تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816273953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه اردوغان سبب شکل‌گیری بحران پناهجویان در اروپا شد؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چگونه اردوغان سبب شکل‌گیری بحران پناهجویان در اروپا شد؟
بحران پناهجویان در اروپا که در قالب جریان یافتن سیل عظیمی از جنگ زدگان به سوی کشورهای اروپایی نمود پیدا کرده، مهمترین مسئله ای است که این روزها ذهن سیاستمداران این کشورها را به خود مشغول کرده است. در این میان، به نظر می رسد ترکیه که به عنوان گذرگاه این مهاجران به سوی اروپا شناخته می شود، در تلاش برای بهره برداری از این بحران به نفع خود است.
کد خبر: ۵۳۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ - 18 September 2015



چگونه اردوغان سبب شکل‌گیری بحران پناهجویان در اروپا شد؟
بحران پناهجویان در اروپا که در قالب جریان یافتن سیل عظیمی از جنگ زدگان به سوی کشورهای اروپایی نمود پیدا کرده، مهمترین مسئله ای است که این روزها ذهن سیاستمداران این کشورها را به خود مشغول کرده است. در این میان، به نظر می رسد ترکیه که به عنوان گذرگاه این مهاجران به سوی اروپا شناخته می شود، در تلاش برای بهره برداری از این بحران به نفع خود است.


به گزارش «تابناک»، پایگاه تحلیلی «المانیتور» در مطلبی به موضوع بحران پناهجویان در اروپا پرداخته و می نویسد اگر بخواهیم یک نفر را به عنوان مسئول سرایت دادن این بحران از خاورمیانه به قلب اروپا معرفی کنیم، وی کسی نیست به جز رجب طیب اردوغان، نخست وزیر سابق و رئیس جمهور فعلی ترکیه


وقتی که چهار سال پیش، جنگ داخلی در سوریه آغاز شد، ترکیه نخستین کشوری بود که پناهجویان سوری را در خاک خود پذیرفت. در آن زمان، اردوغان، اسد را از جایگاه یک متحد استراتژیک به جایگاه دشمن شماره یک خود تغییر مکان داده بود و امید داشت که با پذیرش پناهجویان، بتواند ناتو را قانع کند به اقدامی قاطع علیه دولت اسد در سوریه دست بزند. 


اما زمانی که اردوغان دریافت که ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی تمایلی به انجام اقدام نظامی علیه دولت دمشق ندارند، توجه خود را متوجه گروهی کرد که اکنون با عنوان داعش شناخته می شود. از آن زمان تاکنون، گزارش های مختلفی در رسانه های ترکیه منتشر شده که از حمایت اطلاعاتی و همچنین مالی دولت ترکیه از داعش حکایت دارد. 


در حقیقت، اقدامی که اردوغان انجام می داد این بود که با یک دست، منابع مالی در اختیار داعش قرار می داد و با دست دیگر، پناهجویان سوری را به سوی خود می خواند. وی بر این باور بود که هرچه شمار آوارگان سوری بیشتر شود، کار او برای قانع کردن جامعه بین المللی جهت برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه ساده تر خواهد بود. به همین منظور، مقامات ترکیه از خروج پناهجویان از این کشور و رفتن به کشورهای ثالث جلوگیری می کردند. 


در ابتدا، ترکیه هرچه در توان داشت انجام داد تا مسیرهای دریایی که امکان تردد از آن ها به سوی اروپا وجود دارد را مسدود کند. با این وجود، بعدتر و زمانی که از یک سو مشخث شد ناتو تمایلی به اقدام برای براندازی اسد ندارد و از سوی دیگر، داعش نتوانست اهداف مورد نظر اردوغان را تأمین کند، آنکارا تصمیم گرفت با سرایت دادن بخشی از فشار به سوی اروپا، کار را برای غربی ها سخت تر کند. طی چند ماه اخیر، ترکیه از متوقف کردن پناهجویانی که به سوی غرب می روند، دست برداشت. گفته می شود در حال حاضر، همان نیروهای امنیتی ترکیه که جلوی پناهجویان را می گرفتند، به قاچاقچیان انسان کمک می کنند تا آن ها را به اروپا برسانند.


در تاریخ 11 سپتامبر، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، کنسول کشورش را در بدروم ترکیه از کار برکنار کرد؛ زیرا وی در کار قاچاق انسان به اروپا دست داشت. در تصاویری که بعداً از کانال 2 تلویزیون فرانسه پخش شد، همین فرد اشاره می کرد که شهردار بدروم، رئیس بندرگاه این شهر و همچنین فرماندار منطقه، همگی در کار قاچاق انسان به سوی اروپا دست دارند. 


واضح است که هیچ یک از این اقدامات بدون اطلاع اردوغان قابل انجام نبوده است. برای مدت چهار سال، اردوغان پناهجویان را به این امید نگه داشت که از آن ها برای براندازی اسد استفاده کند. از آنجا که همه طرح های رئیس جمهور ترکیه در این زمینه شکست خورد، وی تصمیم گرفت فشار انسانی غیرقابل تحملی را به قلب اروپا وارد کند. به نظر می رسد وی امیدوار است با این کار، کشورهای عضو ناتو را وادار کند که «ریشه مشکل» را هدف قرار داده و علیه دولت اسد دست به اقدام نظامی بزنند. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن