تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816481194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امتناع آمريکا از انتقال فناوري ساخت جنگنده به کره جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۴ (۲۰:۱۴ب.ظ)
امتناع آمريکا از انتقال فناوري ساخت جنگنده به کره جنوبي موج - ايالات متحده اعلام کرده است که فناوري مورد نياز براي ساخت جنگنده KF-X را در اختيار کره جنوبي قرار نمي دهد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از شينهوا، پروژه بلند پروازانه کره جنوبي براي توسعه يک جت جنگنده بومي، در نتيجه امتناع ايالات متحده از انتقال فن آوري مربوط به آن، به بن بست رسيده است.
کره جنوبي تلاش مي کند براي اين پروژه چند ميليارد دلاري جايگزيني به جاي ايالات متحده پيدا کند و فناوري را از اين کشور جديد وارد کند.
پروژه مورد بحث مربوط به توليد جنگنده KF-X است که يکي از بزرگترين پروژه هاي دفاع کره جنوبي محسوب مي شود.
اين پروژه به ارزش بيش از 8 تريليون وون (6.7 ميليارد دلار) در کره جنوبي در حال اجرا است و اين کشور قصد دارد جنگنده هاي توليد داخل را جايگزين نمونه هاي قديمي جنگنده ها در اين کشور کند.
نيروي هوايي کره جنوبي معتقد است که اين پروژه علاوه بر از بين بردن وابستگي کشور به واردات براي جت هاي جنگنده، مي تواند هزينه هاي مالي در ارتقاء سيستم و نگهداري آنها را کاهش دهد.
ايالات متحده اعلام کرده است که فناوري پويش الکترونيک رادار و فرکانس راديويي مورد نياز براي توليد اين جنگنده را به کره جنوبي ارائه نمي دهد.
به گفته کارشناسان 25 فناوري جديد براي ساخت اين جنگنده لازم است که ايالات متحده 21 مورد از آنها را در اختيار کره جنوبي قرار داده است.
بر اساس موافقتي که ميان کره جنوبي و ايالات متحده در سال 2014 منعقد شده است، قرار شد ايالات متحده فناوري لازم براي توليد اين جنگنده را در ازاي دريافت 1 ميليارد و 400 ميليون دلار در اختيار کره جنوبي قرار دهد.
در ابتدا ايالات متحده در مورد انتقال 4 فناوري مورد نياز ديگر براي توليد اين جنگنده به کره جنوبي موافقت کرده بود، امّا؛ اکنون آمريکا اعلام کرده است که 4 فناوري مورد نياز براي توليد اين جنگنده را در اختيار سئول قرار نمي دهد.
چوي جونگ کان، استاد علوم سياسي در دانشگاه يونسي، طي سخناني به نيروي هوايي کره جنوبي هشدار داده است که بدون انتقال فناوري ساخت اين جنگنده ها، زمان مورد نياز براي اجراي اين پروژه به صورت نامحدودي افزايش مي يابد.
جئونگ کيونگ، فرمانده نيروي هوايي کره جنوبي اعلام کرده است که حتي بدون انتقال فناوري از آمريکا نيز کره جنوبي مي تواند جنگنده KF-X را توليد کند.
مقامات نظامي سئول همچنين اعلام کرده اند که سئول مي تواند به انتقال فناوري ساخت اين جنگنده از اروپا يا از طريق همکاري هاي بين المللي و همچنين توسعه فن آوري محلي اميدوار باشد.
امتناع آمريکا از انتقال فناوري مورد نياز کره جنوبي انتقادهاي فراوان مردم، احزاب و کارشناسان را نسبت به دولت به دنبال داشته است.
منتقدان اظهار کرده اند: در شرايطي که کره جنوبي تبديل به اولين خريدار تسليحات ايالات متحده شده است، امتناع آمريکا از ارائه فناوري مورد نياز سئول نوعي بي احترامي به کره جنوبي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن