تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816416549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد سازماني کارفرمايي و نظارتي بر نحوه اجراي طرح‌هاي ذيل بند «ق»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۰ب.ظ)
ايجاد سازماني کارفرمايي و نظارتي بر نحوه اجراي طرح‌هاي ذيل بند «ق» موج - شرکت ملي نفت ايران بر آن است با ايجاد سازماني کارفرمايي و نظارتي، نحوه اجراي طرح‌هاي ذيل بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ را با دقت و جامعيت، پايشگري، بررسي و پيگيري کند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، معاون بررسي، امکان‌سنجي اقتصادي و مالي طرح‌هاي برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي نفت ايران، با اعلام اين خبر افزود: طرح تشکيل اين سازمان به معاونت منابع انساني وزارت نفت ارسال شده است و در صورت تصويب وتاييد مفاد آن، سازمان تشکيل مي‌شود.
مشتاقعلي گوهري با اشاره به امضاي قراردادهاي بيع متقابل طرح توسعه جامع و يکپارچه ميدان‌هاي نفتي غرب کارون در استان خوزستان، درباره تکميل فازهاي باقيمانده پارس جنوبي و احداث خطوط لوله سراسري ۶ و ۹ و ۱۱ گاز در استان بوشهر ميان شرکت ملي نفت ايران و شرکت‌هاي سرمايه‌گذار طي هفته گذشته، توضيح داد: اين سازمان نظارتي در صورت شکل‌گيري، متولي نظارت بر اجراي قراردادها و نيز پايش هاي مالي و اقتصادي طرح‌ها مي‌شود.
وي گفت: از آنجا که مدت قراردادها با احتساب دوره‌هاي بازپرداخت، ۵ تا ۷ سال پيش‌بيني شده است، سازمان پروژه‌اي مدنظر به صورت موقت تشکيل مي‌شود و با پايان اجراي پروژه‌هاي عنوان شده، خودبه‌خود منحل خواهد شد.
گوهري افزود: اين سازمان نظارتي در مديريت برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي نفت ايران تشکيل مي‌شود و تحت نظارت اين مديريت فعاليت مي‌کند.
در نشست اخيري که با حضور مدير عامل شرکت ملي نفت ايران، مديران برنامه‌ريزي تلفيقي، امور مالي، امور حقوقي، معاونت سرمايه‌گذاري اين شرکت، کارشناسان ذي‌ربط و مديران عامل شرکت‌هاي نفت و گاز پارس و مهندسي و توسعه نفت برگزار شد، قراردادهاي بيع متقابل طرح توسعه جامع و يکپارچه ميدان‌هاي نفتي غرب کارون، تکميل فازهاي باقيمانده پارس جنوبي و احداث خطوط لوله سراسري ۶ و ۹ و ۱۱ گاز ميان شرکت ملي نفت ايران و شرکت‌هاي سرمايه‌گذار به امضا رسيد و مفاد اين قراردادها در حوزه‌هاي مالي، حقوقي، اجرايي، برنامه‌ريزي، سرمايه‌گذاري و سازوکار بازپرداخت تعهدات و پيوست‌هاي مربوطه مورد بررسي و مطالعه قرار گرفت.
ارزش خالص مجموع قراردادهاي امضا شده، در حدود ۴۴ ميليارد دلار است و سرمايه‌گذاري در اين طرح‌ها در راستاي مفاد بند (ق) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور و ماده (۱۲) قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور انجام مي‌شود.
سرمايه‌گذاران اين طرح‌ها از شرکت‌هاي زيرمجموعه صندوق‌هاي بازنشستگي، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و گروه سرمايه‌گذاري اين صنعت هستند و مدت قراردادها با احتساب دوره‌هاي بازپرداخت، ۵ تا ۷ سال پيش‌بيني شده است.
بر اين اساس، مقرر است بازپرداخت تعهدات سرمايه‌گذاري از محل محصولات توليدي ميدان‌هاي نفتي و گازي و ميزان صرفه‌جويي ناشي از جايگزيني گاز طبيعي با فرآورده‌هاي ميان تقطير نفتي تأمين شود و بخشي از سرمايه اوليه براي هزينه‌هاي سرمايه‌گذاري و تأمين مالي اين طرح‌ها به مبلغ ۶ ميليارد دلار از محل اعتبارات و تسهيلات صندوق توسعه ملي و با مجوز شوراي اقتصاد پرداخت شود.
با اجرا و تکميل اين طرح‌ها روزانه ۵۵۰ هزار بشکه نفت خام، ۷۱۰ هزار بشکه ميعانات گازي و ۴۳۰ ميليون مترمکعب گاز سبک شيرين و سالانه ۶, ۸ ميليون تن گاز مايع، ۶.۵ ميليون تن اتان و ۱.۳ ميليون تن گوگرد به ظرفيت توليد کشور اضافه خواهد شد و ارزش سالانه محصولات توليدي با احتساب قيمت‌هاي روز، به حدود ۵۰ ميليارد دلار مي‌رسد.
در اجراي اين طرح‌ها، حدود ۳ هزار و ۸۰۰ کيلومتر خطوط لوله فشار قوي انتقال گاز سراسري به قطرهاي ۳۰ تا ۵۶ اينچ، ۲۳ ايستگاه تقويت فشار گاز با ظرفيت ۳ هزار و ۷۷۵ مگاوات، ۶ يارد عملياتي و تعميراتي، سامانه‌هاي کنترل و اندازه‌گيري و مخابرات و تله‌متري و تأسيسات جانبي مربوطه با اعتباري معادل حدود ۱۰ ميليارد دلار نصب و احداث و تحويل شرکت ملي گاز ايران خواهد شد.
معاون بررسي، امکان‌سنجي اقتصادي و مالي طرح‌هاي برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي نفت ايران در ادامه مطرح کرد: هم اکنون بخش‌هاي مهمي از طرح يکپارچه توسعه ميدان‌هاي نفتي غرب کارون به‌ويژه در حوزه‌هاي ياران جنوبي و آزادگان جنوبي با استفاده از منابع و اعتبارات شرکت ملي نفت ايران در دست توسعه و اقدام است.
به گفته گوهري، فاز يکم ميدان‌هاي آزادگان شمالي و يادآوران با استفاده از حدود ۵ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي در قالب قراردادهاي بيع متقابل، مراحل پاياني توسعه و اجرا را مي‌گذراند و با ظرفيت توليد مجموع ۱۶۰ هزار بشکه نفت خام در روز امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي تصريح کرد: همچنين همه فازهاي باقيمانده پارس جنوبي (به جز فاز ۱۱) نيز با استفاده از اعتبارات وزارت نفت و اعتبارات بانکي و تسهيلات صندوق توسعه ملي در دست توسعه قرار دارند و قرارداد منعقد شده با سرمايه‌گذار در راستاي تکميل و تسريع اجراي طرح‌ها برنامه‌ريزي شده است.
شايان ذکر است که در قالب بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳، بخشي از طرح احداث خط لوله ششم سراسري گاز نيز توسط شرکت ملي گاز ايران اجرا شده و در مدار بهره‌برداري قرار گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن