تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815933997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم نامه همکاري‌هاي گردشگري ايران و فرانسه تنظيم مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۲۲ق.ظ)
تفاهم نامه همکاري‌هاي گردشگري ايران و فرانسه تنظيم مي‌شود موج - پيش نويس تفاهم نامه توسعه همکاري‌هاي گردشگري ايران و فرانسه به منظور شفاف سازي چارچوب‌ها و چگونگي همکاري‌ها تهيه مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني‌فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در ديدار با "استفان لفول"، وزير غذا، کشاورزي و جنگلداري و "ماتياس فکل"، دبير دولت و مسوول تجارت خارجي فرانسه، گفت: ما اميدواريم به دنبال توافق وين که زمينه لغو تحريم‌هاي ناعادلانه و ظالمانه عليه ايران را فراهم کرده است، بتوانيم از ظرفيت‌هاي اقتصادي متقابل همه کشورها استفاده کنيم.
معاون رئيس جمهور با اشاره به اينکه سازمان ميراث فرهنگي به عنوان يکي از حوزه‌هاي مرتبط با رياست جمهوري، سه وظيفه مهم حفظ و حراست از ميراث فرهنگي، رسيدگي به امور توليدات صنايع دستي و سياست گذاري در حوزه گردشگري را بر عهده دارد، تاکيد کرد: با توجه به سابقه تاريخي 11 هزار ساله و با وجود اماکن و بناهاي تاريخي بسيار، ايران در معرض توجه بسياري از علاقه مندان به اين حوزه قرار دارد.
سلطاني فر ادامه داد: در حوزه صنايع دستي، ايران در کنار چين و هند به عنوان يکي از سه قدرت بزرگ توليد کننده صنايع دستي در جهان شناخته مي‌شود، در اين حوزه نزديک به 2 ميليون نفر به شکل مستقيم و غيرمستقيم مشغول به فعاليت هستند، همچنين از 460 رشته شناخته شده صنايع دستي در جهان، 360 رشته توسط هنرمندان و صنعتگران ايراني توليد مي‌شود.
وي تصريح کرد: ساليانه 2 ميليون مترمربع فرش در ايران توليد مي‌شود که نزديک به 1 ميليون و 500 هزار مترمربع از آن به کشورهاي جهان صادر مي‌شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيان اينکه، ايران با وجود جاذبه‌هاي فرهنگي، تاريخي، طبيعي، زيارتي و خدمات درماني و سلامت، وضعيت ويژه اي در حوزه گردشگري دارد، يادآور شد: اگر چه تعداد گردشگران ورودي به ايران حدود 5 ميليون نفر است، اما در دو سال گذشته و با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد، روند ورود گردشگران با رشد قابل توجهي مواجه شده است.
معاون رئيس جمهور اضافه کرد: براي رشد و رونق گردشگري در ايران، برنامه ريزي بلندمدتي از حدود 10 سال قبل آغاز شده است تا در يک دوره 20 ساله، يعني تا سال 2025 ميلادي تعداد گردشگران ورودي به 20 ميليون نفر افزايش پيدا کند، در 10 سال اول به دليل مشکلات مختلف از جمله تحريم‌هاي ناعادلانه، نتوانسته‌ايم به اهداف خودمان دست پيدا کنيم اما با توجه به ظرفيت‌هاي بسيار خوبي که در ايران وجود دارد، اميدواريم بتوانيم عقب ماندگي‌هاي ده سال گذشته را جبران کنيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه اين ديدار روابط بين ايران و فرانسه را قابل تأمل دانست و تاکيد کرد: زمينه‌هاي همکاري در بسياري از بخش‌ها بين دو کشور وجود دارد، هرچند روابط بين ايران و فرانسه در طول ساليان گذشته با فراز و نشيب‌هايي همراه بوده است اما از بين ساير کشورهاي اروپايي، روابط جمهوري اسلامي ايران با فرانسه از سطح قابل توجهي برخوردار بوده است.
وي با اشاره به اينکه فرانسه يکي از کشورهاي موفق در حوزه گردشگري است، گفت: جاذبه‌هاي گردشگري ايران مورد توجه و علاقه بسياري از گردشگران فرانسوي است، در حال حاضر تعداد گردشگران ورودي به ايران با ظرفيت‌هاي موجود فاصله دارد، محدوديت‌هايي که در اثر تحريم‌هاي غيرقانوني اعمال شده بود باعث شد در بخش هاي مختلف از جمله در حوزه گردشگري، محدوديت‌هايي به وجود آيد.
سلطاني فر ادامه داد: باور ما اين است که گردشگري يکي از مهم‌ترين ابزارها براي تعامل فرهنگي و ارتباط بين ملت‌ها است، گردشگري امکان و ابزار خوبي است تا مردم کشورهاي مختلف با واقعيت‌ها، ميزان رشد، باورها و چگونگي انديشيدن ساير ملت‌ها آشنا شوند.
معاون رئيس جمهور گفت: رويکرد ما اين است که از ظرفيت همه کشورها براي رشد و توسعه فرهنگي و اقتصادي استفاده کنيم، با توجه به جاذبه‌هاي خوب و شرايط خوبي که ايجاد شده و بازارها و فرصت‌هاي جديدي که به وجود آمده است، اميدواريم عقب ماندگي‌هاي 10 سال گذشته را جبران کنيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اضافه کرد: براي اينکه با سرعت بيشتري به اهدافمان در حوزه گردشگري دست پيدا کنيم در چند محور اصلي برنامه ريزي کرده‌ايم، اولين محور، تسهيل صدر ويزا براي اتباع کشورهاي مختلف است، نمايندگي‌هاي ما در کشورهاي مختلف در کوتاه‌ترين زمان ممکن اقدام به صدور ويزا مي‌کنند، همچنين صدور ويزاي فرودگاهي که به مدت يک ماه براي گردشگران قابل استفاده است از ديگر تسهيلات موجود در اين بخش محسوب مي‌شود.
وي يادآور شد: در حال حاضر برنامه ريزي براي لغو ويزا با 40 کشور هدف گردشگري که فرانسه هم جزء آن‌ها است، ادامه دارد.
سلطاني‌فر گفت: افزايش امکانات اقامتي و هتل از ديگر برنامه‌هاي ما در حوزه گردشگري است، براساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته هتل‌هاي 5 و 4 ستاره به 3 برابر افزايش خواهد يافت، همچنين توسعه شبکه حمل و نقل ريلي، هوايي، زميني و دريايي در دستور کار قرار دارد.
معاون رئيس جمهور تصريح کرد: در زمينه آموزش نيروي انساني برنامه ريزي گسترده اي براي استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي و امکانات کشورها و مؤسسات بين المللي صورت گرفته است، همچنين در 40 کشور دنيا از جمله فرانسه، دفاتر اطلاع رساني گردشگري ايران در حال شکل گيري است.
وي افزود: ما در حال ايجاد تسهيلات مورد نياز براي حضور و فعاليت جدي‌تر بخش خصوصي داخلي و خارجي هستيم تا سرمايه گذاري در اين بخش در کوتاه‌ترين زمان ممکن به نتيجه برسد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به اينکه گردشگران ورودي به ايران به سه دسته تقسيم مي‌شوند، گفت: گروه اول، گردشگران عرب و مسلمان هستند که براي زيارت اماکن مقدس از جمله شهرهاي مشهد و قم به ايران سفر مي‌کنند و گردشگران زيارتي 50 درصد از کل گردشگران ورودي به ايران را تشکيل مي‌دهند.
سلطاني فر ادامه داد: گروه دوم گردشگران فرهنگي و تاريخي هستند که از کشورهاي اروپايي، آمريکايي و آسياي جنوب شرقي به کشور ما سفر مي‌کنند و دسته سوم اتباع کشورهاي همسايه هستند که براي استفاده از ظرفيت‌هاي درماني و پزشکي به ايران سفر مي‌کنند؛ چراکه خدمات درماني و بهداشتي کشور ما از کيفيت بالايي برخوردار است و در عين حال نسبت به کشورهاي اروپايي، هزينه کمتري دارد.
معاون رئيس جمهور يادآور شد: با توجه به رويکرد و حرکت جديدي که در اين حوزه آغاز شده است، از تجربيات کشورهاي موفق در بخش گردشگري استفاده خواهيم کرد، بر اساس تحليل اقتصاددانان، بازار گردشگري ايران، بازار پررونقي است و ما اميدواريم سرمايه گذاران بخش خصوصي فرانسه نقش قابل توجهي در اين بخش داشته باشند.
وي در ادامه به توافق بين گروه مالي گردشگري و "آکور" براي بهره برداري و آموزش در دو هتل فرودگاه امام خميني (ره) اشاره کرد و گفت: اين توافق، مي‌تواند سرآغاز خوبي براي حضور بخش خصوصي فرانسه در حوزه گردشگري ايران باشد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: هرساله از نمايشگاه بين المللي گردشگري تهران در ماه فوريه برپا مي‌شود، اين نمايشگاه از 16 تا 19 فوريه امسال هم برگزار خواهد شد و شرکت‌هاي فعال حوزه گردشگري فرانسه هم مي‌توانند با حضور در اين نمايشگاه، ظرفيت‌هاي خود را در معرض ديد علاقه مندان قرار دهند.
معاون رئيس جمهور در ادامه اين ديدار، با ارائه پيشنهاد تهيه پيش نويس تفاهم نامه توسعه همکاري‌هاي گردشگري ايران و فرانسه، گفت: اين پيش نويس مي‌تواند شامل چگونگي همکاري‌ها، شفاف شدن دستور کار و چارچوب همکاري‌ها در حوزه گردشگري بين دو کشور باشد.
سلطاني فر تصريح کرد: اين امکان وجود دارد که تفاهم نامه توسعه همکاري‌هاي گردشگري بين ايران و فرانسه پس از تهيه و نهايي شدن در خلال سفر دکتر روحاني، رئيس جمهور ايران به فرانسه، به امضا برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن