تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814697246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمنان به دنبال نفوذ اعتقادي در ملت‌هاي مسلمان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۴۴ب.ظ)
امام جمعه قم : دشمنان به دنبال نفوذ اعتقادي در ملت‌هاي مسلمان هستند موج - قم-امام جمعه قم گفت: اعتقاد ما عاشورا، غدير، انتظار و مهدويت است که دشمنان در فضاي مجازي و بوق‌هاي تبليغاتي تلاش مي‌کنند با القاء شبهات و تبليغات کذب درون جوانان ما را از فکر اسلامي و انقلابي و ارزش‌هاي ديني خالي کنند.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، حجت الاسلام و المسلمين اعرافي در خطبه‌هاي نماز عيد قربان که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اينکه عيد قربان با نام حضرت ابراهيم خليل الله(عليه السلام) گره خورده است، اظهار کرد: اين عيد بزرگ يادآور آزمون‌هاي بزرگي است که خداي متعال از حضرت ابراهيم (ع)گرفت و آن حضرت با سرافرازي در آن آزمون‌ به پيروزي رسيدند.
وي با اشاره به اينکه چند نکته مهم درباره امتحان در قرآن به چشم مي‌خورد، ابراز کرد: قرآن کريم امتحان الهي را هدف خلقت عالم ذکر مي‌کند تا انسان‌ها با پيروزي در آن به قله‌هاي بالاي سعادت، اخلاق، کمال و معرفت برسند.
امام جمعه قم با تاکيد بر اينکه خلقت جهان بر پايه زمين و براي امتحان انسان‌ها شکل گرفته است، گفت: خداوند در قرآن کريم مي‌فرمايد، امتحان سنت هميشگي خداي متعال است و هيچ صحنه‌اي از زندگي ما بيرون از قلمرو امتحان و آزمون الهي نيست و زندگي فردي و اجتماعي ما محل آزمون الهي است و حسنه و سيئه‌ از اين مسير در پرونده ما درج مي‌شود.
حجت الاسلام و المسلمين اعرافي ادامه داد: آزمايش الهي در عين اينکه شمول دارد ولي داراي مراحل و مراتبي است و هميشه يکسان نيست. گاهي آزمايش معمولي و در حد امر و نهي الهي است ولي گاهي امتحان ويژه و آزموني خاص است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه بايد هوشيار باشيم تا در امتحان‌هاي خاص خداوند مردود نشويم، بيان کرد: در واقعه عاشورا در امتحاني بزرگ کساني مثل جناب حر پيروز شدند و در مقابل انسان‌هاي خوبي بودند که در آن آزمون خاص مردود شدند.
رئيس جامعه المصطفي العالميه با اشاره به اينکه حضرت ابراهيم(عليه السلام) در چند صحنه با آزمايش الهي مواجه شد که بزرگترين آن قرباني کردن تنها فرزندش حضرت اسماعيل(عليه السلام) بود، گفت: در عيد قربان، عيد پيروزي حضرت ابراهيم(عليه السلام) در اين صحنه بزرگ به ياد داشته باشيم که ما هم در معرض آزمون‌هاي خاص الهي قرار خواهيم گرفت و بايد مراقب باشيم از آن مردود خارج نشويم.
حجت الاسلام و المسلمين اعرافي در خطبه دوم نماز عيد قربان در مسجد مقدس جمکران با تاکيد بر اينکه امت اسلام در شرايطي قرار گرفته که با انواع تهديد‌ها و تجاوزات مواجه است، اظهار کرد: درخشش انقلاب اسلامي و فرياد رساي آن که از شهر مقدس قم برخواست معادلات فکري، معرفتي و سياسي جهان را دچار دگرگوني کرد.
وي افزود: اين هيمنه و سيطره انقلاب اسلامي دشمنان اسلام عزيز را به فکر فرو برد تا حيله‌هاي گوناگون را عليه انقلاب اسلامي ايران و مقاومت اسلامي به کار بگيرند.
امام جمعه قم با بيان اينکه رويارويي استکبار با انقلاب اسلامي و ملت بزرگ ايران کمتر به نتيجه رسيده است، گفت: تلاش دشمنان اين است که در کنار توطئه‌هاي مستقيم به توطئه‌هاي غير مستقيم روي آورند که مهمترين آن نفوذ پنهاني به عنوان امري راهبردي و مهم است که رهبر انقلاب اسلامي نيز بارها بر آن تاکيد کرده‌اند که نبايد آن را سطحي و کوچک دانست.
حجت الاسلام و المسلمين اعرافي با تاکيد بر اينکه دشمنان ايران اسلامي تا کنون شکست‌هاي سنگيني را تجربه کرده‌اند، افزود: آنها در صحنه‌هاي گوناگون از ملت ايران و ازملت‌هاي مسلمان ضربه خوردند و تلاش بر نفوذ دارند که مهمترين نفوذ آنها نيز، نفوذ اعتقادي در ميان ملت‌هاي مسلمان به ويژه جوانان است.
وي ادامه داد: اعتقاد ما عاشورا، غدير، انتظار و مهدويت است که دشمنان در فضاي مجازي و بوق‌هاي تبليغاتي تلاش مي‌کنند با القاء شبهات درون جوانان ما را از فکر اسلامي و انقلابي و ارزش‌هاي ديني خالي کنند.
امام جمعه قم، نفوذ اخلاقي، نفوذ اقتصادي و نهايتا نفوذ سياسي را برنامه‌هاي ديگر دشمن براي ضربه به انقلاب اسلامي عنوان کرد و گفت: مردم، طلاب، دانشجويان و مسئولان ما بايد در برابر اين نفوذ‌هاي همه جانبه حساس باشند. راه نفوذ دشمنان اين است که اسلام ناب، رحماني و انقلابي را بردارند و اسلام داعشي مرتجعانه و رژيم‌هاي مرتجع سراسر فساد را نماينده اسلام معرفي کنند.
حجت الاسلام و المسلمين اعرافي گفت: اعتقاد به مهدويت و انتظار، پرچم برافراشته شيعه در جهان است و انديشه غدير و مهدويت بزرگترين سرمايه اين ملت در جهان، که مورد هجوم است. بايد قدر اين مسجد، مهدويت و انقلاب اسلامي را بدانيم و در روز عيد قربان با امام زمان(عجل الله تعالي فرجه) و رهبري معظم پيمان فداکاري و ايستادگي در عرصه‌ آزمون‌هاي الهي را ببنديم.
وي در بخش پاياني صحبت‌هاي خود با اشاره به جايگاه ويژه شهر مقدس قم و ناتمام ماندن پروژه‌هاي مهم و اثرگذار در آن، خاطرنشان کرد: يکي از پروژه‌هاي مهمي که در اين شهر وجود دارد و توليت مسجد مقدس جمکران نيز براي به ثمر نشستن آن تلاش مي‌کنند، بلوار پيامبر اعظم(صلي الله عليه و آله) است که بايد به فضاي نمونه فرهنگي، علمي، حوزوي و دانشگاهي تبديل شود که اجرايي شدن اين مهم و همچنين تکميل پروژه‌هاي مهم ديگر از عهده مسئولان استاني خارج نيست و مسئولان کشوري بايد براي تکميل آن نگاه ويژه به قم داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن