تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804223650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش سازمان محيط زيست براي يافتن قرنطينه مناسب ببر سيبري/ هيچ گونه محدوديت زماني براي انتقال حيوان به محل جديد وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۳۰ب.ظ)
تلاش سازمان محيط زيست براي يافتن قرنطينه مناسب ببر سيبري/ هيچ گونه محدوديت زماني براي انتقال حيوان به محل جديد وجود ندارد موج -مدير دفتر تنوع زيستي و حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست اظهار کرد: با وجود ابنکه موافقت دفتر حيات وحش، سازمان دامپزشکي و وزارت بهداشت شرط لازم اانتقال ببر سيبري است اما شرط کافي موافقت محل پذيرنده است و در صورت عدم پذيرش مسوولان مازندران، محل انتقال جديد را مورد بررسي قرار مي دهيم.
مجيد خرازيان مقدم در گفت و گو با خبرنگار موج با اشاره به ارسال نامه اي از سوي جمعي از فعالان محيط زيست به فراکسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي براي تعيين تکليف ببر سيبري گفت: در اين نامه از قول من آمده بوده اگر انتقال ببر سيبري تا پايان شهريور صورت نگيرد اين انتقال به سال بعد موکول خواهد شد.
وي خاطر نشان کرد: آنچه من گفته بودم با آنچه منتقل شده متفاوت است، من اعلام کردم: اگر محل پناه گاه حيات وحش سمسکنده مازندارن براي انتقال ببر از سوي سازمان دامپزشکي مورد قبول قرار نگيرد، بايد تا پايان شهريور به فکر يافتن محل جديدي براي انتقال ببر باشيم.
خرازيان مقدم با بيان اينکه به دليل شرايط زيستي خاص ببر؛ انتقال بايد در فصول سردتر سال انجام گيرد، افزود: در صورت عدم پذيرش سمسکنده، محل انتقال جديد را مورد بررسي قرار مي دهيم.

تلاش سازمان حفاظت محيط زيست را براي نگه داري ببر سيبري را ناديده نگيريد
وي تلاش هاي سازمان محيط زيست را در اين 5 سال به منظور جلوگيري از معدوم شدن ببر سيبري قابل تقدير دانست و ادامه داد: نبايد چند صد ساعت کار کارشناسي سازمان محيط زيست ناديده گرفته شود.
اين مقام مسوول اعلام کرد: از نظر دفتر تنوع زيستي و حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست هرمکاني که مورد پذيرش سازمان دامپزشکي کشور و محل پذيرنده ببر باشد مورد تاييد ماست و از نظر اعتبارات هم تا آنجايي که بتوانيم براي نگه داري اين حيوان تلاش مي کنيم.
وي تصريح کرد: دو محل پيشنهادي ما در سازمان دامپزشکي مورد بررسي قرار گرفت و با توجه به دغدغه هايي که براي نگه داري آن وجود دارد، تا حيوان به دليل مشکوک بودن به بيماري مشمشه در معرض بازديد عمومي نباشد مورد موافقت قرار نگرفت.

سمسکنده مناسب انتقال است، اگر اداره محيط زيست مازنداران موافقت کند
به گفته وي؛ پناهگاه حيات وحش سمسکنده براي نگه داري ببر با هزينه 80 ميليون تومان مکاني را تعبيه کرده و مورد تاييد نمايندگان دامپزشکي و وزارت بهداشت هم قرار گرفته اما اداره محيط زيست مازندارن طي يک نامه مکتوب در 10 بند ملاحظات فني را عنوان کرده و براساس آن اين اداره اعلام شد که انتقال صورت نگيرد.
مدير دفتر تنوع زيستي و حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه کارشناسان سازمان محيط زيست در حال بررسي اين ملاحظات وارد شده هستند تا دغدغه اداره محيط زيست مازندران را رفع شود و انتقال ببر صورت گيرد. خاطر نشان کرد: در غير اين صورت بايد در پي يافتن محل جديدي براي انتقال ببر باشيم.

اداره محيط زيست مازندران: سمسکنده، نزديکي به محل سکونت انسان و محل تکثير اسارت مرال است
وي با اشاره به برخي از ملاحظات فني مازندارن عنوان کرد: مسوولان اداره محيط زيست مازندران معتقدند؛ به دليل نزديکي محل پناهگاه به سکونتگاه انساني و پارک جنگلي شهيد زارع و جايگاه سابق و دپو زباله ساري، همچنين تعريف اين مکان براي تکثير در اسارت مرال اين انتقال پذيرفته شده نيست.
خرزايان مقدم تاکيد کرد: اين دغدغه ها فني است، من هم گفته بودم موافقت حيات وحش و دامپزشکي و وزارت بهداشت شرط لازم است اما شرط کافي موافقت محل پذيرنده ببر است.
اين مقام مسوول اعلام کرد: اگر بتوانيم ملاحظات را مرتفع کرده و نظر اداره مازندران حل جلب کنيم، انتقال صورت مي گيرد.
مدير دفتر حيات وحش به شرايط دامپزشکي براي انتقال پرداخت و گفت: مسوولان دامپزشکي تاکيد دارند تا محل نگه داري بايد تحت مديريت سازمان محيط زيست باشد هم و بازديد عمومي صورت نگيرد، از همين رو آخرين تلاش هايمان را مي کنيم که نظر مازندران را براي انتقال ببر جلب کنيم تا انتقال از ماه مهر به بعد انجام گيرد.
وي يادآور شد: اگر سازمان دامپزشکي شرط مناطق مديريت را از شرايط انتقال کنار بگذارند، محل هاي مجازي را داريم که بتوانيم مجابشان کنيم، خرزايان مقدم ادامه داد: اگر قرارباشد بازديد عمومي صورت نگيرد، چه فرقي مي کند ببر در مناطق تحت مديريت ما حفاظت شود يا در مراکز مجاز نگه داري حيوانات باشد.

باراجين هم مناسب است اگر دامپزشکي موافقت کند
خرازيان مقدم «مجتمع فرهنگي گردشگري باراجين» را در نزديکي شهر قزوين با توجه به فضاي موجود و دور از دسترس بودن عموم مناسب عنوان و خاطر نشان کرد: در صورت قبول سازمان دامپزشکي، مي توانيم غير از قرنطينه محلي در گوشه اي از مجتمع درست کرده و فنس کشي کنيم تا دغدغه بيماري هم منتفي شود.
وي با بيان اينکه سازمان حفاظت محيط زيست دو هدف را براي اين ببر پيگيري مي کرده است، گفت: هدف اول جلوگيري از معدوم شدن آن بوده و اين کار را در حدود 5 سال با وجود فشارها وارده با کمک فعالان حيات وحش انجام داد و هدف دوم ما اين بود که با توجه به شرايط ببر سيبري محل قرنطينه جديد را با شرايط زيستي مناسب تري يافته و تمام تلاش ما هم اين است که محل جديد را پيدا کنيم.

دعوت مدير دفتر حيات وحش از فعالان براي معرفي محل مناسب نگه داري ببر سيبري
مدير دفتر تنوع زيستي و حيات وحش اعلام کرد: اگر از ميان فعالان علاقه منداني براي نگه داري از اين ببر هستند و بتوانند مکان مورد تاييد را براي انتقال ببر سيبري معرفي کنند، ما استقبال مي کنيم.
وي در ادامه گفت: قبول اين محل مشروط بر موافقت صاحب مکان پذيرنده و است و سازمان محيط زيست اعتبارات لازم براي نگه داري را پرداخت خواهد کرد.
خرازيان مقدم خاطر نشان کرد: تلاش مي کنيم محل جديد نگه داري ببر، نزديک تهران باشد تا نظارت مستمري از سوي کارشناسان سازمان بر روي آن انجام گيرد.

آزمايش ها نشان خواهد داد که ببر سيبري بيمار است يا نه
اين مقام مسوول با بيان اينکه بارها از سوي سازمان محيط زيست بر انجام آزمايشات لازم در محل نگه داري فعلي درخواست شده است، تصريح کرد: اما کارشناسان سازمان دامپزشکي شرط اول را انتقال مي دانند.
وي يادآور شد: حفظ جان انسان ها واجب تر است، هر چند حيوان از نظر ژنتيکي ارزش بالايي داشته باشد. افزود: اگر مساله انتقال به محل قرنطينه جديد صورت بگيرد آزمايشاتي به صورت منظم هر 6 ماه يکبار انجام بگيرد و بر اساس اين آزمايشات اگر حيوان سالم بود مانند يک حيوان سالم با آن برخورد خواهد شد و به باغ وحش و مرکز مجاز منتقل مي شود ولي اگر حيوان براساس آزمايشات مشکوک به مشمشه دانسته شد، معدوم شود.

هزينه هاي نگه داري ببر سيبري بالاست، اما اين حيوان ارزش ژنتيکي دارد
مدير دفتر تنوع زيستي و حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر اينکه در ميان مشکلات حيات وحش کشور مساله ببر سيبري در آن گم است گفت: تلاش هاي سازمان محيط زيست را ناديده نگيرند با فشارهايي که روي سازمان محيط زيست بوده اما براي زيستن اين حيوان تلاش کرديم.
به گفته وي پروتکل هاي که کارشناسان دامپزشکي بر اساس آن الزام معدوم کردن ببر سيبري را اعلام مي کنند مربوط به حيوانات اهلي است.
وي افزود: اين ببر ارزش ژنتيکي دارد و بايد مانند يک انسان بيمار درمان شود.
خرزايان مقدم با بيان اينکه هزنيه نگه داري اين ببر بالاست اعلام کرد: تنها هزينه تغذيه اين ببر ماهيانه حدود 4 ميليون است.
اين مقام مسوول در پايان اظهار کرد: طرح انتقال اين دو ببر مورد قبول بدنه قالب مجموعه سازمان محيط زيست نبوده و ادامه داد: حيواني که 60 سال پيش منقرض شده است يعني زيستگاه مناسبش را از دست داده و شرايط زيست را ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن