تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816182040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره فيلم سبز، محملي براي دغدغه هاي زيست محيطي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۵۴ق.ظ)
جشنواره فيلم سبز، محملي براي دغدغه هاي زيست محيطي موج - دبير پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز اعلام کرد: فراخوان پنجمين دوره اين جشنواره از امروز آغاز مي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، فرهاد توحيدي، دبير پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز با اعلام آغاز فراخوان پنجمين دوره اين جشنواره از امروز، گفت: اين جشنواره 24 تا 31 ارديبهشت 95 در تهران و مراکز استان ها برگزار مي شود.
وي اهداف بنيان گذاران اين جشنواره را تنها فيلم هاي زيست محيطي دانست و افزود: ما در طول دوره هاي گذشته کوشش کرديم اين جشنواره بستري براي دغدغه هاي زيست محيطي و انگيزش هاي فردي و اجتماعي در پاسداري از محيط زيست باشد.
توحيدي با اشاره به وضعيت بحراني محيط زيست کشور اظهار کرد: بيش از 500 شهر کشور در زير تنش آبي هستند و منابع آب به شدت تحت فشار قرار گرفته است. همچنين بحران هاي وخيمي مثل خشک شدن تالاب ها و درياچه هاي آب شيرين تاثير مستقيمي بر مردم خواهد داشت.
وي اظهار کرد: همه ما بايد مسووليت هاي فردي و اجتماعي در پاسداري از محيط زيست را در نظر داشته باشيم. در حال حاضر بسياري از مردم به مسائل زيست محيطي بي اعتنا هستند و در آلوده کردن محيط زندگي خود از همديگر سبقت مي گيرند.
وي تاکيد کرد: هيچ دولتي به تنهايي نمي تواند از محيط زيست پاسداري کند و اين وظيفه به عهده مردم است.
توحيدي تم جشنواره امسال را بحران آب عنوان کرد و افزود: ايران با قرارگيري از اقليم خشک و نيمه خشک جهان و مواجهه با شرايط خشکسالي بايد تدابير درستي براي مقابله با بحران آب برگزيند.
وي گفت: براي گسترش فرهنگ محيط زيست جاي چنين جشنواره هايي خالي بود که ابتکار با درک اين ضرورت، جشنواره فيلم سبز را احيا کرد.
دبير پنجمين جشنواره فيلم سبز اعلام کرد: شرکت کنندگان در اين جشنواره در شش زمينه به رقابت مي پردازند؛ داستاني بلند بالاي 50 دقيقه، داستاني کوتاه 30 دقيقه اي، مستندهاي بلند 30 دقيقه، مستندهاي کمتر از 30 دقيقه، همچنين آثار انيميشن و آثار مردمي از بخش هاي مختلف اين جشنواره هستند.
وي افزود: مردم براي ارسال آثار خود به جشنواره مي توانند با استفاده از وسايل رايج تصويربرداري از جمله موبايل در اين جشنواره حضور پيدا کنند.
وي اعلام کرد: فراخوان اين جشنواره از امروز در سايت جشنواره قابل دسترسي است و زمان بندي پذيرش آثار مشخص شده است.
وي ادامه داد: 17 دي ماه آخرين تاريخ ارسال آثار به اين جشنواره است.
توحيدي از عضويت اين جشنواره در باشگاه جشنواره هاي زيست محيطي دنيا خبر داد و افزود: طبيعتا اين باشگاه مي تواند محلي براي تبادل فيلم ها و اطلاعات باشد.
وي در خصوص نحوه اطلاع رساني نيز اظهار کرد: مطبوعات و فضاي مجازي همچنين همکاري هاي صدا و سيما مي تواند در معرفي اين جشنواره به ما کمک کند، ما سعي مي کنيم از تبليغات محيطي براي اطلاع رساني به عموم مردم استفاده کنيم.
مهدي توحيدپور دبير اجراي پنجمين جشنواره فيلم سبز نيز در ادامه با اعلام اين خبر که ستاد استاني اين جشنواره در چند استان (گلستان، مازندارن، گيلان، جزيره قشم، سيستان و بلوچستان و اصفهان) فعال شده است، گفت: در حال جذب اسپانسر براي برگزاري اين جشنواره هستيم.
توحيدي ايجاد موج فرهنگي براي فرهنگ سازي در کشور در خصوص محيط زيست را از اهداف اين جشنواره عنوان کرد و افزود: از امروز تا پايان زمان برگزاري جشنواره با حضور هنرمندان (سفير هنر و محيط زيست) فرهنگ سازي خود را آغاز مي کنيم.
وي در خصوص بخش هاي جنبي جشنواره نيز به پايگاه هاي آموزشي، سمينارهاي فرهنگي و هنري محيط زيستي اشاره کرد و افزود: قرار است فيلمسازان خارجي با حضور در اين جشنواره تجربه خود را در اختيار فيلمسازان ايراني قرار دهند.
وي در ادامه از برگزاري کارگاه هاي تخصصي محيط زيست، بخش هنرهاي تجسمي، عکاسي، گرافيک، نقاشي، هنرهاي مجسمه سازي با استفاده از موارد دور ريز و بازيافتي خبر داد.
وي در پايان گفت: جشنواره فيلم سبز تنها جشنواره محيط زيستي در خاورميانه است و ما سعي مي کنيم پذيراي مهمانان و بينندگان خارجي در اين جشنواره باشيم.
مهناز مظاهري معاون آموزش و پژوهش سازمان محيط زيست نيز در ادامه اين نشست فرهنگ سازي را رکن اصلي اين گونه جشنواره ها عنوان کرد.
به گفته وي جامعه هدف در نظر گرفته شده معمولا علاقه خاصي به فيلم دارد.
وي اجراي چنين جشنواره هايي را از سياست هاي کلان سازمان محيط زيست دانست که با وجود مشکلات مالي در شرايط حاضر، کشور همچنان به آن اهتمام دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن