تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820262232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم خانه‌هاي خالي را معرفي نمي‌کنند/احتمال وجود ۲۰۰ هزار خانه خالي در شهر تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۴۴ق.ظ)
مردم خانه‌هاي خالي را معرفي نمي‌کنند/احتمال وجود ۲۰۰ هزار خانه خالي در شهر تهران موج - معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با بيان اين که طبق آمار اداره برق ۲۴۰ هزار خانه خالي در تهران وجود دارد اعلام کرد که مردم خانه‌هاي خالي را معرفي نمي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، حامد مظاهريان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي، با اشاره به وظايف وزارت امور اقتصاد و دارايي در زمينه شناسايي خانه‌هاي خالي گفت: وزارت امور اقتصاد و دارايي بايد سازوکاري براي شناسايي خانه‌هاي خالي تبيين کند، اما؛ هنوز ابزاري را در اختيار ندارد تا بر مبناي آن بتواند خانه‌هاي خالي را شناسايي کرد. اين موضوع تبعات اجتماعي زيادي به دنبال دارد و به پنهان‌کاري بيشتر در خصوص عدم شناسايي خانه‌هاي خالي کمک و از سوي ديگر آمارها را غيرشفاف مي‌کند.
وي با بيان اينکه چون قانوني براي ماليات خانه‌هاي خالي تصويب شده لازم‌الاجراست، ادامه داد: وزارت امور اقتصاد و دارايي بررسي‌هايي را انجام داده تا مشخص کند با چه سازوکاري مي‌توان خانه‌هاي خالي را شناسايي کرد.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي به آخرين آمار دقيق از ميزان خانه‌هاي خالي در کشور اشاره کرد و افزود: براساس آخرين اعلام اداره آمار که در سال ۹۰ از خانه‌هاي خالي گرفته شد، در آن زمان در کشور يک ميليون و ۶۰۰ هزار خانه خالي داشتيم اما بعد از گذشت چهار سال اين آمار ديگر قابل استناد نيست.
به گفته مظاهريان طبق آمار سال ۹۰، از تعداد يک ميليون و ۶۰۰ هزار خانه خالي در کشور، ۳۰۰ هزار خانه روستايي بوده که بايد از آمار اصلي کم شود. همچنين حدود ۴۵۰ هزار خانه خالي در استان‌هاي تهران و البرز و ۳۰۰ هزار خانه خالي هم در شهر تهران شناسايي شد.
وي از انجام يک راستي‌آزمايي براي شناسايي خانه‌هاي خالي خبر داد و گفت: سال گذشته براي راستي‌آزمايي اين آمارها از اداره آمار و اداره برق کمک خواستيم. اداره آمار اعلام کرد به اين دليل که آمارها از چهار سال گذشته تاکنون به روز نشده نمي‌تواند به اين راستي‌آزمايي کمک کند، اما؛ براساس آمار اداره برق حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکوني هستند که کنتورشان کمتر کار کرده يا در حداقل است.
مظاهريان افزود: اين آمار نشان مي‌دهد که در عمل، تعداد خانه‌هاي خالي کاهش يافته و اگر هم اين فرايند درست باشد مي‌توان يک برآورده اوليه داشت که شايد حدود ۲۰۰ هزار خانه خالي در شهر تهران موجود باشد.
وي درباره امکان دوباره به روز شدن آمار دقيق تعداد خانه‌هاي خالي تأکيد کرد: آمار خانه‌هاي خالي مثل سال ۹۰ نمي‌تواند به روز شود چون الان کسي حاضر نيست اطلاعاتي از خانه‌هاي خالي ارائه دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن