تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820092208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به‌جاي ماليات، روي بخش خصوصي متمرکز شود/ متخلفان مالياتي هميشه شانه خالي مي‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۳۱ق.ظ)
عضو کميسيون پول و سرمايه اتاق بازرگاني تهران دولت به‌جاي ماليات، روي بخش خصوصي متمرکز شود/ متخلفان مالياتي هميشه شانه خالي مي‌کنند موج - بازگشايي درب‌هاي اقتصادي بر روي فعالان بخش خصوصي، تنها گزينه دولت براي درآمدزايي مناسب است زيرا بنگاه‌هاي متخلف زيرزميني هميشه از پرداخت ماليات شانه خالي مي‌کنند.
عباس آرگون عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران، درباره سياست‌هاي مالياتي سال آينده کشور به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: پيش‌زمينه ذهني سياست‌هاي مالي، بايد بار تشويقي براي فعالان اقتصادي داشته باشد و نبايد حوزه مالياتي به مسيري بازدارنده براي فعالان اقتصادي تبديل شود.
وي ادامه داد: اتاق‌هاي بازرگاني در دوره جديد بايد بيش‌ازپيش درصدد حمايت از بخش خصوصي توسط دولت باشند تا زمينه فعاليت‌هاي توليدي براي کشور فراهم شود نه اينکه هرروز توليد و توليدکنندگان با يک چالش جدي روبه‌رو شوند.
عضو کميسيون پول و سرمايه اتاق بازرگاني تهران با اشاره به اينکه سايه سنگين رکود بر توليد، کاملاً مشهود است گفت: دولت‌ها به‌قدري متوسل به اقتصاد نفت شده بودند که با کاهش درآمدهاي نفتي، ناخودآگاه اقتصاد بدون حمايت از بنگاه‌هاي توليدي مانند يک توده بدخيم مشخص و اقتصاد متکي به نفت در رکود غرق شد.
آرگون با تاکيد بر اينکه خروج از رکود تنها در توان بخش خصوصي است نيز تصريح کرد: تنها گزينه‌اي که دولت بر روي ميز اقتصادي خود دارد، بازگشايي درب‌هاي اقتصادي بر روي فعالان بخش خصوصي است که با تسهيل شرايط کسب‌وکار و همچنين فضاي مناسب رقابتي، مالياتي و ايجاد نقدينگي مناسب براي اين واحدها، موتور اقتصاد کشور را به‌واسطه بنگاه‌هاي رقابت‌پذير روشن کند.
عضو هيات نمايندگان اتاق تهران درباره پرداخت ماليات نيز اشاره‌اي داشت و افزود: ماليات پس از نفت به‌عنوان دومين منبع درآمدي دولت به شمار مي‌آيد و جزو مهم‌ترين ابزارهاي سياست مالي دولت است که توانايي تأثيرگذاري بسزايي را در شاخص‌هاي اقتصاد دارد، اما دولت بايد توجه داشته باشد که درآمدزايي از طريق اخذ ماليات کفاف بودجه عمومي را نمي‌دهد و بايد دولت با تمرکز بر بخش خصوصي، منبع جديد ديگري را براي تأمين مالي بودجه پيدا کند.
آرگون، ماليات را ابزاري براي تنظيم سياست‌‌هاي کلان دانست و اذعان کرد: دريافت ماليات با روش امروزي بيشتر براي بنگاه‌هايي که داراي شفافيت هستند، کاربرد دارد اما آن بخش اقتصاد که به‌صورت زيرزميني و غير شفاف فعال‌اند نيز آيا اين روش، کارساز است، اين بنگاه‌هاي متخلف هميشه از پرداخت ماليات شانه خالي مي‌کنند.
وي گفت: انعطاف‌ناپذيري سازمان امور مالياتي با توجه به شرايط روز اقتصادي، عدم برخوردهاي يکسان مميزان مالياتي و فرار بالاي مالياتي و ضعف در مکانيسم دريافت ماليات را به‌عنوان بخشي ديگر از چالش‌هاي نظام مالياتي کشور است که تنها با استقرار نظام مالياتي کارآمد و موفق و برقراري عدالت مالياتي و اصلاح فرهنگ پرداخت ماليات، مي‌توان زمينه رشد و شکوفايي در اقتصاد کشور را فراهم کرد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: اميدواريم با تعامل روساي جديد اتاق‌هاي بازرگاني با دولت و سازمان امور مالياتي، بازنگري مناسبي در قانون جديد مالياتي صورت بپذيرد که مؤدي و سازمان مربوط مالياتي از اين جريان متضرر نشوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن