تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813137283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزيرارشاد: جوهره تئاتر مقاومت، پايداري است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: وزيرارشاد: جوهره تئاتر مقاومت، پايداري است
جام جم آنلاين: محمدحسين صفارهرندي به يازدهمين جشنواره ملي تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر پيام داد. در بخشي از اين پيام آمده است: «تئاتر مقاومت افشاگري عليه باطل و نشان‌دادن تمايز بين جنگ تدافعي و جنگ تجاوزكارانه است. اين‌گونه نمايشي با تجربه‌هاي غني خود سعي دارد تا هم‌نفس با تماشاگران به زبان انساني خود، جوامع بشري، تاريخي و حقايق را مورد بررسي قرار داده و قدرت‌طلبي‌ها و تجاوزگري‌ها را به باد انتقاد و استهزا بگيرد. »


به گزارش ايسنا ، متن كامل پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آمده است:

«جوهره تئاتر مقاومت»، ايستادگي و پايداري است كه با سرشت الهي و معنوي انسان رابطه‌اي مستقيم دارد. انسان در واقع زماني حقيقت و منزلت خويش را باز مي‌يابد كه بتواند در برابر هواهاي نفساني، تهاجمات گوناگون و هرگونه پليدي و پلشتي ايستادگي كند.

آدمي پيوسته و مدام در معرض خطر و حوادث است اين جبهه، گاه مرزهاي جغرافيايي و حد و ثغور را به مخاطره مي‌افكند و گاه دنياي بي‌كران و سرزمين لايتناهي روح و جهان را مورد تهاجم و سركشي‌هاي بي‌امان خود قرار مي‌دهد.

تئاتر مقاومت نيز چون عرصه زندگي، صحنه تضاد ميان دو نيرو را نشان مي‌دهد. نمايش آوردگاه تاريخ حوادث بي‌شمار انساني و فجايع از يك‌سو و سربلندي و افتخارها از سوي ديگر است.

تئاتر مقاومت افشاگري عليه باطل و نشان‌دادن تمايز بين جنگ تدافعي و جنگ تجاوزكارانه است. اين‌گونه نمايشي با تجربه‌هاي غني خود سعي دارد تا هم‌نفس با تماشاگران به زبان انساني خود، جوامع بشري، تاريخي و حقايق را مورد بررسي قرار داده و قدرت‌طلبي‌ها و تجاوزگري‌ها را به باد انتقاد و استهزا بگيرد.

از آن‌جا كه دفاع مقدس، جنگي عادلانه و شريف است و پاسداري از كيان، تماميت ارضي و عزت دين و ناموس و آب و خاك وظيفه‌اي شرعي و انساني به شمار مي‌رود، مضامين تئاتر مقاومت همواره بر عشق، شهادت، ايثار و صيانت از سرزمين، عزت و شرف و آزادگي تأكيد دارند.

هنرمندان تئاتر كشورمان هم‌زمان با پيروزي انقلاب اسلامي و تداوم اين مبارزه با دفاع همه‌جانبه در جنگ تحميلي حامل پيام‌ها و نيازهاي آرماني دفاع مقدس بوده‌اند و خود در سنگرهاي مقاومت پا به پاي رزمندگان در جبهه‌ها مظلوميت و سربلندي اين ملت شريف را به زباني فرهنگي به نمايش گذاشتند و اين حركت فرهنگي تا نهادين‌شدن مقاومت تداوم خواهد يافت زيرا ما ملتي هستيم كه به دليل وفاداري به آرما‌ن‌هاي بلند الهي و ملي خود همواره در معرض تهاجمات دشمنان قرار داشته‌ايم ولي به مدد استعانت از درگاه خداوند عزيز و مقتدر و تكيه بر موازين ارزشي و بهره‌مندي از مكتب انسان‌ساز اسلام، همواره با عزت و افتخار برپاي خود ايستاده‌ايم و انقلاب و دفاع مقدس ما با الهام از مكتب سرخ حسيني قله‌هاي پيروزي و افتخار را فتح كرده است.

جاي بسي خوش‌وقتي است كه به اهتمام هنرمندان و اهالي متعهد تئاتر و مسوولان دلسوز، خرمشهر قهرمان كه همواره براي ما يادآور مقاومت و جانفشاني رزمندگان اسلام و ايثارگري مردمان اين ديار و تجلي‌گاه عشق و آزادگي بوده است به عنوان آوردگاهي انتخاب گرديده تا هنرمندان سخت‌كوش هنرهاي نمايشي تازه‌ترين دستاوردهاي انديشه و ذوق خود را به معرض تماشاي شيفتگان هنر متعهده قرار دهند.

براي دست‌اندركاران اين حركت عظيم فرهنگي آرزوي توفيق روز‌افزون داشته و ياد و خاطره دلاوري‌ها، ايثارها و افتخارات رزمندگان اسلام را گرامي داشته و براي هنرمندان شركت‌كننده در اين جشنواره تعالي و كمال در خلق آثار فاخر و درخشان از خداوند بزرگ آرزو دارم.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن