تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816708463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ژرمن ها بازار اپلیکیشن ها را قبضه می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: ژرمن ها بازار اپلیکیشن ها را قبضه می کنند فناوری اطلاعات > ارتباطات - ایران نوشت: صنعت آی‌تی یکی از حوزه‌های تأثیرگذار در اقتصاد جهان محسوب می‌شود و در این حرفه اثرگذاری طراحی اپلیکیشن‌ها حرف اول را می زند

اپلیکیشن‌هایی که حالا دیگر به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها محدود نمی‌شوند بلکه دامنه آنها تا شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های هوشمند هم گسترده شده و همین موضوع، دلیلی محکم بر حضور پررنگ اروپایی‌ها در این حوزه است به صورتی که در سال جاری، برای نخستین بار ارزش بازار اپلیکیشن‌های آلمان از یک میلیارد یورو گذشت. گفته می‌شود اروپا خانه بسیاری از طراحان بزرگ اپلیکیشن‌های موفق بویژه در حوزه بازی‌های تلفن همراه است و نیمی از 50 اپلیکیشن برتر جهان که همگی در 5 کمپانی بازی ساخته شده‌اند را می‌توان در اروپا مشاهده کرد. از این کمپانی‌های موفق می‌توان به Rovio, King, Wooga, Supercell, Outfit7 و Nordeusاشاره کرد.
19درصد درآمد جهانی اپ در دست اروپا
نتیجه تحقیق مشترک گروه صنعت دیجیتالBitkom و مؤسسه پژوهشی research2guidance نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا در سال 2014 با درآمدی معادل 5/16میلیارد دلار، 19درصد از درآمد جهانی اپ را در اختیار داشت در حالی که سایر نقاط جهان یعنی 81درصد باقیمانده، درآمدی معادل 8/69 میلیارد دلار از محل اپلیکیشن‌ها داشته‌اند. همچنین در این گزارش آمده است که اپلیکیشن‌ها در مجموع باعث ایجاد یک میلیون شغل در اتحادیه اروپا شده‌اند، در سال 2014 حدود 670هزار شغل به طور مستقیم با طراحی و فروش اپلیکیشن‌ها مرتبط بوده است که این رقم نسبت به سال 2013 حدود 26 درصد افزایش داشته است و البته در سال جاری نیز این افزایش دیده می‌شود. البته این افزایش رشد در حالی است که بسیاری از استارتاپ‌ها، علاقه چندانی به ماندن در اروپا ندارند و بیشتر آنها راهی سانفرانسیسکو می‌شوند تا تجارت خود را گسترده‌تر کنند. در این گزارش همچنین آمده است که اگر قانونگذاران اتحادیه اروپا در زمینه مالیات، ارائه تسهیلات و... با این استارتاپ‌ها همکاری بیشتر داشته باشند بی‌شک بر اقتصاد آنها تأثیری شگرف خواهد داشت.
شاید بتوان آلمان را موفق‌ترین عضو اتحادیه اروپا در زمینه اقتصاد اپلیکیشن‌ها دانست، چرا که شاهد رشد فزاینده کاربران گوشی هوشمند و تبلت‌ها، فناوری پوشیدنی، خانه هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند و... هستیم. محققان این دو شرکت انتظار دارند تا پایان سال جاری میلادی، آلمان حدود 3/1میلیارد یورو در زمینه اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند درآمد داشته باشد که این رقم نسبت به سال قبل از آن 41درصد افزایش نشان می‌دهد و نسبت به 2 سال قبل نیز دو برابر شده است. در سال 2013 بازار اپلیکیشن در آلمان ارزشی معادل547میلیون یورو داشت که در سال 2014 به 910میلیون یورو رسید و امسال هم که گفته می‌شود از مرز یک میلیارد یورو خواهد گذشت.
اینترنت چهارمین تفریح آلمانی‌ها
برنارد رولدر مدیرعامل گروه صنعت دیجیتالBitkom در این زمینه می‌گوید: رشد تولید اپ‌های گوناگون و استفاده کاربران از آنها درآلمان بدون وقفه ادامه دارد و این موضوع را می‌توان به روند رو به رشد استفاده مردم از تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و... نسبت داد.
همچنین باید گفت که کاربران آلمانی نسبت به گذشته، ساعات بیشتری را آنلاین هستند امروزه 3نفر از هر 4 آلمانی، حداقل هفته‌ای یک بار از اینترنت استفاده می‌کنند. در این گزارش همچنین آمده است آلمان یکی از کشورهای طرفدار تفریح و سرگرمی شناخته شده است که درآن مشاهده تلویزیون جایگاه نخست را دارد، گوش دادن به رادیو، دومین تفریح پرطرفدار آنهاست و پس از آن نیز ترجیح می‌دهند ساعاتی از روز را به مکالمه‌های تلفنی با دوستان، اعضای خانواده و همکاران خود اختصاص دهند. علاقه به اینترنت در میان آلمانی‌ها به رتبه چهارم صعود کرده است و به همین دلیل میزان خرید اپلیکیشن‌ها نیز افزایش یافته است. در این گزارش همچنین آمده است که تنها در عرض 5سال تعداد کاربران اینترنت در آلمان 25درصد افزایش یافته است حالا 99درصد نوجوانان و جوانان آنلاین هستند که این، خبر خوشی برای بازار اپلیکیشن‌ها و طراحان این اپ‌ها در آینده محسوب می‌شود با این وجود، مؤسسه research2guidance به سازندگان اپلیکیشن‌ها و طراحان آن هشدار می‌دهد که کمی مراقب باشند و احتیاط کنند، چون این بدان معنا نیست که همه طراحان آلمانی اپلیکیشن‌ها، مشمول این فروش عالی بازار اپ و کسب موفقیت شده‌اند یا می‌شوند.
اندروید از IOSپیشی گرفت
وقتی از موفقیت اپ‌ها سخن می رود موضوع رقابت اندروید و IOS به میان می‌آید. در چند سال گذشته، موفقیت اپلیکیشن‌های اندرویدی در آلمان افزایشی چشمگیر داشته است و این افزایش سریع، آلمان را به یکی از بزرگترین هدف برای ناشران بین‌المللی اپلیکیشن‌ها تبدیل کرده است همان طور که برای طراحان آلمانی نیز فرصتی مناسب را فراهم کرده است. با وجود موفقیت اپل و رونمایی از نمونه‌های جدید آیفون ولی هنوز هم سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن‌های مرتبط با آن حرف نخست را می‌زنند طوری که درآمد <گوگل پلی> در آلمان در سال 2014، به تنهایی حدود 150درصد رشد داشت و این رقم برای نخستین بار از اپ استورهای اپل پیشی گرفت.
برای اینکه بدانیم چقدر فروش اپلیکیشن‌های مرتبط با اندروید در این کشور پیشرفت داشته است، بهتر است نگاهی هم به دیگر کشورها داشته باشیم به‌عنوان مثال در بریتانیا به‌عنوان بزرگ ترین بازار اپلیکیشن اروپا، درآمد ماهانه ناشی از فروش اپ‌های iOSکمتر از 200میلیون دلار بوده است در حالی که این رقم برای اپ‌های گوگل پلی، در ماه به کمتر از 100میلیون دلار رسید به بیان دیگر اپ‌های iOS همچنان از نظر درآمد در صدر قرار داشتند. در حالی که در آلمان اوضاع به گونه‌ای دیگر است و ارزش بازار اپلیکیشن‌های اندرویدی بالاتر از iOS است. اما آیا همچنان اپ‌های اندرویدی، اپلیکیشن‌های iOS را پشت سر می‌گذارد؟ این سؤالی است که مؤسسه پژوهشی IDC به آن پاسخ داده است. این مؤسسه تخمین می‌زند که در 4سال آینده، می‌توانیم شاهد رشد 35درصدی وسایل اندرویدی باشیم و به تبع آن، درآمد گوگل پلی نیز افزایش می‌یابد. البته این به این معنا نیست که مردم وسایل مبتنی بر سیستم عامل iOS را کنار گذاشته و رشد آنها کاهش یافته است بلکه تنها می‌توان گفت رشد این وسایل و اپ‌های مرتبط با آن، در آلمان روند کندتری به خود گرفته است.
به هرحال هرچند بازار اپلیکیشن‌ها در اروپا رشدی مناسب دارد ولی این رشد در بازارهای آسیا سریع تر است و اگر کمپانی‌های فعال اروپایی در حوزه اپلیکیشن‌ها بخواهند درآمد بیشتری داشته باشند باید سراغ بازارهای آسیایی بروند. برخی نیز معتقدند که رشد درآمد اپلیکیشن‌ها در سال‌های آینده از آن بازارهای نوظهور در آسیای جنوب شرقی خواهد بود طوری که فروش گوشی هوشمند در این کشورها در سال گذشته تقریباً 3برابر اروپا بوده است و باید گفت که در هندوستان و چین به تنهایی، بیش از 40میلیون کاربر جدید تلفن هوشمند حضور دارد که این موضوع می‌تواند موتور محرکه‌ای برای رونق بازار اپلیکیشن‌ها و تأثیر آن بر اقتصاد باشد.
گفتنی است از فاکتورهایی که باعث افزایش رشد درآمد اپلیکیشن‌ها در اروپا و جهان می‌شود و در اقتصاد تأثیری عمده دارد، می‌توان به افزایش تعداد دانلودهای هریک از کاربران، افزایش تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند، افزایش تعداد طراحان اپلیکیشن‌ها و افزایش توجه به وسایل مرتبط به اینترنت در بازارهای نوظهور اشاره کرد. 5656  

کلید واژه ها: اپلیکیشن -




پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 11:05:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن