تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805012265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرو نگه‌داشتن جسد اهداي عضو براي پرداخت هزينه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: گرو نگه‌داشتن جسد اهداي عضو براي پرداخت هزينه
کد خبر: ۵۳۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ - 17 September 2015


مرد ميانسالي كه اعضاي بدن دختر مرگ مغزي خود را اهدا كرده مي‌گويد وقتي براي انجام مراحل قانوني دست به كار شده بودم مسئولان بيمارستان در قبال دريافت هزينه، جسد دخترم را گرو نگه داشته بودند.

به گزارش جوان، ظهر ديروز مرد‌ ميانسالي در حالي كه جامه سياه به تن داشت، وارد شعبه ششم دادسراي جنايي پايتخت شد و به قاضي مديرروستا گفت دختر 23 ساله‌ام دچار مرگ مغزي شده و مي‌خواهم اعضاي بدنش را اهدا كنم اما بيمارستان از من خواسته براي اين كار دستور قضايي داشته باشم. قاضي مدير روستا هم بعد از شنيدن حرف‌هاي مرد داغدار به مديران بيمارستان امام خميني دستور داد طبق ضوابط و قوانين اهداي عضو به درخواست اين مرد عمل كنند.

اين مرد درباره علت اهداي اعضاي بدن دخترش به بيماران نيازمند به خبرنگار ما گفت: دخترم نسرين، متأهل و خانه‌اش هم حوالي خانه خودمان در شهرستان بومهن بود. او عصر روز جمعه هفته قبل با من تماس گرفت و گفت حالش بد است و خواست او را به بيمارستان منتقل كنم. او توضيح داد كه شوهرش در دسترس نيست و خواست خودم را به خانه‌اش برسانم. وقتي به خانه‌اش رفتم گفت به جاي قرص‌هاي آرامبخشي كه مصرف مي‌كرد چند قرص ديگر خورده و حالش بد شده است. من هم او را به درمانگاه بومهن منتقل كردم.

 پزشك درمانگاه بعد از معاينه گفت نسرين دچار مسموميت شده و بايد به بيمارستان ديگري منتقلش كنم به خاطر همين او را به بيمارستاني در شهرستان دماوند انتقال دادم. آن جا بود كه پزشك معالج گفت امكانات بيمارستان براي درمان دخترم كافي نيست. ابتدا به دنبال آمبولانس گشتم اما آمبولانس دولتي وجود نداشت و آمبولانس‌هاي خصوصي هم هر كدام مبلغي بين يك ميليون و 500 هزار تومان تا 2 ميليون تومان درخواست كردند.

سرانجام در حالي كه وضع دخترم خوب نبود يك ميليون و 500 هزار تومان از بستگانم قرض گرفتم. آمبولانس هم دخترم را به بيمارستاني خصوصي در تهران منتقل كرد. در حالي كه اميدوار بودم حال دخترم بهتر شود روز دوشنبه 23 شهريور ماه پزشك معالجش اعلام كرد، دخترم دچار مرگ مغزي شده است. پس از آن به ياد آوردم دخترم مدتي قبل كارت اهداي عضو گرفته و وصيت كرده بود  بعد از مرگش اعضاي بدنش را به بيماران نيازمند اهدا كنيم.

من كارت اهداي عضو را به بيمارستان بردم و خواستم پيكر دخترم را به بيمارستان امام خميني انتقال دهند تا هر چه سريعتر مقدمات اهداي عضو انجام شود اما كاركنان بيمارستان اعلام كردند براي تحويل جسد بايد 18ميليون تومان را كه هزينه بستري چند روزه است، به حساب بيمارستان واريز كنم. به آنها گفتم اگر جسد دير به بيمارستان امام خميني منتقل شود، اهداي عضو با مشكل روبه‌رو مي‌شود و من نمي‌توانم به وصيت دخترم عمل كنم. گفتم ‌كارگري ساده‌ام توان پرداخت اين پول را ندارم. آنها سرانجام 3 ميليون تومان تخفيف دادند و اعلام كردند در صورتي كه 15 ميليون تومان پرداخت كنم جسد را به من مي‌دهند. به ناچار به سراغ فاميل رفتم و با قرض كردن مبلغ 15 ميليون تومان پول را به حساب بيمارستان واريز كردم و جسد را به بيمارستان امام خميني منتقل كردم تا مقدمات اهداي عضو در بيمارستان مسيح دانشوري انجام شود.

در بيمارستان امام خميني بود كه مسئولان آن نامه‌اي به دست من دادند و خواستند به دادسراي جنايي بياورم و دستور قضايي بگيرم.

وي در پايان گفت: بر اساس گفته پزشكان دو چشم، كليه‌ها، ريه، استخوان‌ها و پوست و ديگر اعضاي بدن دخترم كه قابليت اهدا دارد، قرار است به زودي به بيماران نيازمند پيوند زده شود. حالا هم اميدوارم با دستور قاضي اهداي عضو انجام شود و وارد ماجراي تازه‌اي نشوم.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن