تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805458276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف ۲ هزار ميليارد تومان اظهارنامه جعلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۲۹ب.ظ)
رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران خبر داد؛ کشف ۲ هزار ميليارد تومان اظهارنامه جعلي موج- رئيس سازمان فناوري اطلاعات اعلام کرد: افرادي در يکي از مناطق مرزي با جعل کاغذ و اظهارنامه، از ۲ هزار ميليارد تومان ارز غيرمجاز استفاده کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، نصرالله جهانگرد امروز از ديتاسنتر اين شهر بازديد کرد.
معاون وزير ارتباطات در حاشيه بازديد از ديتاسنتر رشت از انتقال 40 درصد ميزباني سايت‌هاي داخلي به ايران خبر داد و گفت: با اين آمار ايران رتبه يک را در خاورميانه درباره ميزباني‌هاي داخلي دارد.
وي همچنين با اشاره به اين که در حال حاضر ترافيک دنيا 200 ترابيت است، گفت: ترافيک فعلي ايران 24 درصد يک ترا است که معادل 240 گيگ مي‌شود و اين رقم را بايد به حداقل 2 ترا برسانيم تا بتوانيم به همه مردم ايران دسترسي پهناي باند بدهيم.
جهانگرد خاطر نشان کرد: براي پشتيباني از اين ترافيک لازم است ديتاسنترهاي داخلي در کشور فعال شوند.
جهانگرد همچنين در همايش دولت الکترونيک اظهار داشت: در گذشته 3 مؤلفه اقتصادي شامل فرهنگ، امنيت و اقتصاد بود که اکنون سه مؤلفه دغدغه زيست محيطي، سرمايه انساني و بکارگيري فناوري نيز به مولفه‌هاي اقتصادي اضافه شده است.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران افزود: در اقتصاد آمريکا و غرب نوآوري‌هاي توليد شده در دانشگاه را به سرعت به سرويس تبديل مي‌کنند و از آن پول در مي‌آورند.
وي گفت:‌ کره جنوبي که در اواخر سال‌هاي قبل از انقلاب نيروي کار به ايران ارائه مي‌داد درآمد سرانه کمتر از ايران داشت اما طي دو سه دهه اخير فناوري و نوآوري نقش ويژه‌اي در شکوفايي اقتصادي اين کشور ايفا کرده به طوري که اکنون سامسونگ 2 درصد GDP(توليد ناخالص داخلي) کره را تأمين مي‌کند.
وي با بيان اين که در حال حاضر ارزش نوآوري و فناوري نسبت به ارزش خط توليد فزوني يافته گفت: طبق روند کاهش ارزش خط توليد و افزايش ارزش نوآوري که به نمودار لبخند توسعه دانش‌بنيان معروف است هم اکنون شاهد هستيم که خط توليد‌ها در کشور چين راه‌اندازي مي‌شوند و نوآوري در اختيار کشورهاي غربي است.
جهانگرد با اشاره به هزينه‌کرد کشورها در فناوري اطلاعات نسبت به توليد ناخالص ملي گفت: آمريکا بيشترين هزينه کرد را در فناوري اطلاعات و يونان کمترين سرمايه‌گذاري را دارد.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران با تاکيد بر تفاوت مشهود اقتصاد اين دو کشور تصريح کرد: بررسي اقتصاد کشورهايي مانند يونان، پرتغال و اسپانيا نشان مي‌دهد همچنان اين کشورها پايين‌ترين هزينه‌کرد در فناوري اطلاعات داشتند در رقابت بين اتحاديه اروپا نتوانستند خود را نجات دهند و غفلت يک دهه قبل آنها باعث مي‌شود که حمايت‌هايي که امروز درخواست مي‌کنند برايشان کافي نباشد.
وي با بيان اينکه رتبه ايران در شاخص‌هاي آمادگي الکترونيکي در يک سال گذشته 5 پله بهبود يافته اما کافي نيست، گفت: طبق آمارهاي جهاني ارتباط پرسرعت به حداقل 8 مگ اطلاق مي‌شود که در ايران کف سرعت را روي 2 مگ برنامه‌ريزي کرده‌ايم.
جهانگرد گفت‌:‌ هم اکنون 20 ميليون ارتباط از طريق تلفن همراه داريم و تعداد اتصالات شبکه ثابت سه برابر شده است.
وي با بيان اينکه در آستانه تغيير استراتژيک کل شبکه مخابرات ايران هستيم، گفت: شبکه زيرساختي کشور براي پاسخگويي به نيازهاي فناوري جديد آماده مي‌شود.
وي خاطر نشان کرد: در فاصله شهريور 93 تا شهريور 94 تعداد 20 ميليون گوشي هوشمند جديد وارد کشور شده است که مؤسسات از داده‌کاوي ان اطلاعات ثروت‌آفريني مي‌کنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتقال يک نسخه از سرور اينترنت جهاني به ايران گفت:‌ کل سرورهاي اينترنت 13 عدد است که 1+9 سرور در آمريکا و 3 سرور در هلند، سوئد و ژاپن قرار دارد.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران با اشاره به آماري از مايکروسافت گفت: اگر هر شهروند 30 مرتبه در سال به ادارات دولتي مراجعه کند و يک ساعت از وقتش تلف شود در مقايسه با زماني که با الکترونيکي شدن امور 20 بار در سال مراجعه داشته باشد و نيم ساعت معطل شود يک درصد GDP تضعيف خواهد شد که اين رقم در نرخ GDP ايران معادل 5 ميليارد دلار است. همچنين اگر ارتباط دولت با مردم از طريق وب باشد هزينه‌اي ندارد.
جهانگرد تصريح کرد:‌در تمام حوزه‌هاي اگر بخواهيم فساد و خلاف حذف شود بايد کاغذ را منسوخ کنيم و امور الکترونيک شود.
وي با اشاره به مثالي در اين باره گفت:‌ طبق يک آمار ارائه شده در يک نقطه مرزي ايران 2 هزار ميليارد تومان از طريق جعل کاغذ و اظهارنامه ارز غيرمجاز استفاده شده است که اين موارد به دليل وجود کاغذ در مبادلات رخ داده است.
جهانگرد همچنين از راه‌اندازي درگاه وب در کشور و استان‌ها خبر داد و گفت:‌ آدرس‌هاي IRAN.GOV.IR و OSTAN.GOV.IR براي اين منظور در نظر گرفته شده است.
وي اظهار اميدواري کرد: اين اقدامات منجر به چابک‌سازي نظام اداري کشور شود که نتيجه آن را اکنون در مواردي مانند ارائه سبد کالا مي‌بنيم و اين امور بايد هرچه بيشتر توسعه يابند.
وي در اين باره توضيح داد: اکنون به عده‌اي از گروه‌هاي کم‌توان جامعه سبد کالا ارائه مي‌شود اين افراد وقتي از فروشگاه‌هاي مواد غذايي مورد نياز خود را خريداري مي‌کنند کسي متوجه اين موضوع نمي‌شود؛ زيرا مبالغي در کارت بانکي آن ها شارژ مي‌شود.
جهانگرد گفت: اگر اين روش استفاده از بستر موجود کارت‌هاي بانکي نبود بايد به 8 ميليون يا 10 ميليون خانوار کارت‌هاي کالا داده مي‌شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن