تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813135101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازسازي باغ‌هاي ميوه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۴۶ق.ظ)
بازسازي باغ‌هاي ميوه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزي موج - استان کردستان براي ايجاد باغات ديم و پرورش 27 گونه باغي ظرفيت دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير کل دفتر ميوه‌هاي سردسيري معاونت باغباني وزارت جهاد کشاورزي در نشست با مديران و کارشناسان جهاد کشاورزي کردستان با اشاره به اينکه هم اکنون 8 ميليون هکتار زمين قابل کشت در کشور وجود دارد، گفت: اين وزارتخانه هم اکنون درصدد اصلاح و بازسازي باغ‌هاي ميوه موجود در سطح کشور است.
رويين تن با بيان اينکه توسعه گلخانه‌ها يکي ديگر از اولويت‌هاي کاري وزارت جهاد کشاورزي است افزود: اقتصادي کردن باغات از اهميت بالايي برخوردار است و بايد با نگاهي اقتصادي به احداث و استفاده از باغات توجه کرد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کردستان هم با بيان اينکه بايد در مدت 2 سال 5 هزار باغ ديم در کردستان احداث شود، گفت: بايد با اين روش به توسعه و پيشرفت کشاورزي استان کمک کنيم.
ذوالفقاري از شناسايي 54 هزار هکتار زمين براي ايجاد باغات در استان خبر داد و افزود: با توسعه باغات؛ به ويژه باغات ديم مي‌توانيم در راستاي توسعه و اشتغال‌زايي پايدار گام برداريم.
وي افزود: با اجرا و احداث باغات ديم علاوه بر افزايش درامد روستاييان و ايجاد اشتغال، اهدافي چون توليد پايدار؛ جلوگيري از فرسايش خاک، ذخيره رطوبت و کمک به ذخاير زيرزميني آب و جلوگيري از مهاجرت روستاييان نيز محقق خواهد شد.
در ادامه بابا پيري، مدير کل منابع طبيعي استان کردستان، هم گفت: جنگل‌هاي استان کردستان با 373 هزار و 328 هکتار 5/3 درصد از جنگل‌هاي کشور را شامل مي‌شود.
وي افزود: هم اکنون در کردستان 120 هزار هکتار لکه خالي براي احداث جنگل و باغ وجود دارد که باعث توسعه فضاي سبز و اشتغال‌زايي براي روستاييان خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن