تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814723325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنياي امروز نيازمند سياست عالي علوي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۶ق.ظ)
معاون کنسولي وزارت امور خارجه: دنياي امروز نيازمند سياست عالي علوي است موج - قم - معاون کنسولي و امور مجلس وزارت امور خارجه گفت: دنياي امروز نيازمند سياست عالي علوي است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، معاون کنسولي و امور مجلس وزارت امور خارجه در آيين اختتاميه ششمين اجلاس بين المللي دکترين جهاني دهه غدير در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه (س)، با اشاره به ويژگي هاي جهان امروز اظهار کرد: جهان امروز با همه ويژگي هاي مثبت در برخي از حوزه ها به شدت دچار مشکل است که سياست علوي برآمده از اسلام مي تواند در قبال اين سکولاريسم قد علم کند و آنان را حل نمايد.
وي بيان کرد: همه فکر مي کردند که پس از وقوع جنگ هاي جهاني اول و دوم و کشتارهايي در اين جنگ ها، ديگر بشر به سراغ جنگ نمي رود، ولي پس از آن نيز شاهد جنگ هايي در نقاط مختلف جهان مانند جنگ ويتنام و غيره بوديم.
حسن قشقاوي خاطرنشان کرد: بنا به آمار سازمان صليب سرخ جهاني پس از 11 سپتامبر در اين مدت بين 80 تا 100 هزار نفر انسان در جنگ ها کشته شده اند.
معاون کنسولي و امور مجلس وزارت امور خارجه ، با اشاره به کشتار انسان هاي بيگناه در جنگ هاي مختلف مانند کشور يمن تاکيد کرد که امروز جهان در جنگ دارد مي سوزد و همين الان چه بسيار کودکان و زناني که در يمن و ساير نقاط دارند کشته مي شوند.
وي اظهار کرد: وقتي در جهان؛ سياست بر اساس قدرت و ساختار آن سکولار باشد، جايگاه سياست خداگونه نباشد و مبدا آن به پروردگار متصل نباشد، اين گونه انسان ها در جنگ ها کشته مي شوند و اين امر نشان مي دهد که جهان امروز براي مبارزه با جنگ طلبي ها به دکترين جهاني غدير نياز دارد.
حسن قشقاوي مساله ديگر را در دنياي امروز نهاد خانواده دانست و گفت: امروز همه عرصه ها بر اساس سياست سکولار و بي حد و حصر حاکم برجهان در جهت گسست و سستي خانواده هاست و طلاق سفيد و جشن طلاق نيز بر اين اساس صورت مي گيرند.
معاون کنسولي و امور مجلس وزارت امور خارجه با بيان اينکه تنها آموزه غدير است که مي تواند مشکل خانواده را در دنياي امروز حل کند، اضافه کرد: در حالي که در جهان امروز همه تشويق ها به سمت سست کردن نهاد خانواده هاست، اما در مکتب حضرت علي (ع) بر مساله توجه به همسر و فرزندان، تقويت کانون خانواده و تحکيم بنيان خانواده تاکيد شده است.
وي مشکل ديگر جهان امروز را حفاظت از محيط زيست دانست و گفت: امروز با مسائلي همچون گازهاي گلخانه اي، آسيب ديدن لايه اُزُن و خشکسالي مواجه هستيم؛ اين بحران محيط زيست را، جز مکتب عالي علوي چه کسي مي تواند حل کند؟ آيا نبايد به سياست هاي امام علي (ع) برگرديم؟ سياست هاي عالي علوي که در مورد مراعات حقوق حيوانات و گياهان آمده است.
قشقاوي با بيان اينکه آيا جهان و تمدن غرب توانست شکاف غني و فقير را حل کند؟ اظهار کرد: دنياي امروز نيازمند سياست عالي علوي است و با آن مي توان مشکلات جهان امروز را حل کرد.
معاون کنسولي و امور مجلس وزارت امور خارجه بي عدالتي حاکم بر جهان را مشکل ديگر دنياي امروز برشمرد و گفت: وقتي قدرت را اينگونه تعريف مي کنيم که هرگونه آن را به دست آورديم مشروع است، بي عدالتي و تبعيض به وجود مي آيد.
وي، با بيان اينکه اگر محبان اهل بيت (س) را در نظر بگيريم درجغرافياي جهان اسلام اکثريت با محبان اهل بيت (س) است، گفت: نسبت به بقيه همه بايد سعي کنيم که هزينه دشمني کم شود.
وي افزود: اين بدين معنا نيست که دشمن با ما دوست شود و گذشته تاريخي و دشمني را فراموش کنيم بلکه تلاش کنيم که هزينه دشمني کم شود درسياست خارجي، در مذاکرات، در گفت وگوها و در توافق ها؛ من برداشتي غير از اين ندارم.
ششمين اجلاس بين المللي دکترين جهاني دهه غدير با عنوان در عرصه تجلي دهکده جهاني، معرفت از ديدگاه و منويات مرجعيت و فقاهت، زعامت و رهبري در زمان غيبت به مدت يک روز در قم برگزار شد.
در آيين اختتاميه اين اجلاس؛ حضرات آيات عبدالله نظري خادم الشريعه، سيد علي اکبر سجادي و محمدعلي فيض گيلاني از استادان برجسته حوزه هاي علميه مازندران و قم، نمايندگان بيوت مراجع عظام، سيد مهدي صادقي استاندار قم، جمعي از استادان برجسته حوزه هاي علميه، فضلا و طلاب و شخصيت هاي دانشگاهي و جمعي از مسوولان استاني و کشوري حضور داشتند.
نخستين اجلاس مذکور در دهه غدير سال 1386 در استان مازندران و در سال هاي بعد در استان هاي خراسان رضوي، تهران و فارس برگزار شد.
واقعه تاريخي غدير خم از بزرگ ترين اعياد در تاريخ تشيع محسوب مي شود و بر همين اساس از اهميت ويژه در بين شيعيان برخوردار است.
از روز عيد قربان تا روز عيد سعيد غدير خم به عنوان دهه غدير نامگذاري شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن