تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804668769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرين فرصت نسل طلايي بسكتبال ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آخرين فرصت نسل طلايي بسكتبال ايران
حرف‌ها و اميدواري‌ها به گوش آشنا مي‌آيد. حرف‌هايي كه چهار سال قبل نيز با اطمينان خاطر به زبان مي‌آمد اما...
نویسنده : دنيا حيدري 
 حرف‌ها و اميدواري‌ها به گوش آشنا مي‌آيد. حرف‌هايي كه چهار سال قبل نيز با اطمينان خاطر به زبان مي‌آمد اما...
چهار سال قبل، ايران شانس اول قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا خوانده مي‌شد و بسياري بر اين باور بودند كه تك سهميه اين قاره براي حضور در المپيك 2012 لندن را آسمانخراش‌هاي ايراني از چين با خود به ارمغان خواهند آورد. اما اتفاقات آنطور كه بايد رقم نخورد و مسائلي دست به دست هم داد تا تيم بسكتبال ايران به رغم شايستگي‌هاي فراوان نتواند بعد از پكن، دومين المپيك پياپي را تجربه كند. طلسم 60 ساله حضور در المپيك را كه هم همين تيم شكسته بود. تيمي كه نسل طلايي بسكتبال ايران را داشت. اما نتوانست بعد از المپيك پكن، المپيك لندن را هم تجربه كند و المپيك ريو آخرين المپيكي است كه شانس حضور در آن را پيش رو دارد اما اگر تاريخ بار ديگر براي بسكتبال ايران و نسل طلايي آن تكرار نشود.
بسكتبال ايران راهي سخت و رقابتي سرنوشت‌ساز برابر غول‌هاي آسيا و قدرت‌هاي اين قاره پيش رو دارد. تيم‌هايي كه بازيكنان خارجي بسياري را در تركيب خود دارند و هر يك حريفي قدر براي ايران در راه كسب قهرماني جام ملت‌هاي آسيا و كسب سهميه المپيك ريو به حساب مي‌آيند.
تيم ملي بسكتبال ايران دو سال قبل جام قهرماني اين رقابت‌ها را بالاي سر برد. هر چند قهرماني دوره قبل سهميه المپيك را به دنبال نداشت اما قهرماني امسال در جام ملت‌هاي آسيا بليت حضور در ريو را براي تيمي به دنبال دارد كه جام اين رقابت‌ها را به خانه مي‌برد. دشواري‌هاي راه براي تكرار قهرماني در آسيا به وضوح مشخص است اما اين بار هم آنچه از زبان مسئولان فدراسيون بسكتبال و حتي كادر فني شنيده مي‌شود تأكيد بر بالا بودن شانس ايران در كسب عنوان قهرماني و سهميه المپيك است. شانسي كه آخرين فرصت بسكتباليست‌هايي چون صمد نيكخواه بهرامي، كامراني، ‌حدادي، ‌آفاق و... براي تجربه حضوري ديگر در المپيك است. ستاره‌هاي باتجربه‌اي كه هر كدام برگ برنده‌اي براي تيم ملي ايران به حساب مي‌آيند و مي‌توانند نقشي پررنگ در پيروزي‌ها و موفقيت احتمالي ايران در جام ملت‌هاي آسيا باشند اگر اسير اتفاقات ناخواسته نشوند.
كار تيم ملي بسكتبال ايران اما امسال براي كسب جام قهرماني و سهميه المپيك سخت‌تر از قبل است. نه فقط چون بايد به مصاف تيم‌هايي برود كه بيشتر نفرات آنها بازيكنان خارجي هستند كه با تابعيت‌هاي صوري در تيم‌هاي آسيايي بازي مي‌كنند و جدالي نابرابر را ترتيب مي‌دهند يا چون امسال آخرين فرصت نسل طلايي بسكتبال ايران است براي حضور در المپيكي ديگر، بلكه از آن جهت كه تيم ملي ايران با مربي جديدي قدم به اين رقابت‌ها گذاشته كه هنوز نتوانسته عيار واقعي خود را نشان دهد. بائرمن، ‌سرمربي بسكتبال ايران كارنامه خوبي دارد اما جام ملت‌هاي آسيا اولين محك جدي او روي نيمكت تيم ملي بسكتبال ايران است كه مي‌تواند عيار واقعي او را مشخص كند. مسابقات سخت و دشواري كه موفقيت و سربلند بيرون آمدن از آن براي خود بائرمن نيز از اهميت بالايي برخوردار است. بائرمن پيش از اين با تيم ملي آلمان حضور در المپيك پكن، نخستين المپيكي كه نسل طلايي بسكتبال ايران بعد از 60 سال تجربه كرد را آزمود و با اين تيم دهم المپيك نيز شده اما اينكه او بتواند با تيم ملي بسكتبال ايران در آسيا نيز همانگونه موفق عمل كند، سؤالي است كه در جام ملت‌هاي آسيا پاسخ داده مي‌شود.
بائرمن البته خود به كسب اين موفقيت و به دست آوردن تك بليت قاره آسيا براي حضور در المپيك ريو بسيار اميدوار است و تيم ملي ايران را شانس اول قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا مي‌داند و بارها اعلام كرده كه مي‌خواهد حضور در المپيك ريو با تيم ملي ايران يكي از خاطرات شيريني باشد كه از حضور در بسكتبال به ذهن مي‌سپارد. اما براي رسيدن به اين مهم، هم او و هم شاگردانش راه سخت و دشواري را در پيش دارند و نبايد با اين تصور كه دوره قبل جام قهرماني را بالاي سربرده‌اند دلخوش باشند. چراكه بدون ترديد ساير كشورها طي اين مدت بيكار نبوده و خود را براي جدالي سنگين در اين مسابقات آماده كرده‌اند و هر كدام از آنها هدفي جز كسب سهميه المپيك ندارند. سهميه‌اي كه تنها به قهرمان اين مسابقات داده مي‌شود و همين مسئله باعث مي‌شود رقابت‌هاي امسال از دوره قبل به مراتب سخت‌تر باشد.
با اين وجود برگ برنده تيم بائرمن شايد تجربه بالاي بازيكنانش باشد. بازيكناني چون نيكخواه بهرامي، ‌آفاق، ‌حدادي و كامراني كه طي چند سال آخر نه تنها ستاره‌هاي بي‌چون و چراي تيم ملي بودند كه موفقيت‌هاي زيادي را چه با تيم ملي و چه به تنهايي براي بسكتبال ايران كسب كرده‌اند و جام قهرماني اين دوره از رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا و كسب سهميه المپيك ريو مي‌تواند ويترين افتخارات آنها را تكميل كند. المپيكي كه البته آخرين المپيك اين نسل طلايي نيز خواهد بود و بدون شك همين مسئله انگيزه‌هاي آنها را براي كسب سهميه آن به مراتب بيشتر مي‌كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن