تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815690250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحي جدول احصاي پايه‌هاي مالياتي براي ارتقاي آگاهي مردم از نحوه اخذ ماليات‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۵۲ب.ظ)
طراحي جدول احصاي پايه‌هاي مالياتي براي ارتقاي آگاهي مردم از نحوه اخذ ماليات‌ها موج - وزير راه و شهرسازي بر لزوم طراحي جدول احصاي پايه‌هاي مالياتي براي ارتقاي آگاهي مردم از نحوه وضع و اخذ ماليات‌ها تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، چهاردهمين نشست شوراي هماهنگي مسکن به رياست وزير راه و شهرسازي و با حضور حامد مظاهريان (دبير شورا)، محسن نريمان، پيروز حناچي و سيد محمد پژمان، معاونان وزير راه و شهرسازي، محمدهاشم بت‌شکن، مدير عامل بانک مسکن و علي چگيني، مدير کل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي، برگزار شد. اين نشست به موضوع «نقش ابزارهاي مالياتي در ساماندهي بازار مسکن» اختصاص داشت و در اين جلسه دو محور شامل مدل بهينه ماليات‌هاي بخش مسکن و ساماندهي سواحل مکران مورد بررسي قرار گرفت.
در دستور کار نخست، طرح پژوهشي مطالعات ماليات بهينه بخش مسکن که به سفارش معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي تهيه شده بود از سوي تيمور رحماني عضو هيأت علمي دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران ارائه شد.
عباس آخوندي در اين نشست گفت: موضوع ماليات به دو زيرمجموعه ملي و محلي تقسيم مي‌شود و بايد براي آن يک جدول پايه طراحي کرد تا همه مردم آن را حفظ کنند و از نحوه وضع و اخذ ماليات مطلع شوند.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در اين جدول بايد دقيقا پايه‌هاي مالياتي به همراه عوارض شهرداري ذکر شود تا در آن هم درآمدهاي ملي و هم درآمدهاي محلي از ماليات و عوارض گنجانده شود. ذهن من به شدت درگير بحث ساماندهي مديريت شهري، آشفتگي‌هاي شهري و فروش قوانين در شهرداري‌هاست و بايد برنامه‌اي طراحي کنيم که در آن بحث شود چگونه درآمد شهرداري‌ها از طريق ماليات‌هاي محلي و عوارض شهري تأمين مي‌شود.
وي با بيان اين که در بحث ماليات بر مسکن بايد زاويه ديد را فراتر برده و به صورت ماليات بر مستغلات نگاه کرد، افزود: در جدول مالياتي مذکور همچنين بايد هم دريافت‌کننده و هم سود برنده ماليات‌ها ذکر شوند؛ ممکن است دريافت‌کننده يا تحصيلدار ماليات‌ها، دولت مرکزي و سود برنده يا بهره‌بردار از آن‌ها، دولت محلي و يا به صورت اشتراکي از هر دو حکمروايي مرکزي و محلي باشد.
آخوندي با تأکيد بر وجود ارتباط مستقيم ميان رفاه اجتماعي و ماليات در نظام اجتماعي ـ اقتصادي بين‌المللي، تأکيد کرد: اين موضوع در بيشتر کشورهاي توسعه‌يافته مراعات مي‌شود، اما؛ در ايران به دليل آن که نگاه يکپارچه به موضوعات و مسائل مختلف نداريم، با اين قضيه درگيريم. به عنوان مثال در انگليس هر فرد حق دارد يک‌خانه براي خود داشته باشد و اگر قرار بر اخذ ماليات باشد، از خانه دوم به بعد ماليات اخذ مي‌شود.
وي افزود: در بحث ارتباط ميان رفاه اجتماعي و ماليات بر مستغلات نيز در اين کشور برنامه‌ريزي مشخصي وجود دارد، آن‌هايي که مشمول دريافت خدمات رفاه اجتماعي مانند بيمه مي‌شوند، ديگر از پرداخت ماليات معاف‌اند يا آن‌هايي که full time student (دانشجوي تمام‌وقت) هستند به دليل آنکه درآمدي ندارند، هم مشمول دريافت خدمات رفاه اجتماعي مي‌شوند و هم از پرداخت ماليات معاف‌اند.
وي ادامه داد: اما؛ از آنجايي که اين بحث را در ايران نداريم و نظام مالياتي ما هيچ سنخيتي با رفاه اجتماعي ندارد، موضوع فاصله طبقاتي چه از نظر فقر و غنا و چه از نظر طبقاتي شدن شهرنشيني ايجاد شده است.
وزير راه و شهرسازي با بيان اين که مي‌توانيم براي تدوين ماليات بر املاک و مستغلات از يک کارشناس از کشورهاي توسعه‌يافته مانند آلمان يا انگليس براي مشاوره دعوت کنيم، گفت: اين کارشناس مي‌تواند در طول يکي دو هفته اقامت در ايران همه اطلاعات مربوط به ماليات در کشورهاي پيشرفته و نيز اطلاعات مربوط به ماليات در ايران را طبقه‌بندي و احصا کند تا با مقايسه آن‌ها به يک نظام مالياتي جمعي در اين خصوص دست يابيم.
آخوندي خاطرنشان کرد: يکي ديگر از مواردي که در زمينه ماليات بر درآمدهاي مرتبط با مستغلات در انگليس رايج است، عدم محاسبه بخشي از درآمدي است که افراد به بانک‌هاي پرداخت‌کننده تسهيلات مسکن بابت اقساط خريد مسکن مي‌دهند؛ به عنوان مثال اگر فردي ۲ ميليون تومان درآمد دارد و ماهيانه ۵۰۰ هزار تومان بابت mortgage lending (اقساط تسهيلات خريد رهني مسکن) مي‌دهد، پايه درآمدي که بابت برداشت ماليات بر درآمد از او محاسبه مي‌شود، يک و نيم ميليون تومان است نه دو ميليون تومان. در ايران نيز بايد از تسهيلاتي که صندوق پس‌انداز مسکن يکم قرار است پرداخت کند و ماهيانه حدود يک ميليون تومان اقساط بازپرداخت آن محاسبه شده، از درآمد مشمول ماليات کارمندان کسر شده و جزء درآمدهاي آن‌ها به حساب نيايد.
وزير راه و شهرسازي در خصوص ساماندهي و تأسيس شهرهاي جديد سواحل مکران گفت: در اين موضوع چند مساله حياتي وجود دارد که معمولا در گزارش‌هاي مربوط به شهرهاي جديد سواحل جنوبي کشور لحاظ نمي‌شوند و آن مساله اقتصادي بودن شهر، تأمين مالي پروژه‌ها و حمل‌ونقل است؛ در حالي که يک سري برنامه‌ريزي‌هاي انتزاعي براي توسعه اين مناطق طراحي مي‌کنيم که دردي از مشکلات آن‌ها درمان نمي‌کند.
وي با اشاره به وجود بندرگاه‌ها و شهرهاي قديمي به عنوان گلوگاه‌هاي ورود و خروج کالاي ايران در دهه‌هاي گذشته از قبيل لنگه، سيراف، ميناب، بستک، خمير، تياب و... ادامه داد: بعدها که بندرعباس و بندر شهيد رجايي، هاب اصلي تبادل کالاي کشور تعيين و ساخته مي‌شود، بيشتر اين مناطق از سکنه خالي مي‌شوند و بندري که قرار بود منافع ملي ايجاد کند، منافع محلي را از بين برده و کل منطقه را دچار بي‌ساماني مي‌کند.
آخوندي با اشاره به پوشش کامل ورود و خروج همه کالاها به کشور از طريق بندرعباس و همچنين وجود ظرفيت خالي در اين بندر و نيز اجراي فازهاي ۲ و ۳ توسعه بندر شهيد رجايي که عملا ساير بنادر را از عمليات خارج مي‌کند، افزود: بايد يک مدل اقتصادي در سواحل جنوبي تعريف کرد که آيا قرار است اين شهرها صنعتي شوند يا صادراتي يا گردشگري يا ترانشيپي يا مجموعه‌اي از اين‌ها؟
وي ادامه داد: به عنوان مثال قرار بود فولاد کاويان در بندرعباس ساخته شود ولي اصفهاني‌ها آن را به مبارکه بردند و فولاد مبارکه در آنجا راه افتاد که الآن اين وضعيت فاجعه‌بار اصفهان از نظر زيست محيطي را شاهد هستيم. در حالي که اگر در سواحل جنوبي بود، شاهد حضور اين جمعيت انبوه در شهرهاي جنوبي بوديم. يا همين‌طور موضوع پالايشگاه اصفهان که قرار بود با توجه به مصرف زياد آب در کنار سواحل جنوبي کشور ايجاد شود ولي به اصفهان منتقل شد که آثار زيان‌بار زيست‌بومي آن مشهود است.
وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر لزوم احياء و بازآفريني شهرهاي تاريخي ساحلي کشور مانند تياب، کنگان، دير، لنگه و ... در طرح‌هاي توسعه سواحل مکران، اظهار کرد: به نظر من بايد در توسعه شهرهاي جديد، اولويت به مناطق و شهرهاي سکونتگاهي باشد و سپس ايجاد شهري جديد در فاصله‌اي دور در اولويت ساخت‌وساز قرار گيرد.
وي با تأکيد بر اين که بانک مسکن بايد تيم و مدل اقتصادي توسعه سواحل را طراحي و ايجاد کند، گفت: موضوع حمل‌ونقل ريلي و جاده‌اي در توسعه شهرهاي جديد ساحلي از اهميت بسياري برخوردار است،اگر از همان ابتداي ساخت شهرهاي جديد موضوع ساخت راه‌آهن و جاده هم در دستور کار قرار مي‌گرفت، الان شاهد اين موج گسترده مهاجرت و حاشيه‌نشيني در يکي دو شهر اصلي جنوب کشور نبوديم. به عنوان مثال اگر در هنگام ساخت شهر جديد علوي تونل ارتباطي اين شهر به بندرعباس چه از نظر جاده‌اي و چه ريلي ساخته مي‌شد، ديگر الآن اين‌گونه نبود که يک‌سوم جمعيت بندرعباس حاشيه‌نشين و مهاجراني از شهرهاي هرمزگان و يا استان‌هاي مجاور باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن