تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815140505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدفمند کردن رويدادهاي برنامه نويسي براي توسعه کسب و کار در حوزه ICT ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۲۳ب.ظ)
معاون دولت، مجلس و استانهاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات: هدفمند کردن رويدادهاي برنامه نويسي براي توسعه کسب و کار در حوزه ICT ضروري است موج-معاون دولت، مجلس و استانهاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در اختتاميه نخستين رويداد کارآفريني هکاتون ايران در استان البرز،حضوريافت و گفت:‌ هدفمند کردن رويدادهاي برنامه نويسي درجهت توسعه کسب و کار درحوزه ICT ضروري است
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، براري، معاون دولت، مجلس و استان هاي وزارت ارتباطات در اختتاميه اولين رويداد کارآفريني هکاتون ايران در استان البرز، حضوريافت و با استاندار البرز وجوانان کارآفرين ديدار کرد
دراين ديدار که در محل پارک علم و فناوري استان البرز برگزار شد، براري بر ظرفيت هاي اقتصاد حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات تاکيد کرد و گفت: سهم ICT در اقتصاد دنيا بيش از 2600 ميليارد يورو است که اگر به نسبت جمعيت کشور يک درصد از اين مبلغ در ايران محقق شود، 26 ميليارد يورو يعني حدود 100 هزار ميليارد تومان سهم ايران از اقتصادICT دنيا خواهد بود.
وي تاکيد کرد: کل بودجه عمراني کشور که سالانه محقق مي شود حدود 20 هزار ميليار تومان است اما در حال حاضر حدود35 هزار ميليارد تومان سهم ساليانه فعلي اقتصاد حوزه ICT کشور است و ما بايد تلاش کنيم با توسعه کسب و کارهاي جديد در جذب 65 هزار ميليارد تومان اين اقتصادکوشا باشيم.
معاون دولت، مجلس و استان هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهارکرد: در زمينه نيروي انساني نيز حدود 17 درصد دانشجويان کشور در حوزه ICT تحصيل مي کنند واز 100 دانشجوي اول دانشگاه شريف، 81 نفر در رشته هاي مرتبط با ارتباطات و فناوري اطلاعات تحصيل کرده اند که اين نشانگر حضور نيروي انساني فعال و نخبه کشور، در اين صنعت است.
وي ادامه داد: ‌مهمترين برنامه وزارت ارتباطات توسعه کسب وکار و اشتغال درحوزه ict است و بايد تلاش شود برگزاري اين گونه رويدادها به کسب و کار دراين حوزه منجر شود و وزارت ارتباطات دراين راستا،آمادگي هرنوع همکاري رادارد.
براري تصريح کرد: با اقدامات فراوان وزارت در دو سال گذشته،زيرساختهاي اين حوزه درتمام نقاط کشور توسعه يافته است و فضابراي توسعه خدمات و اشتغال فراهم شده است.
وي با تاکيد بر اين نکته که فناوري اطلاعات در هر صنعتي وارد شود باعث گسترش رفاه و کاهش هزينه ها مي شود،گفت: قبل از ورود فناوري اطلاعات به صنعت بانکداري هزينه هر خدمت در شبکه بانکي بالغ بر 1000 تومان بود که با ورود دستگاههاي ATM اين هزينه به 100 تومان و با ورود بانکداري اينترنتي هزينه هر تراکنش به 15 تومان کاهش يافت و در عين حال دسترسي مردم به خدمات بانکي آسان شد.
براري خاطرنشان کرد: بايد از اقتصاد بزرگ و مناسب اين صنعت، نيروي انساني و زيرساخت مناسب موجود در کشور، استفاده بهينه کرد تا با ايجاد کسب و کارهاي جديد، بتوانيم سهم مناسبي از اقتصاد کشور را در اين صنعت جذب کنيم.
وي ادامه داد:وزارت ارتباطات آمادگي دارد با گروه هاي صاحب ايده حاضر در اين رويداد مذاکره کرده و در خصوص ارائه وام هاي با سود کم براي دست يابي به کسب و کار حمايت لازم رافراهم کند.
هکاتون، يک رويداد کارآفريني در حوزه فناوري اطلاعات است که براي نخستين بار در کشور در استان البرز برگزار شد. اين رويداد به ماراتن برنامه نويسي مشهور است.
در اين رويداد 74 نفر در قالب 13 ايده نوآورانه طي دوروز با هم به رقابت پرداختند و در نهايت از 3 ايده برتر در زمينه کسب و کارهاي نو با جوايز نفيسي تقدير شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن