تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815582241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویکرد اتحادیه اروپا عامل آوارگی پناهجویان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رویکرد اتحادیه اروپا عامل آوارگی پناهجویان


یک کارشناس سیاسی گفت: اختلاف زیادی بین کشورهای غربی در پذیرش پناهجویان وجود دارد، این در حالیست که پدیده ای که امروز با آن مواجهیم، پیامد اقدامات کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این روزها بحران پناهجویان در اروپا بحث داغ محافل خبری و رسانه‌های دنیاست. بحران مهاجرت و سیل عظیم پناهجویانی که خواهان ورود به اتحادیه اروپا هستند، کشورهای اروپایی را با چالش خاصی در عرصه سیاست‌های داخلی و خارجی مواجه ساخته است. باوجود بزرگ‌نمایی‌های انجام شده، تعداد آوارگان سوریه در اروپا در سال 2011 تاکنون کمتر از 400 هزار مهاجر است که حدود 25 هزار نفر از آن ها از طریق ترکیه و یونان وارد این کشورها شدند. "برنامه پیشخوان خبر" درباره رویکرد اتحادیه اروپا در قبال پناهندگان، با خانم "میشل رنوف" کارشناس مسائل سیاسی در لندن، گفتگویی داشته است.

پیشخوان
این کارشناس سیاسی، درباره دلایل به نتیجه نرسیدن نشست اضطراری اتحادیه اروپا در بحران مهاجران، گفت: اختلاف زیادی بین کشورهای غربی در پذیرش پناهجویان وجود دارد، این در حالیست که پدیده ای که امروز با آن مواجهیم، پیامد کار همین کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. وی ادامه داد: این مردم پناهجو، کسانی هستند که توسط نیروهای آموزش دیده ناتو، ناخواسته وارد جنگ شده اند و امروز به اتحادیه اروپا وارد شده اند.   این مسئله همان چیزی است که درمورد فسطین هم تکرار شده بود، با این تفاوت که مردم فلسطین، در سرزمین خود اسیر شده اند و نمی توانند از آن خارج شوند و این طرحی اسرائیلی است.
بنابراین باید دید این شرایطی که در حال وقوع است، به نفع چه کسانی رقم می خورد.
وی در واکنش به اینکه برخی از اعضای اتحادیه از جمله انگلیس طرح‌هایی برای کاهش ورود مهاجران به اجرا گذاشته‌اند؛ در نقطه مقابل اما کشورهایی مانند آلمان و سوئد با افزایش تعداد پذیرش پناهجویان سعی کرده‌اند روند ورود آن‌ها را به کشورهای خود تسهیل کنند، گفت: من دلیل این کار را دلیل تخریب بخش هایی از اروپا و تغییر نقشه های مناطقی از جهان می دانم. وی افزود: در اتحادیه اروپا  برخی کشورها تلاش می کنند، نقشه جهانی را دچار تغییر کنند؛ مانند آنچه برای فلسطین رخ داد و این کشورها طرح هایی درباره نسل های آینده داشته اند.
پیشخوان

رنوف تاکید کرد، این نسل کشی اخیر کم کم دامنشان را می گیرد و لازم است، طرحی برای پایان این بحران ارائه کنند.
وی خاطرنشان کرد: آلمان به طور ویژه در بحران پناهجویان، برابر باقی کشورها ایستاده و در حال کمک به پناهجوها است؛ ضمن اینکه همان طوری که می دانیم، بخشی از مشکلات را در منطقه  همین کشور به وجود آورده بود.
 
وی در پایان توصیه کرد: برای پیشگیری از چنین مشکلاتی در جهان، هریک از ما بر اساس منطقه ای که در آن زندگی می کنیم؛ باید نقش  خود را ایفا کنیم.


چهار شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن