تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819943680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وظيفه هلال‌ احمر، تنها ارائه خدمات امداد و نجات نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۱ب.ظ)
وظيفه هلال‌ احمر، تنها ارائه خدمات امداد و نجات نيست موج - رئيس جمعيت هلال‌ احمر تاکيد کرد: اگر همه دستگاه‌ها به اثربخش بودن برنامه‌ها و وظايف خود توجه بيشتري داشته باشند، آن وقت شاهد تبعات ناگوار حادثه‌اي چون سيل اخير نخواهيم بود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد اميرمحسن ضيايي در نشست رئيس و معاونين جمعيت هلال‌ احمر با مدير عامل و معاونين هلال‌ احمر استان هرمزگان، ضمن گراميداشت ياد و خاطره هداي دفاع مقدس و تبريک فرا رسيدن عيد سعيد قربان گفت: آن‌ها که خالصانه جان خود را در راه دوست در طبق اخلاص گذاشتند، رهرو واقعي بودند و هر آنچه امروز نصيب ما شده، از برکت خون شهدا است.
وي با تاکيد بر اين که بايد سطح برگزاري جلسات مديران ستادي با مديران استاني جمعيت هلال‌ احمر ارتقا يافته و از تشريفات خارج شود، اظهار کرد: بر اين اساس ضروري است تا مديران ستادي علاوه بر برگزاري چنين جلساتي از نزديک در جريان مشکلات استان‌ها قرار گرفته و از شرايط همه استان‌ها مطلع باشند تا در نتيجه، همه گزارش‌ها از شرايط استان‌ها واقعي بوده و به عبارتي نتايج اقدامات خود را در عمل شاهد باشيم.

ضعف دستگاه‌هاي درگير بحران در ارزيابي عملکرد/ در آموزش همگاني موفق عمل نکرده‌ايم
رئيس جمعيت هلال‌احمر با اشاره به اين که علاوه بر توجه به اقدامات و نتايج آن‌ها بايد ميزان اثرگذاري برنامه‌ها و اقدامات را نيز بررسي کرد، عنوان کرد: اگر بر تاثيرگذاري برنامه‌ها توجه داشتيم، آن زمان مي‌توانستيم ارزيابي کنيم که چرا در حادثه‌اي چون سيل اخير با تبعات ناگواري چون فوت چند هموطن مواجه شده‌ايم، اين امر نشان مي‌دهد که دستگاه‌ها بر ارزيابي برنامه‌هاي اجرا شده توجه‌اي نداشتند؛ چراکه در غير اين‌صورت مردم از آموزش‌هاي ارائه شده تأثير لازم را دريافت کرده و به آن‌ها عمل مي‌کردند.
وي با اشاره به اين که استان هرمزگان با وجود مزيت‌هاي بسياري که دارد، در برخي زمينه‌ها محروم مانده و نياز به حمايت‌هاي جدي دارد، خاطرنشان کرد: بر اين اساس بايد با اجراي برنامه‌هايي جامع کمک کرد تا شرايط استان بهبود يابد تا کارايي و کارآمدي عملکرد دستگاه‌ها از سوي مردم احساس شود؛ چراکه در غير اين‌صورت هيچ‌کدام از فعاليت‌ها سودي نخواهد داشت.

پرهيز از تبديل جمعيت هلال‌احمر به واحد صرف در ارائه خدمات امداد و نجات
ضيايي با اشاره به اين که برنامه ميان‌مدت جمعيت هلال‌ احمر در دست تدوين است، گفت: بر اين اساس بايد افق استان هرمزگان را براي ۵ سال آينده با توجه به اهداف جاري و بلند مدت با تاکيد بر نوآوري و پرهيز از بلندپروازي، ترسيم کرد تا بتوان در برنامه ۵ ساله جمعيت اين استان را به جايگاه مطلوب آن رساند.
وي با تاکيد بر اين که توجه به تقويت ارتباطات بين‌بخشي به‌منظور پيشبرد برنامه‌هاي جمعيت هلال‌ احمر از اهميت خاصي برخوردار است، تصريح کرد: بايد علاوه بر تقويت ارتباطات خود با ساير سازمان‌ها به‌خصوص نهادهاي مردمي، توانايي‌هاي خود را در زمينه جلب مشارکت‌هاي مردمي نيز توسعه دهيم؛ چراکه جمعيت هلال احمر به عنوان نهادي مردمي نبايد فقط به واحد ارائه خدمات امداد و نجات در کشور تبديل شود.
رئيس جمعيت هلال‌احمر افزود: اگرچه مأموريت اصلي جمعيت هلال‌احمر ارائه خدمات امدادي به مردم است، اما بايد به استفاده از توان غني مردمي در اين جمعيت نيز توجه خاصي کرد؛ چراکه نقطه اصلي قوت و فرصت براي جمعيت هلال‌احمر، جوانان و داوطلبان اين جمعيت است و در غير اين صورت، هلال‌احمر به سازمان خدماتي صرف، تبديل خواهد شد.
وي با تاکيد بر ضرورت ترسيم جايگاه واقعي جمعيت هلال‌احمر در ستاد و استان‌ها و انجام درجه‌بندي‌ها با توجه به عملکردها، درباره عملکرد دانشگاه علمي-کاربردي در استان‌ها، گفت: بايد راه‌اندازي رشته تکنسين فوريت‌ها را در دستور کار قرار داد و همچنين با توجه به برگزاري دوره يکساله براي تأمين نيروي پرستار و کمک پرستار، هلال‌احمر به همت دانشگاه علمي-کاربردي مي‌تواند کمک بسياري براي جبران کمبود ۲۰۰ هزار پرستار در کشور داشته باشد.

ستاد موظف به حمايت حداکثري از استان‌ها است/ انتظارات ستاد از استان‌ها حداکثري است
ضيايي با تاکيد بر اين که بايد برنامه‌ها در استان‌ها پروژه‌اي پيگيري شود، اظهار کرد: بر اين اساس مي‌توان برنامه‌ها را با تعيين زمان، اعتبارات و مجري آن‌ها طراح و اجرا کرد تا به نتايج قابل قبولي دست يافت.
وي با تقدير از زحمات همکاران خود در هلال احمر استان هرمزگان، گفت: اگرچه با توجه به وسعت استان فعاليت در هرمزگان چندان آسان نخواهد بود، اما انتظار ما از استان هرمزگان بسيار بيشتر بوده و در اين زمينه حمايت‌هاي لازم را نيز خواهيم داشت.

نيروي انساني و تجهيز انبارها، نياز اساسي هلال‌احمر هرمزگان
علي اعمي، مدير عامل جمعيت هلال‌احمر هرمزگان، هم در اين جلسه با اشاره به اين که هلال‌احمر هرمزگان داراي ۱۳ شعبه در شهرستان‌هاي مختلف استان است، گفت: هم‌اکنون جمعيت استان داراي ۲۲۹ پست سازماني مصوب است که ۱۱۰ پستان با تصدي و ۱۱۹ پست بدون تصدي است.
وي با اشاره به اين که در ۱۵ پايگاه جاده‌اي استان فقط سه نيروي شاغل در حال خدمت است، از اين نظر استان نيازمند تقويت جدي در حوزه نيروي انساني است؛ چراکه تعداد زيادي از نيروهاي موجود نيز در سن بازنشستگي قرار دارند.
اعمي اظهار کرد: از ميان ۱۵ پايگاه امداد و نجات جاده‌اي استانف ۲ پايگاه دريايي و مابقي جاده‌اي است و ۲ پايگاه ديگر در دست راه‌اندازي است.
وي با اشاره به اين که پذيرش ۱۷۶ دانشجو در سال ۹۳ در دانشگاه علمي – کاربردي هلال‌احمر استان هرمزگان، گفت: به علاوه جمعيت هلال‌احمر استان هرمزگان، ۲۴ هزار و ۷۱ عضو جوانان در کانون‌هاي مختلف دارد.
مدير عامل جمعيت هلال‌احمر هرمزگان با اشاره به عضويت ۹ هزار و ۷۲۸ داوطلب در استان، افزود: به علاوه ۴۷ خانه داوطلبي با ۳ هزار و ۸۲۲ عضو در استان فعال است.

تصويب استخدام نيرو در پايگاه‌هاي هرمزگان تا ۵۰ درصد ظرفيت/تقويت و راه‌اندازي پايگاه‌هاي امداد و نجات استان
در اين جلسه مقرر شد تا کمبود شديد نيروي انساني در جمعيت هلال‌احمر استان هرمزگان با اخذ مجوز استخدام ۴۳ نفر داراي مدرک کارشناسي به بالا، برطرف و به‌خصوص کمبود نيرو در پايگاه‌هاي امداد و نجات اين استان مرتفع و استخدام نيرو در پايگاه‌هاي هرمزگان تا ۵۰ درصد ظرفيت انجام شود.
تکميل پروژه‌هاي ناتمام استان از جمله پروژه راه‌اندازي مجتمع امدادي-فرهنگي استان، تعمير انبارهاي امدادي در سه شهرستان استان، تکميل پايگاه‌هاي امدادي سيريک و تنگه زاغ، رفع کمبودهاي انبارهاي امدادي استان، تبديل پايگاه‌هاي کانکسي به ساختمان، راه‌اندازي مرکز علمي-کاربردي امداد و نجات دريايي در جزيره قشم، تقويت آموزش همگاني در استان، تقويت سهم استان از نيروهاي جوانان، راه‌اندازي اردوگاه جوانان استان در جزيره قشم، تقويت جذب نيروهاي خير و داوطلب در استان، تقويت جذب سازمان‌هاي مردم‌نهاد در پروژه‌هاي داوطلبي و محروميت‌زدا، تقويت کادر درماني و فضاي فيزيکي درماني استان، بازپس‌گيري اموال در اختيار ساير نهادهاي جمعيت، ارتقاي سيستم الکترونيک جمعيت استان هرمزگان و… از جمله ساير مسائلي بود که براي پيشبرد هرچه بهتر برنامه‌ها در جمعيت هلال‌احمر استان هرمزگان بر آن‌ها تاکيد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن