما را بهتر از زندگی می داند، تنها راه نجات را در فرار از بیمارستان می یابید. بر اساس کلیشه های رایج موجود در بافت داستانی بسیاری از آثار صنعت سرگرمی، شما در ابتدای داستان این بازی چیزی از گذشته به یاد نمی آورید و از همین رو ما بقی داستان این اثر (پس از بخش بیمارستان) به واکاوی وقایع گذشته و چگونگی سر در آوردن شما از بیمارستان مذکور اختصاص خواهد داشت. بازی The Dark Inside Me توسط کارگردان سرشناس اهل ترکیه یعنی Akçay Karaazmak ساخته خواهد شد که تخصص اصلی اش ساخت فیلم های ترسناک است. بنابر این یکی از المان های اصلی بازی The Dark Inside Me عنصر ترس خواهد بود و این ترس بیشتر از جنس حس ترس موجود در فیلم هایی نظیر اره است تا بازی هایی نظیر Amnesia. یکی از خصوصیات اصلی این بازی ساختار سینمایی و تعاملی آن است؛ به این ترتیب که حتی معمولی ترین تصمیمات شما در طول این اثر می تواند تبعات بسیار مهمی در طول مرحله ی مورد نظر و یا حتی در مراحل بعدی این اثر برایتان به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است در طول یک مرحله از این بازی، شما از کشتن فردی خاص منصرف شوید و او در طول مراحل بعدی این اثر در امر حل معما ها (که مهم ترین رکن گیم پلی این اثر نیز محسوب می شود) به یاریتان بشتابد. البته عکس این قضیه نیز صادق است و فرد نجات یافته می تواند در مراحل بعدی، بلای جانتان شود و حتی کلک شما را بکند. به گفته ی سازندگان این اثر، در طول داستان The Dark Inside Me بیش از یک شخصیت قابل بازی وجود خواهد داشت و از همین رو می توان شباهت های این اثر به عناوینی نظیر Heavy Rain را در زمینه ی تعدد شخصیت ها بسیار محتمل دانست. همان گونه که در سطور بالا ذکر شد، حل کردن معما های مختلف مهم ترین بخش گیم پلی این بازی محسوب می شود و نکته این جاست که هر کدام از معما های موجود در دل این اثر را می توان به روش های مختلفی حل کرد که مسلماً هر کدام از این روش ها به نحو خاص خود داستان این بازی را دستخوش تغییر می سازند. سوای داستان پویا و بسیار قابل تعامل (با روایت کاملاً سینمایی) دوربین دو و نیم بعدی این بازی نیز ساختاری کاملاً سینمایی دارد و با به نمایش گذاشتن زوایای متعدد، از برخی جهات نخستین عناوین سری Resident Evil را در ذهن تداعی می کند. گذشته از این موضوع، یکی از نکات بسیار مهمی که گیمر ها باید حتماً در امر تجربه کردن بازی The Dark Inside Me به آن توجه کنند، رده بندی سنی این بازی است. در واقع این اثر به دلیل وجود صحنه های بسیار خشن و به کار گیری مواردی از این دست در ساختار داستانی و روایی خود، تنها برای افراد بالای 18 سال طراحی شده است و دارای درجه بندی M خواهد بود. البته بازی The Dark Inside Me در حال حاضر مراحل ابتدایی طراحی خود را طی می کند و به تازگی برای تامین مخارج ساخت خود وارد پروسه ی آشنای کیک استارتر شده است. تا کنون سازندگان این بازی توانسته اند بیش از هزار دلار از 35 هزار دلار هدف گذاری شده برای تولید این بازی را در جریان پروسه ی مذکور تامین نمایند و برای تهیه ی مابقی مبلغ مورد نیاز نیز حدود یک ماه دیگر فرصت دارند. به هر حال بازی The Dark Inside Me (که تنها مهمان پلتفرم PC خواهد شد) با تلفیق گیم پلی آشنای سبک ماجرایی اشاره و کلیک و آثار سینمایی به سبک بازی های دیوید کیج، قصد به تصویر کشیدن وحشت و هراسی افسار گسیخته را دارد. در پایان لازم است یک بار دیگر هم بر این موضوع تاکید کنیم که این بازی تنها مخاطبان سنین بالا را مد نظر قرار داده است و تمامی گیمر ها باید حتماً به این نکته ی بسیار مهم توجه داشته باشند.


جمعه ، ۳مهر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سخت افزار]
[مشاهده در: www.sakhtafzarmag.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن