تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804536422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: هنوز نیت واقعی روسیه درباره سوریه را نمی دانیم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: هنوز نیت واقعی روسیه درباره سوریه را نمی دانیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد هنوز نیت روسیه برای افزایش حضور نظامی خود در سوریه مشخص نیست.
آفتاب : به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت من از این فرصت استفاده می کنم و دوباره به خانواده های قربانیان حادثه غم انگیز منا در عربستان سعودی تسلیت می گویم، حادثه ای که به کشته شدن بیش از هفتصد نفر منجر شد. ما با خانواده های قربانیان و همچنین مجروحان این حادثه و ملتهای عربستان سعودی و دیگر کشورهایی که شهروندانشان در این حادثه کشته یا زخمی شده اند ، ابراز همدردی می کنیم و برای آنها دعا می کنیم. این حادثه همزمان با عید مبارک قربان رخ داد و آمریکا در پی این حادثه غم انگیز اعلام می کند در کنار و حامی مسلمانان سراسر جهان است.

درباره مصر ما از اقدام دولت مصر در عفو عده ای از زندانیان از جمله سنا سیف ، یارا سلام و خبرنگاران الجزیره محمد فهمی و باهر محمد استقبال می کند. این بخششها گامی مثبت در جهت آزادی مطبوعات و بیان است که ما همیشه گفته ایم برای ثبات، شکوفایی و دموکراسی در مصر حیاتی است.
جان کربی درباره ماموریت روسها در سوریه گفت جان کری گفته است اگر نیت و قصد روسها از افزایش حضور نظامی در سوریه واقعا فقط نبرد با داعش باشد، خوب است و ما دوست داریم با آنها درباره اینکه چگونه می توانند نقشی سازنده داشته باشند گفتگو کنیم. اما جان کری همچنین گفت اگر کار و هدف آنها ، آن طور که به نظر می رسد تقویت رژیم اسد باشد ، این مسئله کاملا متفاوت است و ما در این باره قبلا صحبت کرده ایم.

کربی افزود ما هیچ همکاری و هماهنگی با روسیه در سوریه نداریم. آنها عضو ائتلاف نیستند، آنها علیه داعش عملیات انجام نمی دهند و هیچ ترتیباتی در این خصوص وجود ندارد. همانطور که جان کری هم گفته است روسها روابط امنیتی طولانی با روسیه دارند و این مسئله جدیدی نیست. آنچه جدید است گسترش حضور نظامی روسیه در سوریه است که به نظر تلاش برای ادامه حمایت از رژیم بشار اسد و تقویت آن است که به باور ما کاملا با مقابله و نبرد با تهدیدات گروههای تندرو به ویژه داعش در سوریه تضاد دارد. البته همانطور که گفته ایم ، ما آماده ایم گفتگوهای تاکتیکی و عملی برای کاهش تنش و پرهیز از برخورد با روسها داشته باشیم. در هر حال ما اقدامات و تجهیزات و تسلیحات نظامی روسیه را در سوریه زیر نظر داریم که البته برخی از این تجهیزات و تسلیحات می تواند در نبرد علیه داعش موثر باشد اما کاربرد برخی از آنها برای نبرد علیه داعش هنوز مشخص نیست به همین علت ما همچنان نگرانیهای منطقی درباره قصد و نیت کلی روسیه در سوریه داریم زیرا همه تجهیزات و تسلیحات نظامی که روسیه در سوریه مستقر کرده است به نظر نمی رسد صرفا برای نبرد با شبکه های تروریستی طراحی شده باشد. برای مثال داعش هواپیما ندارد بنابراین استقرار جنگنده های دارای قابلیت نبرد هوا به هوا برخی سوالات را ایجاد می کند. همچنین به علت اینکه داعش هواپیما ندارد، استقرار موشکهای سطح به هوا مشکوک به نظر می رسد. در هر حال جان کری تلاش می کند با تماس با مقامات روس از نیت و هدف آنها بهتر مطلع شود.

کربی افزود هم اکنون بحران سوریه ، فوریت زیادی دارد. روشن است با حضور بیشتر تجهیزات و تسلیحات نظامی روسیه ، اوضاع پیچیده تر می شود. با وجود این مطمئن نیستم تلاشها برای جلوگیری از برخوردها و تنش نظامی با روسیه در سوریه باید اولویت داشته باشد. گرچه این مسئله نیز اولویت دارد اما مسئله جنگ و بحران در سوریه که جان کری معتقد است باید از طریق سیاسی و انتقال سیاسی حل شود، اولویت مهم تر و مسئله بزرگتری است.

جان کربی درباره اسد گفت موضع ما درباره اسد تغییر نکرده است. ما در این خصوص خیلی شفاف موضع خود را اعلام کرده ایم. او باید کنار برود و این موضع ما تغییر نکرده است. ما می خواهیم انتقال سیاسی در سوریه بدون اسد انجام شود و ما می خواهیم دولتی در سوریه تشکیل شود که به مردم سوریه پاسخگو باشد. البته اینکه این انتقال سیاسی چگونه انجام شود، ما هنوز نمی دانیم. این یکی از مسائلی است که او در سفر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره آن صحبت خواهد کرد.

خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پرسید آیا به نظر شما سیاست آمریکا درباره سوریه باعث نشده است بحران در این کشور بسیار پیچیده تر شود و آیا آمریکا نباید رویکرد خود را درباره سوریه تغییر دهد یا دست کم برخی نواقص آن را رفع کند؟

جان کربی گفت من این حرف را قبول ندارم. اوضاع در سوریه پیچیده است اما چیزی که آن را پیچیده کرده بشار اسد است. او این شرایط را ایجاد کرده و باعث شده است تا میلیونها نفر از مردم کشورش آواره شوند. او شرایطی را ایجاد کرده است که گروهی مثل داعش و دیگر گروههای تندرو در آن رشد کنند. او کسی است که کشورش را نابود می کند. او شرایطی را ایجاد کرده است که اتخاذ سیاستها و رویکردی کارآمد را دشوار کرده است. همه در آمریکا روی راه حل انتقال سیاسی در سوریه تمرکز کرده اند و می دانند این کار دشوار خواهد بود. فقط آمریکا نیست که می خواهد در سوریه ثبات و امنیت و نظام تکثرگرا برقرار شود بلکه همسایگان سوریه نیز همین را می خواهند و حتی روسیه نیز گفته است همین را می خواهد. اما مسئله این است که چگونه به این هدف برسیم. ما خوشحالیم که متحدان و شرکای ما و حتی آنهایی که متحد و شریک ما نیستند، بسیاری از آنها همین هدف را دارند. در هر حال برای رسیدن به این هدف رویکرد چند جانبه نیاز است.
کربی درباره سفر رئیس جمهور چین به آمریکا هم گفت سفر رئیس جمهور این کشور به آمریکا بسیار مهم است و به همین علت وزیر خارجه و کل دولت آمریکا می خواهند که این سفر موفقیت آمیز باشد. روابط میان چین و آمریکا بسیار مهم است. البته ما روابط و تعهدات مهم دیگری نیز در منطقه اقیانوس آرام داریم.

کربی افزود ما هنوز نگرانی های جدی درباره فعالیتهای چین در فضای سایبری داریم و فکر نمی کنم نگرانی ها درباره حملات سایبری به آمریکا به زودی برطرف شود. اما روابط با چین مهم است و ما می خواهیم شاهد رشد مسالمت آمیز و مفید و سازنده چین باشیم. البته زمینه ها و مسائلی وجود دارد که آمریکا و چین با یکدیگر اتفاق نظر ندارند و ما مثل همیشه درباره این اختلافات نیز خیلی شفاف هستیم. در عین حال زمینه هایی هم هستند که ما با چینی ها درباره آنها همکاری داریم که از جمله آنها تغییرات آب و هوایی ، امنیت دریایی از برخی جنبه ها و کمکهای بشردوستانه به مناطق بحران زده است. همچنین زمینه های بسیار زیادی هم وجود دارد که می توانیم در آنها همکاری کنیم.

کربی درباره مناقشات در دریای جنوب چین هم گفت ما در این خصوص خیلی شفاف بوده ایم. اصولا ما درباره ادعاها موضع گیری نمی کنیم. ما درباره هر گونه اقدام خودسرانه و یکجانبه که بخواهد وضع موجود را تغییر دهد موضع گیری می کنیم. ما می خواهیم این ادعاها (درباره مالکیت برخی جزایر و مناطق در دریای جنوب چین) بر اساس مقررات و قوانین بین المللی حل شود. ما گفته ایم تغییر وضع موجود برای امنیت و ثبات منطقه خوب نیست ، چه از طریق تصرف یا نظامی کردن سرزمین مورد ادعا باشد.



تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن