تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814742673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نياز کشور به 2 هزار ميليارد ريال براي طرح‌هاي پرورش ميگو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۴ (۴:۱ق.ظ)
نياز کشور به 2 هزار ميليارد ريال براي طرح‌هاي پرورش ميگو موج - معاون آبزي پروري سازمان شيلات ايران گفت: اجراي طرح‌هاي پرورش ميگو در کشور به بيش از 2 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد که فقط 20 درصد آن تأمين شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين علي عبدالحي در حاشيه آيين بهره برداري از طرح توليد و تکثير بچه ماهي شرکت تياب پران قشم با همکاري ايران و فرانسه گفت: عمده مشکل پرورش ميگو در کشور تأمين نقدينگي است و در اين زمينه بانک‌ها بايد همکاري و تعامل بيشتري با فعالان اين عرصه داشته باشند.
وي ادامه داد: بي شک با سود 21 درصد تسهيلات بانک‌هاي داخلي و فناوري قديمي تکثير، نمي‌توان با ميگوهاي صادراتي که با سود سه درصد تسهيلات و فناوري جديد، توليد و تکثير شده است، رقابت جدي داشت.
عبدالحي وسعت استخرهاي توليد و تکثير ميگو در سال جاري را هفت هزار هکتار اعلام و اضافه کرد: پارسال همين ميزان به پرورش و توليد ميگو اختصاص داشت و اميدواريم سريع‌تر به رقم 30 هزار هکتار دست يابيم.
معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات گفت: نياز صنعت آبزي پروري کشور به بچه ماهي به دليل مقرون به صرفه نبودن واردات، بايد از طريق توليد و تکثير بچه ماهيان در داخل تأمين شود.
عبدالحي اضافه کرد: يکي از مشکلات اصلي توليد و تکثير ماهيان در کشور، نبود فناوري برتر است که اين مهم با مشارکت بخش خصوصي ايران و فرانسه محقق شد و اين رويکرد مي‌تواند به عنوان الگويي براي ديگر نقاط کشور تبديل شود.
وي اظهار کرد: توليد ساليانه 200 هزار تن بچه ماهي معادل 250 ميليون قطعه در کشور مورد هدف است که سهم قشم از اين ميزان 38 هزار تن است.
معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات با تاکيد بر ضرورت توليد 100 درصدي بچه ماهي در داخل کشور گفت: اکنون مجوز توليد 20 تا 30 هزار تن بچه ماهي صادر شده است که اميدواريم با بازاريابي مناسب بتوان براي توليد بچه ماهي‌ها در کشور، بازار هدف مشخص تعيين کرد.
وي با اشاره به اشتغال و صرفه اقتصادي صنعت شيلات در کشور، افزود: در صورتي که مسوولان؛ به‌ويژه منطقه آزاد قشم در واگذاري زمين به بخش خصوصي براي اجراي طرح‌هاي آبزي پروري اقدام کنند، مي‌توان رونق اقتصادي، توليد و اشتغال را رقم زد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن