تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819499091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز سال تحصیلی۳۲۰۵دانش آموز عشایری/کمبودفضای آموزشی درعشایر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در کهگیلویه و بویراحمد؛
آغاز سال تحصیلی۳۲۰۵دانش آموز عشایری/کمبودفضای آموزشی درعشایر

سال تحصیلی دانش آموزان عشایر یاسوج


شناسهٔ خبر: 2922511 - چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
استانها > کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج – طی آیین جشنی در «پشتکوه جلیل» سال تحصیلی سه هزار و ۲۰۵ دانش آموز عشایری کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد. به گزارش خبرنگار مهر، دانش آموزان عشایری نیز همچون دیگر دانش آموزان آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند تا قبل از آغاز کوچ، به مدرسه بروند.این آیین روز گذشته با حضور جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان در منطقه محروم و دورافتاده «پشت کوه جلیل» برگزار شد.در این جشن دانش آموزان عشایری با در دست داشتن پرچم های جمهوری اسلامی و خواندن سرودهایی آمادگی خود را برای حضور در کلاسهای درس اعلام کردند.
سال تحصیلی دانش آموزان عشایر یاسوج
مردان و زنان عشایر نیز همگام با فرزندانشان در این جشن حضور یافتند و خوشحالی خود را از آغاز سال تحصیلی جدید نشان دادند.اجرای موسیقی محلی، چوب بازی، تیراندازی، پختن نان محلی، نان بلوط از جمله برنامه هایی بود که در این روز توسط عشایر منطقه اجرا شد.کمبود فضای آموزشی در مدارس عشایری استانرئیس آموزش و پرورش عشایر استان دراین آیین گفت: دانش‌‌آموزان عشایر از با استعدادترین دانش‌آموزان در کشور هستند.اسماعیل رضایی افزود: با ایجاد بستر مناسب برای شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان شاهد اوج توانمندیهای آنان خواهیم بود.وی اظهار داشت: توجه ویژه به این دانش آموزان و ارائه امکانات لازم به مدارس عشایری زمینه ظهور و بروز استعدادهای کم نظیر آنان را فراهم خواهد کرد.
سال تحصیلی دانش آموزان عشایر یاسوج
رضایی تعداد مدارس عشایری در کهگیلویه و بویرحمد را بیشتر از سایر استانها دانست و گفت: این مدارس با کمبودهای زیادی مواجه هستند.رئیس آموزش و پرورش عشایر استان به کمبودها در بخش فضای فیزیکی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی مدارس عشایری نیازمند فضای آموزشی جدید هستند.رضایی از اختصاص تعداد ۱۴ مدرسه پیش‌ساخته برای کلاس درس مدارس عشایری در سال تحصیلی جدید با کمک خیرین خبرداد و گفت: تعداد هفت مدرسه پیش‌ساخته را کاظم قلم‌چی خیر معروف بر عهده گرفته است.وی بیان کرد: بیش از ۲۰ کانکس دیگر برای مدارس عشایری استان مورد نیاز است.
سال تحصیلی دانش آموزان عشایر یاسوج
وی از در حال تحصیل بودن تعداد سه هزار و ۲۰۵ دانش‌‌آموز عشایری خبرداد و افزود: این تعداد دانش‌آموز در ۱۹۰ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.دانش آموزان عشایر نیازمند کمک خیرین مدرسه سازمدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین با قدردانی از مسئولان آموزش و پرورش عشایر گفت: کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل دانش آموزان عشایر است.هادی زارع‌پور افزود: با همکاری خیرین مدرسه‌ساز تاکنون اقدامات خوبی برای تهیه و تدارک فضاها دیده شده است.وی اظهار داشت: دانش آموزان عشایری دانش آموزانی پرتلاش و مستعد هستند و تلاش می شود امکاناتی در خور به آنها داده شود.
سال تحصیلی دانش آموزان عشایر یاسوج
وی همچنین بیان کرد: ۱۳هزار و ۹۷۵دانش آموز کلاس اولی در هزار و۶۵۶پایگاه سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.زارع پور اظهار داشت: تعداد دانش آموزان پایه اول نسبت به سال گذشته ۲.۵ درصد افزایش یافته است.وی یادآور شد: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۳۰۰کلاس درس هوشمند سازی می شود.زارع پور گفت: برای تجهیز این مدارس هشت میلیارد و۳۵۰میلیون ریال هزینه شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن