تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820043577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيمت نفت خام سنگين ايران در ماه اوت بيش از ۸ دلار کاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۴۴ق.ظ)
گزارش ماهانه دبيرخانه اوپک؛ قيمت نفت خام سنگين ايران در ماه اوت بيش از ۸ دلار کاهش يافت موج - تازه‌ترين گزارش ماهانه دبيرخانه اوپک نشان مي‌دهد که قيمت نفت خام سنگين ايران در ماه اوت با ۸ دلار و ۶۱ سنت کاهش نسبت به ماه ژوئيه به کمتر از ۵۰ دلار براي هر بشکه رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، دبيرخانه سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماه سپتامبر خود، ميانگين قيمت نفت خام سنگين ايران در سبد نفتي اوپک را براي ماه اوت ۴۶ دلار و ۲۵ سنت براي هر بشکه اعلام کرد.
اين در حالي است که قيمت نفت خام سنگين ايران در ماه ژوئيه، ۵۴ دلار و ۸۶ سنت براي هر بشکه بود.
ميانگين قيمت نفت خام سنگين ايران در بازه زماني ژانويه-اوت سال ۲۰۱۵ ميلادي ۵۳ دلار و ۲۹ سنت براي هر بشکه بوده است، در حالي که ميانگين اين رقم در کل سال ۲۰۱۴، ۱۰۴ دلار و ۸۵ سنت براي هر بشکه بود.
ميانگين قيمت سبد نفتي اوپک در ماه اوت با ۸ دلار و ۷۳ سنت کاهش نسبت به رقم ۵۴ دلار و ۱۹ سنتي ماه ژوئيه، به ۴۵ دلار و ۴۶ سنت براي هر بشکه رسيد.
بر پايه تازه‌ترين برآورد ماهانه اوپک، ميانگين نفت خام شاخص برنت درياي شمال در ماه اوت با ۹ دلار و ۸۲ سنت کاهش به ۴۶ دلار و ۷۲ سنت براي هر بشکه رسيد، اين رقم در ماه ژوئيه ۵۶ دلار و ۵۴۹ سنت براي هر بشکه بود.
در همين حال ميانگين نفت خام دابليوتي آي آمريکا با ۸ دلار و ۴۰ سنت کاهش از رقم ۵۱ دلار و ۱۷ سنت براي هر بشکه در ماه ژوئيه به ۴۲ دلار و ۷۷ سنت براي هر بشکه در ماه اوت رسيد.
تازه‌ترين ارزيابي دبيرخانه اوپک نشان مي‌دهد که ميانگين نفت خام شاخص دوبي در ماه اوت ۴۷ دلار و ۸۷ سنت براي هر بشکه بوده است که اين رقم نسبت به ماه ژوئيه ۸ دلار و ۲۸ سنت افت نشان مي‌دهد.
بر اساس تازه‌ترين برآورد ماهانه اوپک به نقل از منابع ثانويه، توليد نفت خام ۱۲ عضو اوپک در ماه اوت گذشته به ۳۱ ميليون و ۴۴ هزار بشکه در روز رسيد که اين مقدار در مقايسه با ماه ژوئيه، روزانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ بشکه رشد نشان مي‌دهد.
بر پايه گزارش منابع ثانويه در دوره مورد بررسي، توليد نفت همه اعضاي اوپک به جز آنگولا، عراق، ليبي و ونزوئلا با افزايش روبرو بوده است.
اين گزارش مي‌افزايد: آنگولا و عراق در ماه اوت بيشترين کاهش توليد را در ميان کشورهاي عضو اوپک داشته‌اند، توليد روزانه نفت خام اين ۲ کشور عضو اوپک به ترتيب با ۳۵ هزار بشکه و ۸۶ هزار بشکه کاهش روبرو بوده است.
توليد نفت خام ۱۱ عضو اوپک بدون احتساب توليد نفت خام عراق، در ماه اوت به طور ميانگين روزانه ۲۷ ميليون و ۴۸۲ هزار بشکه بوده است که در مقايسه با ماه ژوئيه ۹۹ هزار و ۲۰۰ بشکه افزايش داشت.
افت توليد آن دسته از اعضاي اوپک که توليد آن‌ها در ماه اوت با افت روبرو بوده است، بسيار ناچيز بود، در دوره مورد بررسي آنگولا تنها با ۳۵ هزار بشکه، عراق روزانه ۸۶ هزار بشکه، ليبي ۹ هزار و ۲۰۰ بشکه و ونزوئلا ۴ هزار و ۶۰۰ بشکه کاهش توليد روبرو بوده‌اند.
عربستان سعودي در گزارش مستقيم خود به دبيرخانه اوپک آورده است که توليد نفت اين کشور در ماه اوت به ۱۰ ميليون و ۲۶۵ هزار بشکه در روز رسيد که اين رقم در مقايسه با ما ژوئيه، روزانه ۹۶ هزار و ۵۰۰ بشکه کاهش نشان مي‌دهد.
در همين حال گزارش مستقيم عراق به دبيرخانه اوپک نشان مي‌دهد که توليد نفت خام اين کشور در ماه اوت با ۴۲ هزار بشکه رشد به ۳ ميليون و ۷۶۰ هزار بشکه رسيده است.
گزارش منابع ثانويه اوپک مدعي است که توليد نفت خام ايران در ماه اوت با چهار هزار بشکه رشد به ۲ ميليون و ۸۵۷ هزار بشکه رسيد. اين در حالي است که گزارش مستقيم وزارت نفت ايران به دبيرخانه اوپک از افزايش روزانه ۵۰ هزار بشکه‌اي توليد نفت خام اين کشور در ماه اوت و رسيدن آن به مجموع روزانه سه ميليون و ۱۸۰ هزار بشکه حکايت مي‌کند.
بنا بر گزارش منابع ثانويه اوپک، توليد نفت خام عراق در ماه اوت با کاهش روزانه ۸۶ هزار بشکه به روزانه چهار ميليون و ۶۲ هزار بشکه رسيده است، در حالي گزارش مستقيم اين کشور به دبيرخانه اوپک از توليد روزانه سه ميليون و ۷۶۰ هزار بشکه‌اي حکايت دارد که اين رقم در مقايسه با ماه ژوئيه روزانه ۴۲ هزار بشکه رشد نشان مي‌دهد.
بنا بر گزارش منابع ثانويه اوپک، توليد نفت خام ليبي در ماه اوت با کاهش روزانه ۹ هزار و ۲۰۰ بشکه به روزانه ۳۸۵ هزار بشکه رسيده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن