تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816718524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز ابراهیم باش.../ اسماعیل تو کیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایکنا: گروه اجتماعی: اسماعیل تو کیست؟ چیست؟ مقامت؟ آبرویت؟ موقعیتت، شغلت؟ پولت؟ خانه ات؟ املاکت؟ و...؛ این را تو خود می دانی، تو خود باید آن را به منا آوری و برای قربانی، انتخاب کنی.به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عید قربان که پس از وقوف در عرفات و مشعر و منا فرا مى رسد، عید رهایى از تعلقات است. رهایى از هر آنچه غیر خدایى است. در این روز حج گزار، اسماعیل وجودش را، یعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنیوى پیدا کرده قربانى مى کند تا سبکبال شود. اکنون در منایی، ابراهیمی، و اسماعیلت را به قربانگاه آورده ای. اسماعیل تو کیست؟ چیست؟ مقامت؟ آبرویت؟ موقعیتت، شغلت؟ پولت؟ خانه ات؟ املاکت؟ و...؛ این را تو خود می دانی، تو خود باید آن را به منا آوری و برای قربانی، انتخاب کنی.  هر آنچه که تو را در راه ایمان ضعیف می کند، تو را در «رفتن»، به «ماندن» می خواند، تو را در راه مسئولیت به تردید می افکند، تو را به خود بسته است و نگه داشته است، دلبستگی اش نمی گذارد تا پیام را بشنوی، تا حقیقت را اعتراف کنی، تو را به فرار می خواند، تو را به توجیه و تاویل های مصلحت جویانه می کشاند و عشق به او، کور و کرت می کند، اسماعیل توست. سالخورده مردی در پایان عمر، پس از یک قرن زندگی پر کشاکش و پر از حرکت، همه آوارگی و جنگ و جهاد و تلاش و درگیری با جهل قوم و جور نمرود و تعصب متولیان بت پرستی و خرافه های ستاره پرستی و شکنجه زندگی. جوانی آزاده و روشن و عصیانی در خانه پدری متعصب و بت پرست و بت تراش و در خانه اش زنی نازا، متعصب و اشرافی. ابراهیم در زیر بار سنگین رسالت توحید، در نظام جور و جهل شرک، و تحمل یک قرن شکنجه مسئولیت روشنگری و آزادی، در عصر ظلمت و با قوم خوکرده با ظلم، پیر شده است و تنها، و در اوج قله بلند نبوت، باز یک بشر مانده است و در پایان رسالت عظیم خدایی اش، یک بنده خدا، دوست دارد پسری داشته باشد، اما زنش نازا است و خودش، پیری از صد گذشته، آرزومندی که دیگر امیدوار نیست، حسرت و یأس جانش را می خورد، خدا، بر پیری و ناامیدی و تنهایی و رنج این رسول امین و بنده وفادارش، رحمت می آورد و به او یک فرزند می بخشد، آن هم یک پسر! اسماعیل. اسماعیل برای ابراهیم، تنها یک پسر، برای پدر نبود، پایان یک عمر انتظار بود، پاداش یک قرن رنج، ثمره یک زندگی پرماجرا و اکنون، در برابر چشمان پدر چشمانی که در زیر ابروان سپیدی که بر آن افتاده، از شادی، برق می زند می رود و در زیر باران نوازش و آفتاب عشق پدری که جانش به تن او بسته است، می بالد و پدر، چون باغبانی که در کویر پهناور و سوخته حیاتش، چشم به تنها نو نهال خرم و جوانش دوخته است، گویی روییدن او را می بیند و نوازش عشق را و گرمای امید را در عمق جانش حس می کند. در عمر دراز ابراهیم، که همه در سختی و خطر گذشته، این روزها، روزهای پایان زندگی با لذت داشتن اسماعیل می گذرد. پسری که پدر، آمدنش را صد سال انتظار کشیده است، و هنگامی آمده است که پدر، انتظارش را نداشته است. اسماعیل اکنون نهالی برومند شده است. نبی خدا در این ایام، ناگهان صدایی می شنود «ابراهیم! به دو دست خویش، چاقو بر حلقوم اسماعیل بنه و بکش»... مگر می توان با کلمات، وحشت این پدر را در ضربه آن پیام وصف کرد؟ ابراهیم، بنده خاضع خدا، برای نخستین بار در عمر طولانی اش از وحشت می لرزد. قهرمان پولادین رسالت ذوب می شود و بت شکن عظیم تاریخ، درهم می شکند، از تصور پیام، وحشت می کند اما فرمان، فرمان خداوند است. جنگ! بزرگترین جنگ، جنگ در خویش، جهاد اکبر! فاتح عظیم ترین نبرد تاریخ، اکنون آشفته و بیچاره! جنگ، جنگ میان خدا و اسماعیل، در ابراهیم. کدامین را انتخاب می کنی ابراهیم؟! خدا را یا خود را؟ سود را یا ارزش را؟ پیوند را یا رهایی را؟ لذت را یا مسئولیت را؟ پدری را یا پیامبری را؟ اسماعیلت را یا خدایت را؟... انتخاب کن ابراهیم! در پایان یک قرن رسالت خدایی در میان خلق، یک عمر نبوت توحید و امامت مردم و جهاد علیه شرک و بنای توحید و شکستن بت و نابودی جهل و کوبیدن غرور و مرگ جور، و از همه جبهه ها پیروز برآمدن و از همه مسئولیت ها موفق بیرون آمدن ... ای ابراهیم! ای قهرمان پیروز پرشکوه ترین نبرد تاریخ! ای رویین تن، پولادین روح، ای رسول الوالعزم، مپندار که در پایان یک قرن رسالت خدایی، به پایان رسیده ای! میان انسان و خدا فاصله ای نیست، خدا به آدمی از شاهرگ گردنش نزدیک تر است، اما راه انسان تا خدا، به فاصله ابدیت است، لایتناهی است. چه پنداشته ای؟ این ابراهیم است که در پایان راه دراز رسالت بر سر یک دو راهی رسیده و سراپای وجودش فریاد اسماعیل را فریاد می کشد. اسماعیل! و حق فرمان می دهد «ذبح»! امروز ابراهیم دل از داشتن اسماعیل برکنده است، پیام، پیام حق است، اما در دل او، جای لذت داشتن اسماعیل را، درد از دست دادنش پر کرده است. ابراهیم تصمیم گرفت، انتخاب کرد، پیداست که انتخاب ابراهیم کدام است؟ آری! بندگی خداوند امروز یعنی ذبح اسماعیل! آنگاه به نیروی خدا برخاست، قربانی جوان خویش را به قربانگاه برد، اما پیامی رسید...!؟ «ای ابراهیم! خداوند از ذبح اسماعیل درگذشته است، این گوسفند را فرستاده است تا به جای او ذبح کنی، تو فرمان را انجام دادی»! امروز ابراهیم باش... حجت الاسلام والمسلمین سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنای گیلان، عید سعید قربان را یادآور خاطره حضرت ابراهیم(ع) و فرزندش حضرت اسماعیل(ع) در سرزمین منا دانست و تصریح کرد: فداکاری، ایثار و روشن شدن راز و رمز امتحان و ابتلا از آموزه های عید سعید قربان است لذا حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) باید الگوی مردم جهان قرار گیرند، زیرا پس از شنیدن حکم الهی پدر بدون درنگ از پسر خود و پسر نیز از جان خود گذشت. قربانی کردن نوعی تطهیر و تزکیه است وی اضافه کرد: یکی از حکمت های مراسم حج روند پاکسازی است. وقتی حجاج دوره احرام، طواف، عرفات و منا را پشت سر می گذارند و نوبت به قربانی کردن می رسد یعنی زمان تطهیر است و قربانی کردن در حقیقت نوعی تطهیر و تزکیه است. این کارشناس دینی عید قربان را به معنای بازگشت انسان به مقام تقرب الهی دانست و گفت: این مقام در سایه مبارزه با هواهای نفسانی و در پرتو تهذیب، خودسازی و بهره گیری از فرصت های ناب به دست می آید. در واقع انجام فرائض الهی در این روز، قلب ها را التیام می بخشد و انسان را به قرب الهی نزدیک تر می کند. حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان اینکه روز عید قربان روز اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: در عصر کنونی تحقق و حفظ وحدت، یکی از نیازهای ضروری جهان اسلام است. معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت وحدت امت اسلام در حج ابراهیمی، بیان کرد: زورگویان جهانی، ایجاد خشونت و تفرقه به نام اسلام را کاملا جدی دنبال می کنند و در تلاشند با بدنام کردن دین مبین اسلام، به جان هم انداختن ملت ها و حتی ایجاد درگیری یک ملت، امت اسلامی را تضعیف کنند که انتقال تجربیات وحدت بخش و دشمن شناسانه ملت ایران به دیگر ملت ها در ایام حج می تواند این توطئه را خنثی کند. طاهره رفعتی


پنجشنبه ، ۲مهر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایکنا]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن