تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815445676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به یاد کودکانی که امروز مدرسه نرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: به یاد کودکانی که امروز مدرسه نرفتند
امروز در سراسر ایران صدای زنگ مدرسه از هر صدایی بلند تر بود و هیایوی بچه ها از هر هیاهویی شنیدنی تر.


به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران از گرگان؛13 میلیون دانش آموز امروز راهی مدرس شدند تا فصل جدید علم آموزی را آغاز کردند و در همین روز هستند کسانی که نه صدای زنگ را شنیده اند و نه در چهره شان هیاهو است.

کودکان کار، بچه های بازمانده از تحصیل در استان گلستان هم امروز در کنار 300 هزار دانش آموزی که با کیف و کتاب مدرسه را آغاز کردند.بیش از 200 دانش آموز از حضور در مدرسه محروم ماندند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: معضل اجتماعی آموزش بازماندن بچه ها از تحصیل در گلستان تقریبا اول مهر هر سال تکرار می شود و عوامل مختلفی در ایجاد این مشکل دخیل است.

وطنی افزود: شاید در نگاه اول مشکل اقتصادی عامل ترک تحصیل به نظر بیاید اما در واقعیت این عامل بسیار کمرنگ است.

وی گفت: در بسیاری از موارد در هنگام ترک تحصیل خیران برای کمک به این کودکان پیشقدم می شوند و حتی آموزش و پرورش هزینه تحصیل آنها را تقبل می کند اما برخی خانواده ها در این صورت هم مانع تحصیل فرزندان  خود می شوند.

خانم مقدس مدیر یکی از مدارس گرگان که اکنون در آستانه بازنشستگی است در این باره می گوید:در  ظاهر علت ترک تحصیل به علت فقر اقتصادی است اما در باطن التزام نداشتن خانواده ها عامل این امر است.

وی می افزاید: در اکثر خانواده هایی که مانع ادامه تحصیل فرزندان خود می شوند یکی از والدین معتاد است و جایی که معتاد وجود داشته باشد دغدغه اصلی خانواده ها حل  مشکلات اعتیاد است ونه توجه به ادامه تحصیل فرزندان.

خانم رجب زاده هم که در یکی دیگر از مدارس شهر گرگان مدیر است با تایید این موضوع می گوید: خانواده هایی بودند که ما نتوانستیم حتی با پرداخت تمام هزینه های تحصیل آنها را به ادامه تحصیل فرزند مجاب کنیم و این مشکل ناشی از فقر شدید فرهنگی است.

خانم گری هم که در روستاهای دور افتاده گلستان بانهضت سوادآموزی همکاری می کند می گوید: با خانواده هایی مواجه شدم که اجازه نمی دادند فرزندشان برای ادامه تحصیل حتی به چند خانه آن طرف تر بیاید و حتی  ما از این خانواده ها طرد شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: با این حال ما امسال طرح آموزش انفرادی را برای کمک به تحصیل این کودکان اجرا می کنیم و معلمانی را در سطح شهر ها و روستا های مختلف برای انجام این کار در نظر گرفته ایم.

فیروزی معاون نهضت سواد آموزی گلستان گفت: تا وقتی که جلوی ترک تحصیل کودکان گرفته نشود رسشه کنی بی سوادی امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: ما تلاش می کنیم که افراد خارج شده از چرخه تحصیل را با سواد کنیم غافل از اینکه کودکان با سن پایین دوباره وارد چرخه بی سوادان می شوند.

معاون نهضت سواد آموزی گلستان این را  یک هشدار اعلام کرد و افزود: تا زمانی که طرح انسداد بی سوادی به درستی اجرا نشود نهضت سواد آموزی همچنان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ز




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

زنگ بازگشایی مدارس با آهنگ حماسه و مقاومت به صدا درآمد
زنگ ایثار و مقاومت در 33 مدرسه گلستان به صدا در آمد
300 هزار دانش آموز راهی مدارس گلستان شدند
شکوفه های ایران به مدرسه رفتند
کاهش 5درصدی ازدواج در گلستان





۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن