تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802765317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صحبت های ملی پوشان کشتی آزاد پس از مسابقات جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: صحبت های ملی پوشان کشتی آزاد پس از مسابقات جهانی
تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از کسب مقام دومی رقابت‌های جهانی به تهران بازگشت.
به گزارش خبرنگار گروه ورزش حوزه کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان: کشتی‌گیران کشورمان که موفق به کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات جهانی 2015 لاس‌و‌گاس شده‌اند زیر امواج شدیدی از انتقادات قرار گرفتند و خیلی‌ها نتایج کسب شده را در حد و اندازه تیم ملی کشتی آزاد نمی‌دانستند اما کشتی‌گیران و کادر فنی نظرات متفاوتی داشتند. در همین خصوص خبرنگار حوزه کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان سوالاتی را از کادر فنی و بازیکنان در خصوص این نتایج مطرح کرد.


محسن حاجی‌پور، کشتی‌گیر فرنگی کشورمان که به دلیل بازنگشتن با تمی ملی کشتی‌فرنگی شایعاتی در خصوص پناهندگی‌اش به آمریکا شنیده می‌شد.


- شایعاتی در مورد شما شنیده می‌شد، از بازگشتتان توضیح دهید؟
من خودم مدتی است که در شوک هستم این صحبت‌ها تعجب دارد، متاسفانه خیلی از افراد نامطلع دست به دست هم دادند و شایعاتی را مطرح کردند و باعث نگرانی خودم و خانواده‌ام شده‌اند. من با اطلاع مسئولین فدراسیون قرار بود با تیم ملی آزاد به ایران بازگردم اما افراد نامطلع شایعاتی را مطرح کردند و باعث شدند این مسائل به وجود بیاید. شما مطمئن باشید من هیچگاه خاک وطنم را با دنیا عوض نمی‌کنم چه برسد بخواهم به کشور دشمنی مثل آمریکا پناهنده شوم. مطمئن باشد چنین خبری نیست خدا را شکر می‌کنم که در ایران بازی می‌کنم و بارها پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بالا بردم و حتی در مسابقات جهانی 2011 مقابل رژیم اشغال‌گر قدس حاضر نشدم و همیشه موانع آرمان‌های نظام جمهوری بوده‌ام.


- به نظرت شما یک مقدار دیر تکذیب نشد؟
 بله دیر تکذیب شد این شایعه به قدری بزرگ بود که باعث نگرانی همه شد مطمئن باشید صد در صدبازگشت من با تیم ملی آزاد با هماهنگی مسئولین بوده است.

علی بیات مدیر تیم‌های ملی


- مسابقات چگونه بود؟
مسابقات بد نبود اما بچه‌های ما استحاق بیشتری داشتند متاسفانه مقداری بد آوردیم.
حاجی پایش شکسته بود اما ما او را با خودمان بردیم فرصت کمی برای مداوای وی داشتیم اما آن طور که باید و شاید جواب نداد. بهنام اسلام‌پور یک مقدار بدشانسی آورد اما به هر حال توان ما همین بود و سایر تیم‌ها تدارکات بهتری داشتند و هفت الی ده روز زودتر از ما به محل مسابقات رفته بودند.
ما هر چه در توان داشتیم به نمایش گذاشتیم و بازیکنان بسیار زحمت کشیدند و امیدوارم مردم این نتایج را از ما قبول کنند و به امید خدا بتوانیم در المپیک جبران کنیم.


کریمی: تجربه کافی برای مدال طلا نداشتم


- مسابقات چگونه بود؟
به هر حال مسابقات جهانی قبل از المپک بود و تمام تیم‌ها با حداکثر توان و نیرو در مسابقات حاضر شده بودند که سهمیه المپیک را کسب کنند تعداد کشتی‌گیران هم خیلی زیاد بود و خوشبختانه موفق شدم کشتی‌های نسبتاً خوبی بگیرم و همه مدال و سهمیه المپیک را کسب کنم.


-        همه از شما و بقیه بچه‌ ‌ها انتظار مدال طلا داشتند اما چه شد؟
 هدف خود من هم طلا بود و برای کسب مدال طلا راهی مسابقات شده بودم ولی تجربه کافی نداشتم و اولین بار بود که در مسابقات جهانی حاضر می‌شدم. یک رقابت بسیار سنگین و فشرده با رقیب اوکراینی‌ام داشتم ولی اسم من را بالافاصله خواندند و فرصت نبود تا خودم را بازسازی کنم. ولی امیدوارم در آینده بتوانم جبران کنم.


- المپیک را چگونه می‌بینی ؟
خوشبختانه این افتخار نصیب من شد که این دو بنده را در المپیک به تن کنم و امیدوارم در آن جا بهتر باشم.


-      پروازتان چگونه بود
زمانی که از آمریکا به امارات می‌رفتیم در فرودگاه دبی فرود بدی داشتیم و من خودم ترس سقوط را داشتم.


بنی تمیم: بچه‌ها فراتر از توانشان زحمت کشیدند


- بازی‌ها را چطور دیدید؟
خوشبختانه تمیم که انتخاب شد و به مسابقات جهانی اعزام شد کاملاً از میان مسابقاتی که برگزار شده بود انتخاب شده بودند و علی‌رغم این که 6 نفر از 8 نفر ما که برای اولین بار بود که در مسابقات جهانی حاضر می‌شدند موفق شدند خودشان بسیار خوب و آماده نشان دهند و همان مقامی که در دوره گذشته توسط با تجربه‌ها کسب شده بود را بدست آوردند.


- خیلی‌ها انتظار طلا داشتند چه اتفاقی افتاد؟
شاید حلقه مفقودی این تیم مدال طلا بود انصافاً تیم خوبی داشتیم ولی این اشکال را قبول داریم به هر شکل رنگ طلا برای همه یک مقدار جذاب‌تر است. بچه‌ها خیلی بیشتر از حد توانشان زحمت کشیدند و همه شاهد بودیم که حسن رحیمی با یک اشتباه مدال طلا را از دست داد.
وی با قرعه سختی روبه‌رو شد و با وجود آن که 2-3 روز از رقابتش گذشته هنوز صورتش ورم دارد و نشان می‌دهد که چقدر از جان‌و‌دل مایه گذاشته که بتواند همین مدال نقره رابه دست‌آورد. در مجموع باید از صمیم قلب از تک‌تک  این بازیکنان برای کسب این مقام تشکر کرد.


احمد محمدی: خداروشکر توانستیم 5 سهمیه را کسب کنیم


- مسابقات چگونه بود؟
به هر حال مسابقه جهانی قبل از المپیک بود و همه کشورها برای کسب سهمیه المپیک می‌آیند ما هم خدا را شکر، توانستیم از 6 سهمیه ممکن 5 سهمیه را کسب کنیم و به امید خدا یک سهمیه دیگر را در مسابقات آتی بدست می‌آوریم.


-     پرواز چگونه بود؟ بچه‌ها معتقد بودند که هواپیما فرود خوبی نداشته؟
به هر صورت 17 ساعت پرواز یک مقدار سختی دارد و این از پیشامدهایست که خیلی اتفاق می‌اقتد.


حسن رحیمی: هنوز جای کبودی را به یادگار دارم

- نظرت در مورد نایب قهرمانی جهان که توسط تیم ملی کشتی کسب شد چیست؟
همه زحمت کشیدند و بسیار تلاش کردند تا هم سهمیه را کسب کنند و هم این که بتوانند برای تیم مدال کسب کنند ولی به هر حال تیم روسیه تیم بسیار قدرتمندی بود و توانست به غیر از یک یا دو وزن در سایر وزن‌ها سهمیه المپیک را کسب کند.
خدا را شاکریم که ما هم توانستیم با هر زحمت و تلاشی که بود سهمیه المپیک بگیریم و امیدواریم بچه‌ها در مسابقات آتی بتوانند جبران کنند و در سهمیه باقی‌مانده را نیز کسب کنند.


- مدال طلا در کاروان ما نبود نظرت در این رابطه چیست؟
نمی‌دانم چه بگویم خود من کشتی را در 15 ثانیه واگذار کردم و دستم به مدال طلا نرسید ولی در کل بچه‌ها جوان هستند و امیدوارم در آینده بتوانیم رنگ‌های مدال‌هایمان را بهتر کنیم.


-      هنوز جای کبودی هست؟
بله هنوز هست و یادگاری است از حریف ونزوئلایم که با سر به صورت من زد به هر حال داوری‌ها هم به نفع آن‌هاست و همه تلاش می‌کنند تا ایرانی‌ها نتیجه لازم را نگیرند. اما در انتها تصمیم گرفتیم به سراغ مربی تیم ملی و سخنگوی فدراسیون برویم.


رضا لایق مربی تیم ملی


- سلام عرض می‌کنم خدمت شما، نایب قهرمانی جهان چگونه بود؟
خوب بود، خوشبختانه تیم جوان ما نتیجه خوبی گرفت. در این تیم 6 نفر حضور داشتند که برای بار اول به مسابقات جهانی اعزام می‌شدند ما در مجموع انتظار داشتیم حداقل 2 مدال طلا کسب کنیم بالاخره اتفاقاتی افتاد که این گونه نشد. اما ما در کل با این تیم جوان نقره مورد قبولی کسب کردیم


- جای خالی مدال طلا را احساس نمی‌کنید؟
بله خود ما هم توقع کسب مدال طلا را داشتیم اما بالاخره بقیه تیم‌های حاضر هم تلاش می‌کنند تا نتیجه لازم را کسب کنند.


-       گفته می‌شود که علیرضا کریمی از قطر پیشنهاداتی داشته درست است؟
والا در کشتی این حرف‌ها زیاد است ولی فکر نکنم این گونه باشد. در انتها به سراغ علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون رفتیم و سوالاتی را مطرح کردیم.

علیرضا رضایی: ما سه دوره است که در کورس قهرمان حضور داریم


-      در مورد کسب مقام دومی در جهان توضیح دهید؟
مسابقات سطح خیلی خوبی داشت و بالای 90 کشور در این مسابقات حاضر بودند و اصلی‌ترین سهمیه المپیک هم در این مسابقات تقسیم می‌شد و تمام کشورهایی که خودشان را صاحب عنوان و شانس برای حضور در المپیک می‌دیدند با تمام توان  در مسابقات حاضر شده بودند همچنین این مسابقات به لحاظ سبک چه کیفی، چه کمی دارای سطح بالاتری منسبت به سال گذشته بود.


-     کمبود مدال طلا احساس نمی‌شد؟
چرا همین طور است اما اگر بخواهیم از دو،سه منظر نگاه کنیم امسال در این مسابقات نتایج خوبی را کسب کردیم. حق ما کسب حداقل 2 مدال طلا در این مسابقات بود که متاسفانه آقای رحیمی در 10 ثانیه پایانی بازی را که 4 بر 1 جلو بود را واگذار کرد و در واقع در اثر یک غفلت و اشتباه مدال طلا را واگذار کردیم.
حسن یزدانی هم که کشتی‌‌گیر جوانی است و با 21 سال سن اولین بار است که در مسابقات جهانی کشتی می‌گیرد و طبیعتاً اشتباهاتی که انجام می‌دهد دور از فکر نیست و متصور می‌شود به هر صورت کشتی ورزشی است که باید با زمان پیش برود تا پختگی لازم بدست بیاید.
من فکر می‌کنم تنها نکته سوال بر انگیز برای تیم ما همین مساله باشد به هر حال ما نسبت به دور گذشته پیشرفت بسیاری داشتیم و حالا 3 سال است که در کورس قهرمانی قرار داریم.
2 سال گذشته قهرمان شدیم سال قبل و امسال هم به مقام دومی دست یافتیم در مجموع امسال هم توانستیم از 6 سهمیه موجود 5 سهمیه المپیک را کسب کنیم و به لحاظ امتیازات موفق شدیم از دور گذشته امتیازات بیشتری کسب کنیم.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری







۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن