تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815710823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید هواپیمای سوخوی سوپرجت ۱۰۰ در حاشیه نمایشگاه هوایی روسیه توسط ایران


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



خرید هواپیمای سوخوی سوپرجت ۱۰۰ در حاشیه نمایشگاه هوایی روسیه توسط ایران
چند روز پس از تکذیب مذاکره با روسیه برای خرید سوپرجت ۱۰۰ توسط وزیر راه، رئیس مرکز ملی فضایی می‌گوید از «بخشی از ۲۱ میلیارد دلار قرارداد منعقد شده در نمایشگاه هوایی مسکو، برای خرید سوپرجت ۱۰۰ بوده است».​
روز نو : چند روز پس از تکذیب مذاکره با روسیه برای خرید سوپرجت ۱۰۰ توسط وزیر راه، رئیس مرکز ملی فضایی می‌گوید از «بخشی از ۲۱ میلیارد دلار قرارداد منعقد شده در نمایشگاه هوایی مسکو، برای خرید سوپرجت ۱۰۰ بوده است».​


به گزارش روزنو،منوچهر منطقی در یک نشست خبری گفته است که در حاشیه شرکت در نمایشگاه صنایع هوایی روسیه، ۲۱ میلیارد دلار قرارداد منعقد شد که «بخشی از این قراردادها برای خرید هواپیماهای سوپرجت بوده است».


او در این زمینه بدون اشاره به نام شرکت هواپیمایی خاصی، خبر داده است که «خطوط هوایی ایران درخواست خود را برای خرید سوپرجت‌های ۱۰۰ نفره ارائه داده‌اند».


گرچه وزارت ترابری روسیه در تیرماه امسال اعلام کرده بود که این کشور در حال مذاکره با ایران برای صادرات هواپیماهای مسافربری سوپرجت از نوع سوخو است، اما زمزمه خرید هواپیماهای سوپرجت روسی، بیشتر از زمان سفر معاون علمی رییس جمهور به مسکو، به گوش طنین‌انداز شد.


سورنا ستاری، در اوائل شهریور امسال، در سفر به مسکو اعلام کرد که برای تهران همکاری با مسکو در اولویت است و ایران برای خرید هواپیماهای مسافربری روسی ابراز تمایل کرده است.


در آن زمان خبرگزاری روسی ریانووستی به نقل از منابع خود نوشت که در حاشیه نمایشگاه ماکس-۲۰۱۵، قرارداد خرید هواپیمای سوخو سوپرجت-۱۰۰ بین روسیه و ایران امضا خواهد شد.


اما همزمان گمانه‌زنی‌هایی هم حاکی از آن بود که قرارداد خرید این هواپیما، احتمالاً در کمیسیون بین دولتی ایران و روسیه که در ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده، امضا می‌شود.


ریانووستی به نقل از معاون روحانی نوشته بود که «سوخو سوپرجت-۱۰۰ را از مدرن‌ترین هواپیماهای جهان است و شرکت‌های هواپیمایی ایران به آن توجه ویژه دارند».


اکنون نیز منوچهر منطقی که با انتصاب به ریاست سازمان فضایی ایران، یکی از زیرمجموعه‌های معاونت علمی ریاست جمهوری را هدایت می‌کند، از همکاری در ارزیابی هواپیمای ۱۰۰ نفره سوپرجت در مسیرهای پروازی ایران خبر داده است.


منطقی گفته است که ایران در این همکاری‌ها درصدد است، «در کنار خرید، ساخت برخی از قطعات در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی انجام شود».


وی گفته که «طراحی و تولید هواپیماهای سوپرجت با مشارکت زیر مجموعه‌های معتبر غربی مانند انگلیس، فرانسه، ایالت متحده آمریکا و سوئیس صورت می‌گیرد و تا کنون بیش از ۱۵۰ فروند از این هواپیماها به فروش رسیده است».


 منطقی همچنین با اشاره به تمایل به خرید هواپیماهای سوپرجت افزوده است که «درصدد هستیم در ازای خریدی که از شرکت‌های خارجی صورت می‌گیرد، بخشی از تولیدات این هواپیماها در داخل کشور انجام شود».


سوپرجت ۱۰۰ نخستین جت مسافربری‌ است که در روسیه تولید شده اما پس از این‌که سه سال پیش در جریان یک پرواز نمایشی دچار سانحه شد و ۴۵ سرنشینش که اغلب‌شان نمایندگان متقاضیان خرید این هواپیما بودند، جان خود را از دست دادند، صادرات این هواپیما با مشکل روبه رو شد.


در حال حاضر مهم‌ترین خریدار این هواپیما در خارج از روسیه مکزیک است که از ۱۲ فروند آن در خطوط هوایی خود استفاده می‌کند.










تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن