تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814810237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي حوزه‌هاي برتر مناطق آزاد براي سرمايه‌گذاري با اهميت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۵۲ب.ظ)
معرفي حوزه‌هاي برتر مناطق آزاد براي سرمايه‌گذاري با اهميت است موج - سرمايه‌گذاري در مناطق آزاد ايران با توجه به قابليت‌ها و زيرساخت‌هاي مطلوب داراي مزيت‌هاي فراواني است، از همين منظر معرفي حوزه‌هاي برتر براي سرمايه‌گذاري از اهميت برخوردار است.
به گزارش خبرگزاري موج، اکبر ترکان، دستيار ارشد رئيس‌ جمهوري و دبير شوراي عالي مناطق آزاد، در نشست مشترک دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با هيأت اقتصادي فرانسه با اشاره به فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در مناطق آزاد گفت: به دليل تحريم‌هاي چند سال اخير فاصله‌اي ميان همکاري‌هاي بين‌المللي ايران با قدرت‌هاي جهاني افتاده است و نياز به بازبيني و آشنايي مجدد با فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در بازار ايران وجود دارد. بنابراين، صنعتگران، تاجران و بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي ايران را بايد بشناسند.
وي با بيان اين‌که در شرايط جديد بايد زمينه‌هايي که در آن به همکاري با کشورهاي خارجي نياز وجود دارد شناسايي و معرفي شوند، اظهار کرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، زيرساخت‌هاي خوبي در ايران احداث شد.
ترکان با اشاره به مأموريت‌ها و مزيت‌هاي سرمايه‌گذاري در مناطق ۷ گانه آزاد ايران گفت: اروند نزديک‌ترين نقطه به مرکز نفتي ايران و عراق است و مهم‌ترين توليدکننده محصولات نفتي محسوب مي‌شود، کيش مي‌تواند پشتيباني شرکت‌ها و مراکز نفتي باشد و مهم‌ترين نقطه لجستيکي صنعت نفت در درياست.
وي ادامه داد: منطقه آزاد قشم مهم‌ترين منطقه در توليد گاز، نفت و پتروشيمي است. همچنين منطقه آزاد چابهار دروازه ورود به حوزه شرقي است و اين منطقه به اقيانوس هند پيوسته است که مي‌تواند مزيت‌هاي خوبي براي سرمايه‌گذاري داشته باشد. منطقه آزاد ماکو مهم‌ترين بازار همکاري با ترکيه است. همچنين ارس مهم‌ترين بازار همکاري با قفقاز محسوب مي‌شود. منطقه آزاد انزلي نيز مهم‌ترين بازار براي روسيه است و روسيه نياز به يک پشتيبان در ايران دارد که منطقه آزاد انزلي مي‌تواند در سخت‌ترين شرايط، پشتيباني روسيه را انجام دهد.
دبير شوراي عالي مناطق آزاد با اشاره به اين‌که وجود اين زيرساخت‌ها هزينه سرمايه‌گذاران را براي سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي مختلف کاهش مي‌دهد، گفت: اين زيرساخت‌ها در شقوق حمل‌ونقل مي‌تواند سرمايه‌گذاري را تسهيل کند.
ترکان با تأکيد بر اين‌که ايران در ۵ رشته حائز جايگاه برتر بين‌المللي است گفت: کشورمان در حوزه‌هاي پتروشيمي، صنعت خودرو، برق، فولاد و سيمان حائز رتبه‌هاي جهاني و مزيت‌هاي فوق‌العاده‌اي است.
مشاور عالي رئيس‌جمهوري با بيان اين که صنعت پتروشيمي کشورمان ظرفيت توليد ۶۰ ميليون تن محصولات پتروشيمي را دارد، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد محصولات پتروشيمي به خارج از کشور صادر مي‌شوند و به طور عمده خوراک پتروشيمي ايران از گاز طبيعي تأمين مي‌شود و کشورمان داراي نخستين و بزرگ‌ترين ذخيره گاز طبيعي جهان است.
ترکان با توجه به زيرساخت‌هاي ايران ادامه داد: در حال حاضر ۵۶ فرودگاه در کشور ما فعال است که از اين تعداد ۱۱ فرودگاه بين‌المللي هستند. همچنين شبکه راه‌هاي اصلي و فرعي در ايران به ۱۱۰ هزار کيلومتر مي‌رسد که راه‌هاي روستايي شامل آن نمي‌شوند. همچنين در حال حاضر ۱۰ هزار کيلومتر شبکه راه‌آهن وجود دارد که دوسوم آن پس از انقلاب سرمايه‌گذاري و ساخته شده‌اند.
وي ادامه داد: همچنين ظرفيت بنادر ايران ۲۵۰ ميليون تن است که بزرگ‌ترين بندر کشورمان بندر شهيد رجايي در بندرعباس و بندر امام در شمال خليج‌فارس است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن