تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815424155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صرفه‌جويي 20 ميليون متر مکعب آب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۴ب.ظ)
با تجهيز 11 هزار هکتار اراضي کشاورزي؛ صرفه‌جويي 20 ميليون متر مکعب آب موج - از ابتداي انقلاب اسلامي تاکنون يک ميليون و 450 هزار هکتار از اراضي کشاورزي کشور تجهيز و نوسازي شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا پرستار، مدير کل دفتر امور آب و خاک معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزي، افزود: تاکنون 700 هزار هکتار از اراضي پاياب سدها و بندهاي انحرافي مستقل از محل اعتبارات ملي، 650 هزار هکتار از اراضي پاياب شبکه‌هاي سنتي مانند چشمه‌ها و قنوات از محل اعتبارات استاني و نزديک به 100 هزارهکتار اراضي شاليزاري در استان‌هاي شمالي تجهيز و نوسازي شده‌اند.
وي با بيان اين که از طريق اجراي طرح‌هاي تجهيز و نوسازي و تسطيح اراضي، راندمان آبياري به طور متوسط 14 درصد افزايش مي‌يابد، اظهار داشت: با اجراي اين طرح بين هزار و 500 تا 2000 متر مکعب آب در هر هکتار صرفه جويي مي‌شود.
پرستار، برنامه وزارت جهادکشاورزي براي تجهز و نوسازي اراضي کشاورزي کل کشور در سال 94 را 11 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: براي اجراي طرح تجهيز و نوسازي در سطح 11 هزار هکتار اراضي کشاورزي در سال جاري، 58 ميليارد تومان مصوب شده که از اين رقم، 35 ميليارد تومان مربوط به تجهيز و نوسازي اراضي شاليزاري سه استان شمالي کشور و مابقي براي تجهيز و نوسازي اراضي پاياب سدها است.
وي در عين حال به اختصاص رديف مستقل براي اجراي اين طرح در استان فارس اشاره و تصريح کرد: امسال 9.8 ميليارد تومان به طور مستقل براي تجهيز و نوسازي اراضي کشاورزي استان فارس تصويب شده که در صورت تأمين اين اعتبار، 200 هزار هکتار از اراضي، زيرپوشش اين طرح قرار مي‌گيرد.
مدير دفتر امور آب و خاک معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزي ادامه داد: براي 11 هزار هکتار تجهيز و نوسازي اراضي کشاورزي کشور، 20 ميليون متر مکعب آب صرفه‌جويي پيش‌بيني کرده‌ايم.
وي خاطرنشان کرد: امسال 40 درصد عمليات تجهيز و نوسازي در زمين‌هاي شاليزاري و 60 درصد نيز در اراضي پاياب سدها اجرا مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن