تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814740804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشديد برخورد با فروشندگان غيرمجاز مکمل‌هاي ورزشي در آبادان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ شهريور ۱۳۹۴ (۴:۴۳ق.ظ)
تشديد برخورد با فروشندگان غيرمجاز مکمل‌هاي ورزشي در آبادان موج - دارو و مکمل‌هاي ورزشي که از مبادي غير قانوني وارد کشور شده‌اند قابل اعتماد نيستند و با فروشندگان آن‌ها برخورد قانوني صورت مي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي جعفري، اظهار داشت: متاسفانه استفاده از داروهاي نيروزا به منظور افزايش حجم عضله يا با هدف زيبايي در ميان جوانان شايع شده است.
وي افزود: برخي نيز براي شرکت در مسابقات بدن سازي از اين داروها استفاده مي‌کنند در حالي که شناخت درستي نسبت به اين داروها نداشته و بدون نسخه پزشک متخصص اين کار را انجام مي‌دهند.
معاون غذا و داروي پزشکي آبادان عنوان کرد: البته مشکلي که در سال‌هاي اخير خود را به صورت جدي نشان داده است مصرف مواد نيروزاي غير مجاز در افراد غير ورزشکار است.
وي با اشاره به تاثيرات منفي استفاده ناآگاهانه از داروها و مواد نيروزا، اظهار کرد: با توجه به اين عدم آگاهي، افراد غير ورزشکاري که از اين داروها استفاده مي‌کنند ناخواسته دچار عوارض داروهاي مصرف شده مي‌شوند.
جعفري با بيان اينکه استفاده از اين داروها و ميزان مصرف آن‌ها بايد حتماً تحت نظر کارشناسان و پزشکان متخصص باشد، افزود: افراد مي‌توانند با مراجعه به متخصصين طب ورزشي، تغذيه و رژيم درماني مکمل ورزشي مناسب مصرف کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي آبادان تصريح کرد: مکمل‌هاي ورزشي نوعي دارو محسوب مي‌شوند و جاي فروش دارو در داروخانه است.
وي بيان کرد: از آنجايي که مکمل‌هاي ورزشي که از طريق ديگر کانال‌ها و به صورت غير مجاز توسط دست فروشان، مکمل فروشي‌ها و باشگاه‌هاي ورزشي عرضه مي‌شود هنگام ورود به کشور مورد آزمايش قرار نگرفته و سلامت آن‌ها توسط وزارت بهداشت تأييد نشده است به هيچ وجه قابل اعتماد نيستند.
جعفري اظهار داشت: بازرسان معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکي آبادان به همراه مأموران اداره اماکن نيروي انتظامي با تشکيل يک تيم واحد، مکان‌هاي عرضه غير قانوني مکمل‌ها مورد بازديد قرار مي‌دهند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي آبادان با بيان اينکه اين بازديدها به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: با متخلفين مطابق قوانين و مقررات برخورد خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن