تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805217609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت رويکرد مديريتي سبد پروژه‌ها در شرکت ملي نفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۱۰ب.ظ)
ضرورت رويکرد مديريتي سبد پروژه‌ها در شرکت ملي نفت موج-مديريت سبد طرح‌ها و پروژه‌هاي شرکت ملي نفت ايران با توجه به تعدد طرح‌ها و محدوديت‌هاي اين شرکت در تأمين منابع مالي ضرورت دارد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، با توجه به تعداد زياد پروژه‌ها و طرح‌هاي در دست اقدام و محدوديت‌هاي شرکت ملي نفت ايران در تأمين منابع مالي از طريق بودجه‌هاي مصوب سالانه و ساير منابع در چارچوب قوانين موجود، مديريت سبد طرح‌ها و پروژه‌هاي اين شرکت به منظور افزايش بهره‌وري با استفاده از منابع محدود فعلي ضرورت دارد.
مديريت برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي نفت در مقاله‌اي تحت عنوان«مديريت بهينه سبد طرح‌هاي سرمايه‌اي شرکت ملي نفت ايران» به تشريح الزامات بهره‌مندي اين شرکت از رويکرد مديريت سبد پروژه‌ها پرداخته و عنوان کرده است: اجرايي شدن اين بسته در گرو ايجاد ساختارهاي تخصصي کارا، حمايت مديران ارشد و آموزش نيروي انساني مربوطه است، اما؛ مديريت سبد پروژه‌ها چيست و چه مزيت‌هايي، اجراي آن را الزام‌آور مي‌کند؟
بر اساس اين مقاله، مديريت سبد پروژه‌ها رويکردي برگرفته از دانش مديريت پروژه است با اين مضمون که در اين سيستم، مديريت بر ترکيبي از پروژه‌ها به منظور دستيابي به اهداف استراتژيک سازمان مدنظر قرار مي‌گيرد. اجرايي شدن اين رويکرد منافع متعددي به همراه دارد که از جمله آن مي‌توان به دستيابي به ارزش جمعي بالاتر و ريسک جمعي پايين‌تر براي پروژه‌هاي سازمان، ساماندهي سرمايه‌گذاري‌ها براي افزايش بهره‌وري سرمايه، درک جامع از وضع عملکرد و تضمين حسن هم‌جواري بين پروژه‌هاي سازمان اشاره کرد.
به طور کلي رويکرد مديريت سبد پروژه‌ها در دنيا در مدل التزام سود يا التزام بودجه، متناسب با ساختار سازمان اجرايي مي‌شود که در خصوص شرکت ملي نفت ايران از آنجا که تأمين مالي طرح‌هاي اين شرکت بر اساس بودجه مصوب سالانه و احکام و قوانين برنامه‌هاي توسعه ۵ ساله و ساير قوانين مشخص است، مديريت سبد پروژه‌ها در مدل التزام بودجه اجرا مي‌شود که در آن محوريت با بودجه مصوب سازمان و قوانين موضوعه و اهداف استراتژيک تبيين شده در سطح کلان است.
فرايند استقرار نظام مديريت سبد پروژه‌ها شامل ۵ مرحله تشريح وضع پروژه‌ها، تحليل و ارزيابي، اولويت‌بندي، تضمين پروژه‌ها و منابع سازمان و در نهايت مديريت سبد طرح‌ها و پروژه‌ها است. در تعيين ترکيب سبد پروژه‌ها به اين سوال‌ها پاسخ داده مي‌شود که چه ترکيبي از پروژه‌ها بهتر مي‌تواند مأموريت‌هاي سازمان را محقق کند؟ سهم تأثير هر يک از پروژه‌ها در تحقق اهداف سازماني چقدر است؟ و پارامترهاي ريسکي تأثيرگذار بر انتخاب پروژه‌ها آيا به درستي انتخاب شده‌اند؟
بررسي‌ها نشان مي‌دهد از نظر مدل بلوغ سيستم مديريت سبد پروژه‌ها، شرکت ملي نفت ايران در مرحله گذار از مرحله تولد به مرحله تثبيت است. تلاش‌هايي طي ۱۰سال گذشته به منظور اجراي سيستم مديريت سبد پروژه‌ها در اين شرکت انجام شده است که از جمله اين اقدامات مي‌توان به آموزش کارکنان، خريداري نرم‌افزار پورتفوليو و تلاش براي به‌کارگيري آن، تشکيل کميته تخصيص منابع و اولويت‌بندي اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي سرمايه‌اي، انجام مراحل اجرايي پروژه‌هاي نرم‌افزاري نظير ERP و PMIS و نرم‌افزارهاي جم و پيشرفت طرح‌ها اشاره کرد؛ البته بايد توجه داشت اين اقدامات تاکنون نتوانسته است آن‌طور که بايد به اهداف مدنظر در اين زمينه منجر شود. بي‌ترديد اجرايي شدن اين بسته در گرو ايجاد ساختارهاي تخصصي کارا، حمايت مديران ارشد و آموزش نيروي انساني مربوطه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن