تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804883678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت ارشاد، تنها متولی ارائه مجوز یا لغو کنسرت‌ها |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وزارت ارشاد، تنها متولی ارائه مجوز یا لغو کنسرت‌ها
کد خبر: ۵۳۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ - 15 September 2015


عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس با تاکید براینکه طبق قانون وزارت ارشادموظف به ارائه مجوز و یا لغو کنسرت‌هاست،‌ تصریح کرد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اسلامی و مورد تایید نظام می‌دانیم، دیگر کسی اجازه دخالت در تصمیمات آن‌ها را ندارد؛ چراکه مداخله دستگاه‌ها در کار یکدیگر ناامنی و بی‌نظمی را در جامعه ترویج می‌دهد.

محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لغو چندین کنسرت در شهرهای مختلف کشور، به عدم تبعیت دستگاه‌های مختلف از قانون و لغو خودسرانه کنسرت‌های موسیقی توسط آن‌ها اشاره کرد و گفت: همه مدیران ایران موظف هستند طبق قانون عمل کنند و جایگاه آن‌ها در مقام‌های مختلف به معنای آنکه می‌توانند از قانون تخطی کنند نیست.

نیروی انتظامی تنها وظیفه برقراری امنیت در کنسرت‌ها را دارد

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت ارشاد تنها دستگاهی است که طبق قانون موظف به ارائه مجوز و یا لغو کنسرت‌ها است و دستگاهی مانند نیروی انتظامی تنها وظیفه برقراری امنیت را دارد اما گاهی جایی این دستگاه‌ها جا به جا شده و یا وزارت ارشاد به کلی حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه افرادی در جامعه ایران درباره هنر و موسیقی اعمال نظر می‌کنند که از داشتن کوچکترین اطلاعات درباره این هنر محروم هستند، افزود: باید از این افراد پرسید آیا وزارت فرهنگ و اسلامی ارشاد را اسلامی می‌دانید یا خیر؟! اگر اسلامی و مورد تایید نظام است دیگر کسی اجازه دخالت در تصمیمات آن‌ها را ندارد چراکه مداخله دستگاه‌ها در کار یکدیگر ناامنی و بی‌نظمی را در جامعه ترویج می‌دهد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: مشکل اینجاست که نگاه مخالفان برگزاری کنسرت‌ها به هنر و موسیقی منفی است و تا دیدگاه آن‌ها تغییر نکند با هر نوع تجمعی برای برگزاری کنسرت مخالفت خواهند کرد.

نباید با تشخیص‌های شخصی، کنسرت لغو شود

وی بیان کرد: شاید به کار بردن لفظ "متحجرانه" درست نباشد اما واقعیت این است برخی از مخالفان باید بر نگرش خود تمرکز کننند و با افزایش اطلاعات‌شان از خود بپرسند آیا فقط آن‌ها هستند که درست فکر می‌کنند؟!

دامادی ادامه داد: هر وقت پا فراتر از دین و قانون گذاشته شود کار خراب شده است چراکه قانون‌ها از مجاری بسیار سختی عبور کرده و به تصویب می‌رسند و با رفتن در شورای نگهبان با مبانی اسلامی تطبیق داده می‌شوند بنابراین جای تعجب است که برخی می‌گویند تشخیص شخصی آنها، این است که نباید فلان کنسرت به اجرا رود!

عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس در پایان گفت: مردان قدرت باید نخستین افرادی باشند که در جامعه به قانون احترام می‌گذارند و اگر نقصی را دیدند از راه‌های منطقی اعتراض خود را وارد کنند نه آنکه با درگیر شدن با کنسرت‌گزار و هنرمند، رفتارهای تنش‌زا و بی‌توجهی به قانون را در جامعه گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به تازگی چندین کنسرت دیگر در آستانه برگزاری لغو شدند که از جمله آنها می‌توان به اجرای گروه مولوی با خوانندگی شهرام ناظری،‌ شوالیه آواز ایران به دلایل نامعلوم اشاره کرد. همچنین کنسرت‌ رضا صادقی در شهر کرمان لغو شده و وی گفته است؛ متاسفانه به دلایل همیشه مجهول، کنسرت کرمان کنسل شد. کنسرت علی‌اکبر مرادی، خواننده بی‌حاشیه و سنتی خوان کشور نیز در خصوص لغو کنسرت خود گفته است؛ فقط می‌توانم متأسف باشم که پس از گذشت بیش از 30 سال، ما به کدام سمت حرکت می‌کنیم.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن