تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816813843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دورخيز براي چهارمين قهرماني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دورخيز براي چهارمين قهرماني
چين از امروز ميزبان رقابت‌هاي بسكتبال قهرماني آسيا است؛ رقابت‌هايي كه ايران به عنوان مدافع عنوان قهرماني پا به اين مسابقات گذاشته است و شاگردان بائرمن به دنبال تكرار قهرماني هستند.
نویسنده : سعيد احمديان 


چين از امروز ميزبان رقابت‌هاي بسكتبال قهرماني آسيا است؛ رقابت‌هايي كه ايران به عنوان مدافع عنوان قهرماني پا به اين مسابقات گذاشته است و شاگردان بائرمن به دنبال تكرار قهرماني هستند. البته اهميت اين دوره از مسابقات به دليل صعود تيم قهرمان به المپيك برزيل بيشتر از دوره گذشته شده است و تيم‌هاي مطرح آسيايي در چين در يك رقابت سخت به دنبال قرار گرفتن روي سكوي اول و گرفتن مجوز صعود به المپيك هستند. بلندقامتان كشورمان نيز با مربي جديدشان يعني بائرمن يكي از مدعيان اصلي قهرماني به حساب مي‌آيند و مي‌خواهند خاطره تلخ سال 2011 كه با شكست برابر اردن در نيمه نهايي منجر به از دست رفتن صعود به المپيك شد را در اين دوره جبران كنند و مانند سال‌هاي 1948 و 2008 المپيكي شوند، آن هم با كسب چهارمين قهرماني در آسيا.

    اولين تجربه رسمي مرد آلماني
«به قهرمان نشدن حتي فكر هم نمي‌كنيم.» اين را سرمربي آلماني تيم ملي بسكتبال چند ماه پيش از آغاز رقابت‌هاي قهرماني آسيا گفته بود تا نشان دهد كه او به شاگردانش براي قهرماني در آسيا باور دارد. دريك بائرمن دو ماه پيش بود كه هدايت تيم ملي بسكتبال ايران را بر عهده گرفت؛ مربي سابق تيم ملي آلمان كه سابقه نايب قهرماني با ژرمن‌ها در اروپا و حضور در المپيك 2008 را دارد. هر چند او زمان زيادي براي آماده‌سازي تيم ملي بسكتبال نداشت اما به نظر مي‌رسد توانسته است در اين مدت كوتاه، بسكتباليست‌هاي كشورمان را آماده اين رقابت‌ها كند. عنايت آتشي كارشناس بسكتبال كشورمان در گفت‌وگو با «جوان» در اين باره مي‌گويد: « بسكتبال كشورمان تا پيش از اين از مربيان اروپاي شرقي استفاده مي‌كرد و حالا براي اولين بار بائرمن آلماني هدايت تيم را بر عهده دارد، يك مربي باتجربه كه با توجه به نظم و ديسيپلين و جديتي كه آلماني‌ها دارند مي‌تواند اثرات مثبتي براي بسكتبال كشورمان داشته باشد. در اين اين مدت كم حضور بائرمن توانسته نتايج خوبي بگيرد و جو صميمي و پرنشاطي بر تيم حاكم كرده است.»
 
   نسل طلايي چهارمين قهرماني را مي‌خواهد
بسكتباليست‌هاي كشورمان در حالي با مربي جديدشان به چين رفته‌اند كه به دنبال چهارمين قهرماني در آسيا هستند. ايران پيش از اين در سال‌هاي 2007، 2009 و 2013 با نسل طلايي بسكتبال ايران قهرمان آسيا شده است و حالا آنها در چين به دنبال چهارمين قهرماني هستند. آتشي درباره شرايط تيم مي‌گويد: « ايران در اين رقابت‌ها بازيكني به نام حامد حدادي دارد كه با 2 متر و 18 سانتي متر براي هر تيمي در آسيا ترسناك است. حدادي كه در سه قهرماني گذشته ايران در آسيا در هر سه دوره به عنوان با ارزش‌ترين بازيكن انتخاب شده است، در اين دوره هم مهره كليدي كشورمان است. در پست گارد رأس، مهدي كامراني و در ريباندر اوشين ساهاكيان ديگر ستاره‌هاي تيم هستند و البته صمد نيكخواه بهرامي و حامد آفاق به عنوان بازيكنان پيراموني نقشي تأثيرگذار در تيم دارند.» سايت فدراسيون جهاني بسكتبال هم پيش از آغاز رقابت‌ها در گزارشي ايران را شانس اول قهرماني و صعود به المپيك دانسته است. در بخشي از اين گزارش آمده بود: «ايران در بازي‌هاي آماده‌سازي تقريباً هيچ ضعفي از خودش نشان نداده است. آنها در همه پست‌ها قوي هستند و به خوبي هدايت مي‌شوند. ايران بر روي كاغذ بهترين تيم آسيا است و شانس نخست صعود به المپيك ريو محسوب مي‌شود.»

   چشم‌بادامي‌ها رقيب اصلي در مرحله گروهي
ژاپن، هند و مالزي سه حريف ايران در مرحله گروهي بسكتبال قهرماني آسيا هستند و شاگردان بائرمن امروز در اولين مسابقه به مصاف چشم‌بادامي‌ها مي‌روند، تيمي كه اصلي‌ترين حريف كشورمان در مرحله گروهي رقابت‌ها است. ژاپني‌ها كه اين روزها در رده پنجم آسيا قرار دارند، تاكنون دو بار قهرمان آسيا شده‌اند اما نسبت به روزهاي اوجشان افت كرده‌اند و به نظر نمي‌رسد حريف سختي براي تيم كشورمان باشند. البته چشم‌بادامي‌ها با توجه به نتايجي كه در جام ويليام جونز و تورنمت اطلس چين گرفته‌اند، دوباره در مسير بازگشت به روزهاي خوبشان قرار گرفته‌اند. به نوشته سايت فدراسيون جهاني، خط حمله ژاپن ضعيف است اما اين تيم در دفاع خوب عمل مي‌كند. يوتا تابوس كه چندين بار براي فينيكس در NBAبازي كرده است، با 34 سال سن، مسن‌ترين بازيكن تيم ملي ژاپن به حساب مي‌آيد، البته غيبت برخي بازيكنان كليدي اين تيم چون تاكوچي و واتانابه باعث عقب ماندن تيم مي‌شود. هند و مالزي ديگر رقيبان كشورمان بر خلاف ژاپن در رده تيم‌هاي ضعيف آسيا قرار مي‌گيرند و به نظر نمي‌رسد بتوانند مشكلي براي كشورمان ايجاد كنند. با اين حال كارشناس بسكتبال كشورمان معتقد است كه نبايد ملي‌پوشان هيچ حريفي را دست كم بگيرند: « نبايد بچه‌ها حتي يك حريف ضعيف را هم دست كم بگيرند و غفلت كنند، مانند اتفاقي كه در سال 2011 افتاد و با شكست مقابل اردن نتوانستيم به المپيك صعود كنيم.»

   رقيبان سرسخت در مسير قهرماني
شاگردان بائرمن براي تكرار قهرماني حريفان سرسختي مانند چين، فيليپين و كره دارند. چين با 15 قهرماني پرافتخارترين تيم آسيا است. آنها در رقابت‌هاي قبل از قهرماني آسيا به گفته كارشناس بسكتبال كشورمان با آزمايش تركيب‌هاي مختلف و استفاده نكردن از بازيكنان اصلي خواسته‌اند دستشان براي حريفان رو نشود و اصلي‌ترين حريف ايران به حساب مي‌آيند. آتشي درباره ديگر مدعيان مي‌گويد: « فيليپين هم با پنج قهرماني دومين رقيب جدي كشورمان است، كشوري كه بسكتبال ورزش ملي اين كشور است و سابقه مقام سومي در جهان را دارند. فيليپيني‌ها با جذب دو بازيكن امريكايي كه سابقه بازي در NBA را دارند به اين رقابت‌ها مي‌آيند. كره با دو قهرماني در آسيا سومين رقيب تيم بائرمن است، البته از لبنان هم نبايد گذشت، تيمي كه هر چند فادي الخطيب ستاره اصلي‌اش را در چين به همراه ندارد اما بعد از پشت سر گذاشتن دوران تعليق، با جذب ماتيچ سرمربي سابق تيم ملي كشورمان و يك بازيكن امريكايي و آوردن بازيكنان جوان نبايد دست كم گرفته شوند، هر چند به عنوان مدعي قهرماني به حساب نمي‌آيند.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن