تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819136810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي برترين‌هاي جشنواره مشارکت ملي گردشگري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۵۴ب.ظ)
5 مهر؛ معرفي برترين‌هاي جشنواره مشارکت ملي گردشگري موج - معاون گردشگري در آستانه روز جهاني گردشگري با تشريح برنامه هاي روز جهاني گردشگري از معرفي برترين‌هاي جشنواره ملي مشارکت گردشگري در روز 5 مهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي رحماني موحد، معاون گردشگري، در نشست اعلام برنامه‌هاي روز جهاني گردشگري که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: برترين‌هاي دومين جشنواره مشارکت ملي گردشگري که امسال در چهار بخش برگزار مي‌شود، در مراسم روز جهاني گردشگري، 5 مهر، معرفي مي‌شوند.
وي ادامه داد: ما تلاش کرديم در جشنواره و نمايشگاه روز جهاني گردشگري، به معرفي ابعاد گردشگري در سطح ملي بپردازيم، در همين راستا يک نمايشگاه تخصصي به مدت 4 روز در بوستان آب و آتش برپا خواهد شد.
رحماني موحد با اشاره به اينکه يکي از بزرگ‌ترين غرفه‌هاي نمايشگاه به معرفي مباحث طبيعت گردي اختصاص يافته است، ادامه داد: اين نمايشگاه با هدف معرفي و فرهنگ سازي ابعاد مختلف گردشگري برپا مي‌شود، آموزش‌هاي پايه، فعاليت‌هاي کانون‌ها، نهادهاي مردمي که در حوزه‌هاي مختلف گردشگري فعال هستند و همچنين معرفي اقوام، آيين‌ها، رسوم، سنت‌ها و شاخصه‌هاي گردشگري در اين نمايشگاه مورد توجه قرار گرفته است.
معاون گردشگري تصريح کرد: در روز 5 مهرماه، مصادف با روز جهاني گردشگري، يک مراسم گراميداشت در سطح داخلي و در تمامي استان‌ها برپا خواهد شد، اين مراسم بستري براي ايجاد صميميت بين خانواده گردشگري است.
وي با اشاره به اينکه مراسم بزرگداشت روز جهاني گردشگري در مرکز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار خواهد شد، اضافه کرد: رونمايي از کارت بانک اعتباري، سيم کارت گردشگر و کارت بيمه از جمله برنامه‌هايي است که در اين مراسم گنجانده شده است، همچنين معرفي برترين هاي حوزه گردشگري در 30 بخش در اين مراسم انجام مي‌شود.
رحماني موحد در ادامه اين نشست به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
معاون گردشگري با اشاره به اينکه صنعت گردشگري، سال‌ها با اين عنوان به کار خود ادامه داده است، تصريح کرد: اين صنعت به دليل کم‌کاري‌هايي که در گذشته وجود داشته به فراموشي سپرده شده بود، اين در حالي است که گردشگري در همه دنيا به عنوان يک صنعت شناخته مي‌شود، در بين فعالان اين حوزه تشکيک‌هايي وجود داشت که با ابلاغ آيين نامه ايجاد و اصلاح اين موارد رفع شد و امروز همه خانواده گردشگري به شکل روشن و شفاف، وظايف و مسووليت‌هاي خود را مي‌دانند.
وي با بيان اينکه روز جهاني گردشگري در هر کشور به صورت ملي برگزار مي‌شود، ادامه داد: کارت اعتباري، سيم کارت گردشگر و کارت بيمه به مرحله اي رسيده است که قابل اجرا و عملياتي باشد و به همين دليل در اين مراسم از اين موارد رونمايي خواهد شد.
رحماني موحد همچنين در حوزه گردشگري حلال و توجه به اين حوزه در مراسم روز جهاني گردشگري، گفت: در نمايشگاه، بخشي به نام زيارت برپا خواهد شد که به معرفي زيارتگاه‌ها، آستان‌هاي مقدس، بقاع متبرکه و اماکن زيارتي مي‌پردازد.
معاون گردشگري ادامه داد: در بحث ساماندهي زوار ورودي به کشور که نيمي از گردشگران خارجي را تشکيل مي‌دهند، اتفاقات و برنامه‌هاي مختلفي انجام شده است که از آن جمله مي‌توان به تفاهم نامه با عراق اشاره کرد؛ چراکه ساليانه يک ميليون و 500 هزار نفر از زوار عراقي به کشور ما سفر مي‌کنند و ساماندهي اين تعداد از گردشگران از اهميت بسياري برخوردار بود.
وي تصريح کرد: مباحث مربوط به ساماندهي گردشگران عراقي حدود 16 ماه طول کشيد و امروز ما در آستانه استقرار دفاتر خودمان در عراق هستيم.
رحماني موحد افزود: گروه‌هايي هستند که بدون وظيفه و مسووليت قانوني اقدام به جابه‌جايي تور مي‌کنند، ما تلاش مي‌کنيم با ساماندهي اين بخش، مشکلات و موانع پيش‌ روي زوار را برطرف کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن