تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820281962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجراي علاقه مگس‌هاي سفيد به تاکسي‌هاي زرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۳ب.ظ)
ماجراي علاقه مگس‌هاي سفيد به تاکسي‌هاي زرد موج- حل نشدن معضل مگس‌هاي سفيد شهر تهران اکنون به بحراني اساسي براي مديران شهري تبديل‌شده و قرار است طي روزهاي آينده روش‌هاي جديدي براي از ميان بردن جمعيت اين مگس‌ها در دستور کار قرار گيرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مگس‌هاي سفيد که زماني از آن‌ها به‌عنوان ميهمانان ناخوانده شهر تهران ياد مي‌شد اکنون به ميزباني تبديل‌شده‌اند که قصد خداحافظي از شهر را نيز ندارند.
باوجودآنکه بارها اعلام‌شده که اين مگس‌ها ضرري براي انسان‌ها ندارند اما مزاحمت‌هايي که براي شهروندان ايجاد مي‌کنند خود ضرر بسياري محسوب مي‌شود.
از بين نرفتن جمعيت اين مگس‌هاي سفيد با راهکارهايي که طي چند وقت اخير در دستور کار مسئولان قرارگرفته، سبب شده اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به همراه مديران شهري به‌اتفاق دنبال راهکارهاي اساسي براي از ميان بردن مگس‌هاي سفيد و يا عسلک‌هاي پنبه مزاحم در شهر باشند.
پيش‌ازاين محمد حقاني، رئيس کميته محيط‌زيست شوراي اسلامي شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري موج از سم‌پاشي ارگانيک درختان و چسباندن نوارهاي زرد به بدنه آن‌ها در برخي از محلات پايتخت به‌منظور از بين رفتن مگس‌هاي سفيد خبر داده بود اما اين‌طور به نظر مي‌رسد که اين روش نيز پاسخ‌گو نبوده و قرار است مسئولان به دنبال راهکارهاي جديدي باشند.
مرتضي طلايي، نايب‌رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين رابطه در صفحه شخصي خود در اينستاگرام، واکنش جالبي نسبت به مگس‌هاي سفيد شهر داشته است.
وي در اين زمينه نقل‌قولي از يکي از رانندگان تاکسي داشته که از علاقه مگس‌هاي سفيد به رنگ زرد خبر داده است. اين تاکسيران مطرح کرده که مگس هاي سفيد بيش از اندازه به بدنه تاکسي ها مي چسبند و وضعيت را براي شهروندان دشوار مي کنند.
طلايي همچنين به مزاحمت‌هاي مگس‌هاي سفيد اشاره‌کرده و از شهرونداني که اين مگس‌ها، وارد دهان و بيني آن‌ها مي‌شود عذرخواهي کرده است.
وي همچنين قول داده که اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران طي روزهاي آينده تصميم‌گيري جدي را در رابطه با راهکارهاي از ميان بردن مگس‌هاي سفيد داشته باشند.
مگس‌هاي سفيد حشراتي از خانواده سفيد بالکان (Aleyrodidae) هستند و بيش از ۱۵۵۰ گونه از اين خانواده توصيف‌شده‌ است و آن‌طور که علي‌محمد شاعري، رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران گفته، بعيد است که بتوان جمعيت اين مگس‌هاي سفيد را طي 13 دوره آينده از زاد و ولدشان از ميان برد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن